עידן רן קוז'וך בפועל באר-שבע נפתח אתמול (ראשון) בערב. ההודעה הרשמית על חתימתו כמאמן המועדון הגיעה שלושה ימים בלבד לאחר שזכה בגביע המדינה עם מכבי פ"ת על חשובה של אותה באר-שבע.
מיד עם כניסתו לתפקיד החל קוז'וך לעבוד על הכנת הקבוצה לעונה הבאה. הכוורת שבנה לעצמו אליניב ברדה, המאמן הקודם, צפויה להתפרק וקוז'וך יצטרך לבנות סביבו צוות חדש. עוזר המאמן הספרדי דויד סמינאגו, כבר נפרד מהקבוצה וחזר למולדתו. גם לוקאס בורטניק הפיזיולוג הפולני שנמצא במועדון כבר מספר שנים, אמור לעזוב את הארץ, בעיקר על רקע המלחמה. את עתידם של מאמן הכושר מיכאל בראש, מאמן השוערים אביעד מיארה והאנליסט אביחי קלף, יקבע המאמן החדש ונראה שרובם ייפרדו מהמועדון. עדיין לא הוחלט על תאריך מדוייק לפתיחת האימונים.
2 צפייה בגלריה
רן קוז'ך
רן קוז'ך
החל לעבוד לקראת העונה הבאה. רן קוז'וך
(צילום: עוז מועלם)
קוז'וך מגיע עם רף ציפיות גבוהות מאוד מצידה של הבעלים אלונה ברקת, שויתרה על שירותיו של ברדה, מה שיצר סערה גדולה. העובדה שברדה לא האמין שבלי הגדלה משמעותית של תקציב השחקנים אפשר יהיה להיאבק על האליפות, יוצרת באופן טבעי ציפייה שקוז'וך כן יצליח לעשות זאת.
קוז'וך יצטרך לקבל החלטות משמעותיות בנוגע לבניית הסגל כבר בימים הקרובים. נראה שחוץ מהלדר לופס (ללא חוזה), ואנתוניו ספר, שבמועדון מעוניינים שימשיכו, שאר הזרים עשויים לעזוב. ההולנדי-מרוקאי, עימראן אולאד, כבר מחק מהרשתות החברתיות כל זכר על כך ששיחק בבאר שבע והוא החליט לעזוב בעיקר בשל התקרית עם האוהדים של הקבוצה בסיום גמר הגביע. למועדון קיימת אופציה להמשיך את ההתקשרות עם ארתור שושנאצ'ב, אנדרה פוקו ודיינר קיניונס וקוז'וך יכריע בעניינם.
גם בנוגע לשחקנים הישראלים צפויים שינויים. בהקשר הזה חשוב לציין שהחתמתו של קוז'וך מחזירה לסביבת המועדון אדם שהיה דומיננטי מאוד בבניית סגל הקבוצה בעבר שלא רחוק. מדובר בסוכן השחקנים דודו דהן, סוכנו של קוז'וך, שמייצג במשך שנים ארוכות גם את ברק בכר. בתקופה בה בכר אימן את באר-שבע, מיוצגים רבים של דהן הוחתמו בקבוצה, ובחדרי חדרי כינו אז את דהן: "סוכן הבית של באר-שבע". מאז עזיבתו של בכר גם השפעתו של דהן במועדון הצטמצמה מאוד.
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל חיפה תומר יוספי
שחקן הפועל חיפה תומר יוספי
יפתח את האימונים בבירת הנגב, אך חולם על אירופה. תומר יוספי
(צילום: עוז מועלם)
אחד השחקנים המעניינים שאמורים לפתוח את העונה עם באר-שבע הוא תומר יוספי, שהושאל בעונה וחצי האחרונות להפועל חיפה והעונה היה אחד הקשרים ההתקפיים הדומיננטיים בליגת העל. גם יוספי מיוצג על ידי דהן והשניים הציבו הקיץ כמטרה למנף את העונה הנהדרת שלו במעבר לאירופה, בעסקה שתיהיה מקובלת על באר-שבע. יוספי, שמתאים מאוד לשיטת המשחק בה דוגל קוז'וך, אמור להתחיל את האימונים עם הדרומיים ויהיה מעניין לראות כיצד עניינו יתפתח.
אימון הפתיחה של הפועל באר-שבע וקוז'וך לקראת העונה הבאה צפוי להיות ב-18 ביוני. הקבוצה תצא למחנה אימונים שיימשך 12 ימים בקרקוב, פולין בתאריכים 1-11 ביולי.
קוז’וך אחרי הזכייה בגביע עם מכבי פ"ת: "חשוב שיתחילו להרגיש מה זה תארים"
(ONE)