הנבחרת פתחה את המסע בליגת האומות בתיקו 1:1 מול סקוטלנד, חודש לפני שהשתיים ייפגשו שוב במסגרת פלייאוף העלייה ליורו. וילי רוטנשטיינר, עמד בפעם הראשונה על הקווים: "זו הייתה הופעה טובה של הנבחרת, פתיחה טובה לקמפיין למרות שלא ניצחנו. אנחנו חייבים להשתפר לקראת המפגש הבא מול סקוטלנד. אמרתי למאמן שלהם – נתראה בעוד חודש. אבל זה יהיה משחק אחר", אמר בסוף המשחק.
"תמיד קבוצות עושות טעויות בהגנה", המשיך. "אחת המטרות היא לשפר את ההגנה שלנו, ולא לקבל בממוצע גול במשחק. אני לא חושב שהשער היה מוצדק, אבל מצד השני במיוחד במחצית השנייה הזזנו הרבה את הכדור, היו כמה צ'אנסים ואני חושב שהגול של ערן היה מדהים".
3 צפייה בגלריה
רוטנשטיינר במשחק ראשון על הקווים
רוטנשטיינר במשחק ראשון על הקווים
המבחן הראשון. רוטנשטיינר
(צילום: רויטרס)
כובש השער, ערן זהבי, לקח את החיובי מההופעה הערב: "קודם כל אני מאוד שמח על הנקודה שלנו. אני חושב שהשילוב שלי ושל מונס דאבור מצוין, אנחנו מובילים אחד את השני. מה שיוביל אותנו בחודש הבא בפלייאוף זו עבודה קבוצתית. אני חושב שנלחמנו על כל כדור, לא היה קל והסקוטים נתנו פייט. במחצית השנייה עשינו את הדברים עם ביטחון ואנחנו יכולים להשתפר".
לגבי המשחק הבא מול סקוטלנד, החלוץ מיהר להרגיע: "ברור שאנחנו חושבים שאפשר לעשות את זה, עשינו תיקו מאוד חשוב אבל חודש הבא זו אופרה אחרת, נראה באיזה כושר שחקנים יגיעו. המשחק הבא שלנו הוא ביום שני נגד סלובקיה, אנחנו באים לנצח ולהביא נקודות. ליגת האומות חשובה לנו, אחר כך נתפנה לסקוטלנד".
3 צפייה בגלריה
השחקנים מאושרים
השחקנים מאושרים
חוגגים את השוויון
(צילום: AP)
באשר למאמן החדש, הוסיף: "אני חושב שהמשכנו באותה דרך, וילי לא ניסה לשנות יותר מדי דברים. גם בקמפיין הקודם שיחקנו כדורגל טוב לפרקים, היינו צריכים להיות יותר אחראיים, יותר נחושים ויותר בטוחים בעצמנו וזאת הדרך שצריכה להיות. אני גאה גם בשחקני ההגנה, קיבלנו שער מפנדל שאני לא יודע אם היה. אנחנו מסתכלים על כל משחק בנפרד, לא שמחים יותר מדי כי לא ניצחנו. אנחנו אופטימיים להמשך, אבל הדרך עוד ארוכה".
מי שבישל לזהבי את השער, וכמעט כבש אחד משל עצמו במחצית הראשנה, היה מונס דאבור: "מעצבן אותי שלא הצלחתי לכבוש בעצמי. דקה או שתיים זה ישב לי בראש, גם כי קיבלנו את הגול מיד אחרי זה. זה לא תירוץ, אבל הבלם שקפץ איתי הפריע לי. אני חייב לתת שערים ממצבים כאלו". ובאשר לשותפות עם זהבי, סיכם: "כבר הרבה זמן אני וערן מרגישים חיבור מצוין, אנו רוצים להוביל את הנבחרת ולעזור כמה שצריך עם שערים ובישולים. עבדנו היום מאוד קשה, גם טקטית, כולם נלחמו כמו שצריך. יכולנו לנצח, ואנחנו יוצאים בהרגשה טובה מהמשחק למרות שלא ניצחנו".
כובש הפנדל הסקוטי, ראיין כריסטי, אמר בסיום: "זה מתסכל, כי הובלנו וחבל שלא הצלחנו להחזיק בכדור במחצית השנייה ולשמור על היתרון. עדיין, זה לא סוף העולם ויש דברים טובים לקחת מהמשחק הזה".
3 צפייה בגלריה
ראיין כריסטי
ראיין כריסטי
מתוסכל. ראיין כריסטי
(צילום: רויטרס)
מאמן הנבחרת הסקוטית, סטיב קלארק, ציפה ליותר: "מאכזב לספוג שער שוויון, אבל שלטנו בחלק האחורי והיו לנו גם הזדמנויות לנצח. היו דברים טובים ורעים. כולם ציפו לשלוש נקודות, השגנו רק אחת ויש על מה לעבוד כדי להשתפר".