שדר הכדורגל עמי פזטל הלך לעולמו בגיל 87. פזטל, שערך והגיש תוכניות ספורט רבות ב"קול ישראל", נחשב למייסד של התוכנית המיתולוגית "שערים ושערים" יחד עם נחמיה בן אברהם, והגיש אותה שנים רבות לצד משה קשטן.
לצד עבודתו ברדיו, פזטל ניהל קריירה עשירה ומרשימה ששזורה בעולם הספורט בדרכים נוספות. לאורך עשרות שנים היה פזטל יו"ר קבוצת שמשון ת"א, עוד בימים שבהם שיחקה בליגה הבכירה. ב-1966 אף הוזעק לאמן את קבוצת הבוגרים והגיע איתה לגמר הגביע.
1 צפייה בגלריה
עמי פזטל (באמצע)
עמי פזטל (באמצע)
קולו מהווה חלק בלתי נפרד מהפסקול של הכדורגל הישראלי. פזטל
(צילום: ראובן שוורץ)
במקביל, פזטל למד משפטים באוניברסיטה העברית, ועבד במשך עשורים רבים כעורך דין. בין היתר היה המשנה ליועץ המשפטי של עיריית ת"א, וגם כיהן כדיין בבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל.
קולו של פזטל מהווה חלק בלתי נפרד מהפסקול של הכדורגל הישראלי, בימים שבהם אוהדי הכדורגל היו נאספים סביב הרדיו כדי להאזין ל"שירים ושערים" ולהתעדכן בנעשה במגרשים. פזטל אף שימש השראה לדמותו של "עמי פז-גול" שגילם ישראל (פולי) פוליאקוב במערכון המיתולוגי "שירים, שערים וטכנאים" של "הגשש החיוור".
יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ: "עמי פזטל, מגדלור של חכמה, אהבת האדם והמשחק, היה לא רק פס הקול של הכדורגל הישראלי בזכות תרומתו ארוכת השנים לתוכנית 'שירים ושערים', אלא גם אבן יסוד במועדון הכדורגל שמשון ת"א ובמשך עשורים כדיין בבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל. עמי, חבר יקר של כולנו, הכיר היטב כל רובד בחברה הישראלית ובכדורגל שלנו ותמיד האמין בתרומה הגדולה של המשחק להתפתחות האדם ולחברה בה הוא פועל. נועם הליכותיו, חכמתו, ידיעותיו המשפטיות וחיוכו הנצחי הפכו אותו לאדם משכמו ומעלה, שתמיד הרגיש בן בית בהתאחדות לכדורגל והיה אהוב על כל מי שפגש אותו. אשרינו שזכינו להיות חלק ממפעלות חייו. תהא מנוחתו עדן".