עוד בטרם הסתיימה העונה בליגת העל באופן רשמי, מכבי חיפה כבר מתחילה להתכונן ל-2023/24. לאחר ההודעה הרשמית על עזיבת ברק בכר לכוכב האדום בלגרד וסיכומו של מסאי דגו במקומו, הירוקים סיכמו עם החלוץ הגרמני-יהודי אריק שוראנוב.
שוראנוב, המשחק בנירנברג, כבר נחת בארץ ונמצא במו"מ מתקדם עם האלופה הישראלית. במידה והכל יסתדר, חיפה תשלם מיליון אירו לקבוצה מהבונדסליגה השנייה (ליגת המשנה בגרמניה) כשהשכר אותו הוא צפוי להרוויח עומד על 400 אלף אירו.
2 צפייה בגלריה
שחקן נירנברג אריק שוראנוב
שחקן נירנברג אריק שוראנוב
יהיה הרכש הראשון של הירוקים? אריק שוראנוב
(Thomas Eisenhuth/Getty Images)
אם שוראנוב אכן יצטרף, השחקן בן ה-21 עשוי לפספס את פתיחת האימונים של מכבי חיפה, זאת אם יזומן לסגל הנבחרת הצעירה של גרמניה. הוא גדל במחלקת הנוער של נירנברג ובדצמבר 2020 ערך את הופעת הבכורה שלו במדי הקבוצה הבוגרת. שיחק בנבחרת הנוער של אוקראינה, אך ניצל את חוקי פיפ"א ועבר לייצג את נבחרת גרמניה עד גיל 21.
בנוסף, מכבי חיפה נמצאת במו"מ מתקדם עם קפטן לוריין, לורן אברג'ל, שנמצא על סף סיכום. כמו שוראנוב, גם אברג'ל יהודי, וכאמור משמש כקפטן בקבוצה מהמקום התשיעי בליגה הבכירה בצרפת. הירוקים החלו כבר בשיחות עם אברג'ל ומקווים לסגור את העסקה בקרוב.
2 צפייה בגלריה
שחקן לוריין לורן אברג'ל מול שחקן פריז סן ז'רמן לאו מסי
שחקן לוריין לורן אברג'ל מול שחקן פריז סן ז'רמן לאו מסי
יגיע לכרמל? לורן אברג'ל מול לאו מסי
( FRANCK FIFE/AFP)
הערב (שבת, 20:30), תארח מכבי חיפה את הפועל ירושלים במסגרת מחזור הסיום של הפלייאוף העליון בליגת העל, כאשר בין השאר היא צפויה לקבל את צלחת האליפות, אותה הבטיחה במחזור שעבר. זה יהיה גם משחקו האחרון של ברק בכר על הקווים, כאשר אתמול הודיעה הכוכב האדום בלגרד באופן רשמי על החתמתו של המאמן הישראלי לשלוש שנים.
בתוך כך כאמור, מסאי דגו הגיע למשרדיו של בעלי מכבי חיפה יעקב שחר בת"א, על מנת לסכם על חוזהו בקבוצה. דגו יהיה זה שייכנס לנעליו הגדולות של בכר, שהוביל את הירוקים לשלוש אליפויות רצופות ולשלב הבתים של ליגת האלופות.