לטענת אנשי הפועל ת"א, לדחייה השלישית מצידו של נשיא בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, אמנון סטרשנוב, לבקשתם לדלג על ריצוי עונש סגירת שערים 4-5 מהדרבי שיתקיים בעוד עשרה ימים בבלומפילד, ישנן השלכות משמעותיות. האדומים הביעו מספר פעמים את חששם מפני אסון בשל הקרבה בין ארגוני האוהדים, כפי שהגדיר מפקד מרחב איילון במשטרה שהתריע על סכנה מוחשית לבאי הדרבי.
ל-ynet נודע כי בהנחה וההחלטה לא תשתנה, למרות שבהפועל ת"א הוציאו הודעה רשמית שהיא מצפה מהגורמים הבכירים בענף להתערב ולהוביל לשינוי ההחלטה, יהיו ההשלכות של החלטת סטרנשוב שמוגדרת כ"מנותקת מהמציאות".
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א מול סתיו למקין שחקן הפועל ת"א
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א מול סתיו למקין שחקן הפועל ת"א
שליש מהאיצטדיון צפוי להיות ריק. ערן זהבי מול סתיו למקין
(צילום: עוז מועלם)
סגירת שערי 4-5 תוביל לכך שארגון האולטראס של הפועל ת"א ישבו בשער 8 ביציע העליון והתחתון, מה שיוביל לכך ששער 10 ייסגר לחלוטין ויהווה חציצה, כך שאוהדי מכבי ת"א ישבו רק בשער 11. למעשה, לטובת ההפרדה בין שני ארגוני האוהדים, מחשש לאסון, רק 2,300 מאוהדי הצהובים יוכלו להגיע לדרבי הקרוב. שער 13, שמיועד לאוהדי הפועל, ייפתח חלקית בלבד.
בשל אותם הסדרי בטיחות לא יוכלו להגיע למשחק יותר מ-10,000 אוהדים, ובמקום לייצר אווירה ססגונית באחד המשחקים הגדולים של הכדורגל הישראלי, שלושה וחצי שערים יהיו סגורים. כלומר, במקום שיהיו משחק של 29,500 אוהדים, בבלומפילד יהיו בשלישי הבא רק 19,000 אוהדים.
המהלך הזה יוביל להפסד של כמיליון שקלים עבור הפועל ת"א. סגירת השערים תהווה הפסד מוערך של 800 אלף שקלים, לכך יש להוסיף דרישות אבטחה חסרות תקדים על מנת לחצוץ בין הקהלים לקראת המשחק, ברכבת הקלה וביציעים, כולל גידורים מיוחדים בחוץ ומאות מאבטחים ושוטרים. מעבר לכך, לשתי הקבוצות יש עונש על תנאי של הפחתת נקודות, הפועל במקרה של פירוטכניקה, למכבי במקרה של פריצת אוהדים, והחשש כי האווירה המתוחה תוביל למעשים שיגרמו למימוש הענישה על תנאי.
2 צפייה בגלריה
האבוקות בשער 11 של אוהדי מכבי ת"א
האבוקות בשער 11 של אוהדי מכבי ת"א
נגד שתי הקבוצות עומד עונש על תנאי. אבוקות באחד הדרבים בעונה שעברה
(צילום: פרטי)
"קראתי בעיון את מכתבו של מפקד מרחב איילון, ולא מצאתי כי הוא מצדיק שינוי משתי החלטותיי מה-5 וה-12 בספטמבר", הסביר את החלטתו נשיא בית הדין העליון, אמנון סטרשנוב. "על נימוקיהן המפורטים. לפיכך, הבקש נדחית בפעם השלישית וכולי תקווה שגם האחרונה".
הפועל ת"א הגיבה: "בפניות שהגשנו, ציפינו לקבל התייחסות מבית הדין לטיעונים וחוות הדעת שהוגשו, אך נתקלנו בחומה בצורה, תוך התעלמות מוחלטת מהסיטואציה המורכבת. יש לציין כי בניגוד למה שנרמז בהחלטותיו של נשיא בית הדין, הנושא הבטיחותי הינו הגורם היחיד שעומד לנגד עינינו - ואנו קוראים מכאן לגורמים הבכירים בענף להתערב ולפעול לשינוי ההחלטה".
גורמים משטרתיים בכירים הסבירו: "ההחלטה של סטרשנוב עלולה להביא לאסון גדול, לא מובן איך לא מקשיבים או מזלזלים בחוות דעת של המשטרה שהיא הגוף שמקבל את ההחלטות הללו".