ההחלטה של מינהלת הליגה, לפיה כל קבוצה תוכל לשתף שישה זרים על המגרש בעונה הבאה (בניגוד למצב הנוכחי, בו מותר רק חמישה), עוררה ביקורת רבה בקרב השחקנים הישראלים.
קפטן הפועל חדרה מנשה זלקה אמר: "הכדורגל הישראלי חייב להישאר ישראלי. ההחלטה להגדיל את כמות הזרים היא החלטה שפוגעת בנו ישירות בטווח הקרוב אבל אני בטוח שבטווח הרחוק זה גם יפגע בנבחרת. אני מדבר בשם עצמי, אבל בטוח שרוב שחקני ליגת העל חושבים כמוני. כן חשוב שיהיו שחקנים זרים שיעלו את הרמה בליגה, אבל בסופו של דבר על כר הדשא חייב רוב ישראלי. אסור שייווצר מצב כמו שיש בכדורסל שבו יש במקרה הטוב שחקן ישראלי אחד בלבד".
1 צפייה בגלריה
מנשה זלקה
מנשה זלקה
"אסור שיוותר מצב כמו בכדורסל". מנשה זלקה
(צילום: עוז מועלם)
"בסופו של דבר, אסור לשכוח שאנחנו מדברים על הליגה בישראל, ואנחנו השחקנים הישראלים נשארים כאן תמיד, בכל מצב, ממשיכים להתאמן תחת אזעקות, טילים ושומרים נאמנות מלאה לקבוצות שבהן אנחנו משחקים", הוסיף זלקה.
עומרי בן הרוש אמר: "ההחלטה להעלות את מכסת הזרים היא שגויה ותפגע באופן ישיר בכדורגל הישראלי שעליו גדלנו. אסור לנו להפוך את הכדורגל שלנו לכדורסל שבו יש שליטה מוחלטת של שחקנים זרים. אני כבר עברתי הרבה בקריירה, אבל ההחלטה הזאת תפגע בבני הנוער שחולמים להגיע ולהיות שחקנים מקצוענים. את המקום של השחקנים הצעירים הללו, יתפסו זרים ובמצב כזה הכדורגל הישראלי עשוי לאבד הרבה כישרונות שלא יוכלו לעשות את הפריצה שלהם".
השוער אוהד לויטה: "חשוב להדגיש שאנחנו לא נגד השחקנים הזרים, אלא בעד הכדורגלן הישראלי והכדורגל הישראלי. האינטרס של הכדורגל הישראלי, של נבחרת ישראל, של קהל האוהדים ולטעמי גם של בעלי הקבוצות - הוא שלכדורגלן הישראלי יהיו כמה ש
מאמן הנבחרת גיא לוזון לאחר האימון הראשון
(ONE)
יותר דקות משחק בליגה".