מכבי חיפה תארח מחר (22:00) את בנפיקה ליסבון במסגרת המחזור האחרון של שלב הבתים של ליגת האלופות. הקבוצה מפורטוגל עדיין יכולה לסיים את המחזור במקום הראשון בבית, ולשם כך היא צריכה לנצח ושפריז סן-ז'רמן תאבד נקודות מול יובנטוס במשחק המקביל. ישנו גם תרחיש בו שתי הקבוצות מנצחות ובנפיקה עדיין תסיים ראשונה בזכות הפרש שערים עדיף, אך הוא לא ריאלי.
בנפיקה מגיעה למשחק בתקופה נפלאה - עם רצף של 21 משחקים בכל המסגרות ללא הפסד. בליגה היא נמצאת במקום הראשון עם 31 נקודות אחרי 11 מחזורים, בהם היא ספגה חמישה שערים בלבד. ההגנה של בנפיקה מבריקה גם בליגת האלופות, כשבחמישה משחקים היא ספגה שישה שערים בלבד לעמות 15 שספגה מכבי חיפה. בצד ההתקפי, הקבוצה כבשה תשעה שערים בצמד המשחקים האחרונים שלה - 3:4 על יובנטוס ו-0:5 על צ'אבס.
2 צפייה בגלריה
רוג'ר שמידט
רוג'ר שמידט
הקבוצה שלו מגיעה בכושר שיא. שמידט
(צילום: AFP)
מאמן בנפיקה רוגר שמידט, על מכבי חיפה: "הם שיחקו טוב גם בליסבון, במשחקים האחרים שלהם ראו שהם תמיד משחקים את אותו כדורגל אמיץ ואקטיבי, עם הרבה אינטנסיביות. הם טובים במתפרצות, ואשררו את מה שהראו במשחק באצטדיון שלנו. היה לנו קשה בבית ויהיה קשה גם בחיפה. גם להם יש מטרה, הם עדיין יכולים להעפיל לליגה האירופית. אנחנו צריכים לצפות לקבוצה שתבוא בשיא המוטיבציה ולאווירה נהדרת".
על הקרב על המקום הראשון: "שמחים שכבר הבטחנו את העלייה, אבל המצב בבית ברור. כשמדובר בליגת האלופות צריך לעשות את המקסימום, אתה חייב להראות את המיטב שלך גם בצד המנטלי. ננסה לשחק טוב ולנצח ואז לראות מה קורה במשחק באיטליה. יש הרבה סיבות לתת עוד משחק טוב".
2 צפייה בגלריה
שחקני בנפיקה ליסבון חוגגים
שחקני בנפיקה ליסבון חוגגים
"שמחים שכבר הבטחנו את העלייה". שחקני בנפיקה ליסבון חוגגים
(צילום: EPA)
על המומנטום שעלול להיקטע עם פגרת המונדיאל: "זה מה שיש, איני חושב על זה יותר מדי כי אין ביכולתי לשנות את המצב. אף אחד לא שמח שהמונדיאל באמצע העונה, אבל אני מתמקד רק במשחק בחיפה, לא מסתכל שבועיים קדימה".
על כך שבנפיקה תעלה לראשונה העונה ללא אנסו פרננדס המושעה: "אני מצפה לאותה יכולת מהקבוצה, אנסו שחקן מאוד חשוב עבורנו במרכז השדה, אבל לפעמים צריכים להחליף שחקני מפתח ולהראות שאנו יכולים להתמודד עם זה. אני אוהב שאנסו על המגרש, זה נותן לי תחושה טובה, אבל יש עוד שחקנים שיכולים לשחק ברמה גבוהה".