48 שעות לאחר שנחשף ב-ynet כי סתיו למקין סיכם בשחטאר דונייצק, ימריא הבוקר (חמישי) הבלם לאוקראינה לקראת הבדיקות הרפואיות והצגתו הרשמית באלופה המקומית.
למקין, שעם סיום המונדיאליטו הייתה זו דווקא אלופת פולין ראקוב שכבר הודיעה להפועל ת"א כי ברצונה לממש את סעיף היציאה הנמוך שלו (750 אלף אירו), התלבט בשבועיים האחרונים בין מספר אופציות, בין היתר איינדהובן, פיינורד, באזל ויאנג בויז.
2 צפייה בגלריה
סתיו למקין
סתיו למקין
העברה מרשימה. למקין
(AP Photo/Natacha Pisarenko)
לבסוף נפל הפור על שחטאר, שעל המועמדות שלו לקבוצה פורסם גם כן ב-ynet. הוא בחר לצאת תחילה עם אביו שחר למחנה האימונים של הקבוצה שנערך בהולנד על מנת להיפגש עם המאמן פטריק ואן לוון, ורק אז למסור תשובה.
ואן לוון מכיר מקרוב את למקין ששיחק במחלקת הנוער של מכבי ת"א לפני המעבר ליריבה העירונית, מה שהוליד בין היתר את תג המחיר הנמוך עליו. ואן לוון אמר ללמקין כי הוא מייעד לו מקום משמעותי בסגל.
2 צפייה בגלריה
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון
היכרות מוקדמת. ואן לוון
(צילום: עוז מועלם)
למרות הלחימה באוקראינה, שחטאר מארחת את משחקיה בקייב והליגה האוקראינית משוחקת במקומות בטוחים בלבד. מעבר לכך, ואן לוון הסביר ללמקין כי את שלב הבתים של ליגת האלופות תארח שחטאר בהמבורג ולא באוקראינה.
למקין יחתום על החוזה בכפוף לבדיקות הרפואיות ואחרי שקיבל שכר חייל של 5,300 שקל בהפועל ת"א, הוא ישתכר כעת 400 אלף אירו לעונה באלופה האוקראינית.