במרחק נגיעה: צפו בבכר מסכם את הניצחון
(באדיבות ONE)
ההתאחדות לכדורגל שינתה את התקנון וקבעה סעיף מיוחד, לפיו קבוצה ישראלית לא תשחק שלושה משחקים בתוך שישה ימים. שינוי התקנון נועד לסייע לקבוצות הישראליות המשחקות בגביעי אירופה השונים, כמו למשל מכבי חיפה, שמפגשה מול סכנין, שהיה מיועד להתקיים בשבת במחזור הפתיחה בליגת העל, נדחה.
"יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון שוחח הבוקר עם יו"ר בני סכנין, מוחמד אבו יונס, וקיבל את הסכמתו לדחיית המשחק של הקבוצה מול מכבי חיפה במחזור הראשון של ליגת העל", נאמר בהודעת ההתאחדות. "הודות להסכמת בני סכנין, תתכנס היום אחר הצהריים לישיבה היברידית מיוחדת (17:00) הנהלת ההתאחדות לכדורגל כדי לדון באישור שינוי המשחק בין השתיים, כך שלמכבי חיפה יתאפשר להתמקד בהכנות למשחק הגומלין במוקדמות ליגת האלופות מול הכוכב האדום בלגרד. הנהלת ההתאחדות תדון ותתבקש לאשר שינוי תקנוני שיוביל לדחיית משחקי הליגה של הקבוצות המשתתפות במפעלי אופ"א. לטובת המהלך הושגה הסכמת הטוטו וגופי השידור".
5 צפייה בגלריה
פיירו
פיירו
ייבדק. פיירו
(צילום: אלעד גרשגורן)
ממינהלת הליגות נמסר: "בעקבות שינוי התקנון בנושא מכבי חיפה ועל מנת לשמור על שוויון בין כל הקבוצות המשתתפות במפעלים האירופיים, התקנון ישונה כך שכל קבוצה בשלבי ההכרעה לעליה לשלב הבתים של מפעל אירופי תוכל לדחות את משחק הליגה פעם אחת. ועדת הליגה תשבץ את המשחק למועד המוקדם ביותר האפשרי".
אחר הצהריים הודיעה סכנין עצמה שהיא מתנגדת לתאריכים שהוצעו לה ומבחינתה נכון לעכשיו המפגש עדיין ביום שבת הקרוב. "ניתנה הצעה בהסכמת שני המועדונים על תאריך 19 באוקטובר", נכתב בין היתר בהודעה. ״מינהלת הליגה ענתה בשלילה להצעת שתי הקבוצות. ועל כן תאריך המשחק נותר כפי שנקבע מלכתחילה. היום אנחנו קוראים ושומעים מכלי התקשורת על דחיית המשחק. חדשות אלו באו בהפתעה וללא תיאום, הסכמה או עידכון עם אף גורם בבני סכנין. נכון לרגע זה מבחינת סכנין המשחק מתקיים ב-20 באוגוסט". כרגע לא ידוע מתי ייערך המשחק.
אוהדי מכבי חיפה פתחו בשעות הבוקר בקמפיין מחאה נגד קיום המשחק בשבת. בחיפה רצו כבר מספר ימים שהמשחק יידחה כדי לאפשר להם להתכונן למשחק הגומלין מול הכוכב האדום בלגרד בשל הפלייאוף של הצ'מפיונס בצורה הטובה ביותר. "לא מופיעים בשבת", נכתב בתמונה שהופצה ברשתות החברתיות ובה מופיעות שמות הקבוצות שכן דחו להן משחקי ליגה כמו הכוכב האדום עצמה, בנפיקה, ויקטוריה פלזן, קרבאח ודינמו קייב.
גם הפועל באר-שבע, שמשתתפת בליגה האזורית, בחרה לדחות את משחק הליגה שלה מול מ.ס אשדוד, אך מכבי תל אביב החליטה לערוך את מפגש פתיחת העונה שלה מול בני ריינה בתאריך המקורי שלו, יום ראשון, 21 באוגוסט.
5 צפייה בגלריה
המכתב שנשלח מההתאחדות לכדורגל
המכתב שנשלח מההתאחדות לכדורגל
המכתב שנשלח מההתאחדות לכדורגל

"זה מרגש, השד לא היה נורא"

מכבי חיפה עצמה התקרבה אתמול עוד יותר לחלום הגדול שלה: שלב הבתים של ליגת האלופות. ה-2:3 הביתי על הכוכב האדום בלגרד הושג בעזרת לא מעט אופי וכעת יש לירוקים גומלין בעוד חמישה ימים בבלגרד - שם ייקבע מי מהשתיים תגיע לליגה של הגדולות באמת.
מצד אחד, מכבי חיפה יכולה להיות מעודדת: היא הבקיעה ליריבה הסרבית שלושה שערים - כמות שהיא לא ספגה בכל תשעת משחקיה האחרונים יחד. מצד שני, הסיפור בגומלין בשלישי הבא יהיה שונה לגמרי. קהל עוין, מגרש ביתי מובהק וסגל מלא שיעמוד לרשות הכוכב האדום.
5 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
המשחק מול סכנין יידחה. בכר
(צילום: עוז מועלם)
"זו רק המחצית הראשונה", הודה גם המאמן ברק בכר. "אנחנו הולכים לשחק במגרש מאוד קשה בשבוע הבא. עד כמה אני רוצה לעלות לליגת האלופות מאחד עד עשר? אלף".
ועדיין, חיפה תגיע למשחק הזה באמונה גדולה ובידיעה ש"השד לא כל כך נורא". אתמול היה זה דולב חזיזה מעל כולם והמשיך בכושר הנהדר שלו מהתקופה האחרונה. פרנצדי פיירו חגג צמד ועלי מוחמד שלט במרכז השדה עד שהתעייף מעט במחצית השנייה.
5 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי
צ'ארון שרי
ועכשיו: נוסעים לסרביה. שרי
(צילום: אלעד גרשגורן)
מה שכן, פיירו התלונן על כאבים בשריר הירך האחורי לאחר המשחק והבוקר יעבור בדיקות. ההערכה היא שהוא יהיה כשיר לגומלין. חזיזה, שביקש להתחלף גם הוא, הרגיש כאבים בשריר, אך צפוי גם הוא לשחק בבלגרד.
מי שלא ממש הופיע אתמול היה פייר קורנו. שחקני הקו של הסרבים, במיוחד בקו השמאלי, חגגו פעם אחר פעם על המגן ובמחצית השנייה ברק בכר אפילו הכניס את סאן מנחם. גם דין דוד כמעט ולא הורגש. הוא נעלם לדקות רבות ונראה כי בגומלין בכר יחשב מסלול מחדש, אולי אפילו יעלה ב-11 את עומר אצילי.
5 צפייה בגלריה
שחקני חיפה חוגגים
שחקני חיפה חוגגים
שחקני חיפה חוגגים. זה יספיק לגומלין?
(צילום: אלעד גרשגורן)
למחמאות אדירות זכו האוהדים. מי שלא היה בסמי עופר אתמול, לא יכול היה להבין מה זה הר געש אמיתי. אווירה מחשמלת, קהל שדוחף את הירוקים במשך 90 דקות בלי הפסקה. בכל רגע של שבירה, הקהל לא הרים ידיים, עודד ונתן עוד דלק לשחקנים של בכר.
בחיפה התמוגגו מהיכולת של הקבוצה אתמול: "ניצחון של מנטליות ואופי. מגיע שאפו ענק לכל אחד מהשחקנים, אבל צריך לזכור שעברנו רק מחצית ואם לא נגיע מפוקסים לגומלין - לא עשינו בזה כלום. אווירה כזו לא זכורה מאז ומעולם בסמי עופר, זה היה מרגש. אנחנו מגיעים מאוד אופטימיים לבלגרד".
פורסם לראשונה: 07:00, 18.08.22