הפועל ת"א יצאה אתמול לעידן חדש, לאחר שאדמונד ספרא ודייויד מינצברג חתמו על מזכר ההבנות ועסקת רכישת הקבוצה על-ידי המיליארדר היהודי - שנחשפה לראשונה ב-ynet - הושלמה.
אנשיו של ספרא כבר החלו לעבור מאחורי הקלעים ולהכין את הכוורת הניהולית שתשתלט על מתחם האימונים בוולפסון, כשייתכן כי כבר בשבוע הבא יחל סבב מנויים. פרסום החתימה בין הצדדים, הוביל להתלהבות שיא מצד אוהדי הקבוצה. המאמן מסאי דגו עודכן בשעות הערב המאוחרות על השלמת הסכם הרכישה והמשמעות מבחינתו כי יהיה תקציב גמיש יותר בליגה הלאומית.
3 צפייה בגלריה
ספרא
ספרא
ספרא
(צילום: עוז מועלם, Patrick McMullan / Getty Images)
מבחינת ספרא לא תהיה השתוללות כספית, אלא ניהול תקציב שפוי ובעיקר בנייה לטווח ארוך. המטרה של ספרא היא למנות גם במהלך העונה מנהל מקצועי לקראת האפשרות שהמועדון יעלה לליגת העל, כששמו של יוסי בניון הוזכר כמועמד.
בנו של אדמונד ספרא, מויז בן ה-18, שהיה המנוע שדחף יותר מכל אחד אחר לביצוע העסקה, כבר ביקר במתחם וולפסון. אביו היה שותף לישיבות של תקציבי הקבוצה לקראת העונה הבאה. המטרה של ספרא לנצל את הירידה ללאומית לבניית מערכת חדשה, כולל שדרוג מחלקת הנוער, התנאים במתחם האימונים ויצירת מערכת מקצועית רצינית שתגיע מוכנה לקראת החזרה לליגה הבכירה. התקציב של הפועל, גם במקרה של עליית ליגה, לא צפוי להיות קרוב לזה של מכבי ת"א או מכבי חיפה. המטרה היא בניית המותג מחדש, השקעה של כ-15 מיליון שקל בכל אחת משלוש העונות הקרובות.
3 צפייה בגלריה
יוסי בניון מסיבת עיתונאים נבחרת
יוסי בניון מסיבת עיתונאים נבחרת
שמו עלה על השולחן. בניון
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
מאמן מכבי חיפה מסאי דגו
מאמן מכבי חיפה מסאי דגו
החיזוק בדרך. דגו
(EPA/CLAUDIO GIOVANNINI)
ומה יקרה העונה? בצד המקצועי, גם אפשרות גמישה יותר, לא בהכרח תוביל לחיזוק משמעותי בשל דלות השוק הישראלי. לכן השדרוג תחת ספרא עשוי להגיע באפשרות צירוף שלושה זרים איכותיים. אחד כזה - החלוץ המונטנגרי מיקאלה מארושיץ' - כבר סגר את תנאיו במועדון, אך לבסוף סירב לחתום על העסקה בטענה כי משפחתו לחצה עליו שלא להגיע לישראל.
חוסר הוודאות אצל המשתכרים הבכירים, אותם רוצה הקבוצה למכור, השתנה אמש, כשעתה, למשל, יש חשש שמאוויס צ'יבוטה, שכבר סיכם על תנאי עזיבתו ויצא לבדיקות רפואיות בוולוס היוונית, ירצה לפתע להישאר. עוד שחקן שיהיה לו עכשיו אמביציה להישאר הוא עומרי אלטמן, כשלבלם בריאן פאסי הובהר כי הוא לא בתוכניות המקצועיות ואינו ייצא למחנה האימונים של הקבוצה ביום שני הקרוב בפולין. היחיד שכרגע מתעקש שלא להישאר הוא הישאם לאיוס, המבוקש במכבי ת"א.
מכבי מתחזקת, רוצה את לאיוס ומחכה למילסון
(באדיבות ONE)