הפועל באר-שבע תפתח בשבת (20:30) את עונת 2024/25 שלה עם "משחק האירופאיות" במסגרת רבע גמר גביע הטוטו, בו היא תתארח אצל סגנית האלופה מכבי חיפה. היום (חמישי) קיימו האדומים מסיבת עיתונאים לקראת העונה בהשתתפות הבעלים אלונה ברקת והמאמן החדש רן קוז'וך.
הפועל באר-שבע נפרדה הקיץ מהמאמן והסמל הגדול אליניב ברדה, אחרי שבעונה החולפת היא סיימה במקום השלישי והפסידה בגמר הגביע למכבי פ"ת. מי שמונה במקומו הוא כאמור קוז'וך, שניצח באותו גמר עם מכבי פ"ת. "עברנו עונה מאתגרת והייתה אכזבה גדולה אחרי ההפסד בגמר הגביע, כי אוהדים חזרו הביתה עם לב שבור וגם כי הפסדנו את הכרטיס לליגה האירופית", אמרה ברקת בפתח דבריה, "המטרות שלי לא השתנו לרגע, הפועל באר-שבע רוצה להתמודד על כל התארים. אנחנו מבינים שהתקציב שלנו לא כמו של שתי הגדולות, אבל אנחנו חייבים להביא משהו שמיוחד לנו ולהתחרות. לא מתכוונים להוריד ציפיות או את הרגל מהרגז".
4 צפייה בגלריה
ברקת וקוז'וך
ברקת וקוז'וך
"חסרים לנו מספר שחקנים ואנחנו נביא אותם". ברקת וקוז'וך
(צילום: הרצל יוסף)
קוז'וך: "אני רוצה לייצר קבוצה מנצחת"
(באדיבות one)
על הפערים התקציביים ממכבי ת"א ומכבי חיפה: "התקציב שלנו נע סביב 70 מיליון שקל. אני כבר 17 שנה בעלים והפועל באר-שבע אף פעם לא התחרתה עם הקבוצות האלו על שחקנים, צריך להגיד את זה. כל השחקנים האיכותיים שהבאנו, אלו שחקנים שאנחנו רצינו והגדולות לא - כמו וואקמה, ראדי ובוזגלו. אנחנו לא נתפשר, תאמינו לי שאני רוצה להצליח באירופה ושזו מטרה שחשובה לי אישית ולמועדון. נצרף רק את השחקנים שהצוות המקצועי חושב שיכולים לעזור לו להגשים את המטרות. אנחנו יודעים שעוד חסרים לנו מספר שחקנים ואנחנו נביא אותם".
על ההחלטתה הפרידה מברדה: "לא קיבלתי את ההחלטה בעניין של רגע, אלא אחרי חשיבה. לאליניב ברדה יש תרומה עצומה להתפתחות שלנו, אבל הרגשתי שהפועל באר שבע צריכה שינוי".
4 צפייה בגלריה
מאמן הפועל באר-שבע אליניב ברדה
מאמן הפועל באר-שבע אליניב ברדה
ברקת על ברדה: "יש לו תרומה עצומה להתפתחות שלנו"
(צילום: עוז מועלם)
על הבחירה בקוז'וך: "אני פריקית של כדורגל, אני צופה כמעט בכל המשחקים בליגה. אני יודעת למה בחרתי ברן ומה בהתנהלות שלו ובמקצוענות שלו תפס אותי, מאחלת לו ולכולם שנעשה עונה טובה. להשוות בינו לבין בכר אין צורך, לכל אחד הרצונות שלו והשיטות שלו. יש לרן אמביציה מטורפת וזה נורא חשוב".
על טענות האוהדים שהקבוצה לא תחרותית: "זה נרטיב שקרי. השקעתי למעלה מ-350 מיליון שקל ב-17 שנה, גם יש פייר-פליי שעלול לגרור אותנו למקומות אחרים. לומר שהמועדון לא משקיע זה נרטיב שקרי וגם לאמת יש משמעות, חשוב לומר את זה. אני שמה את ההון הכספי, אבל יש פה גם הון אנושי וכולנו משקיעים המון למען המועדון. אנחנו באנרגיות ורוצים שהמועדון הזה ימשיך לעשות חיל, להשתתף במפעלים האירופיים ולהיאבק על כל התארים".
קוז'וך אמר: "יש אווירה טובה ואחריות גדולה. אליניב ברדה הוא קולגה, מישהו שגדלתי איתו ועברתי איתו ביחד את כל הנבחרות הצעירות של ישראל, גם היינו בקשר בשנים האחרונות. ברדה עשה דברים גדולים בשביל הפועל באר-שבע כשחקן וכמאמן. אני פחות חשוף לרשתות החברתיות ופחות מעורב בכל מה שיש שם, אני איש של שטח. יש לי הרבה כבוד למה שהיה פה, אבל עכשיו זה הזמן שלי ושל הצוות שלי לעשות למען המועדון".
החזון שלו ובניית הסגל: "אנחנו רוצים לייצר כדורגל התקפי, אינטנסיבי, לוחץ ודומיננטי. אנחנו מבינים שאנחנו צריכים ורוצים להתחזק בשביל לבנות קבוצה הישגית. התהליך לוקח זמן כי יש לנו הרבה אחריות בשביל לצרף את השחקנים הנכונים לקבוצה".
4 צפייה בגלריה
קוז'וך
קוז'וך
"חשבתי שזה נכון עבורי להתקדם ממכבי פ"ת". קוז'וך
(צילום: הרצל יוסף)
מעמדו של השוער אופיר מרציאנו: "אין שום הבדל בינו לבין שחקן אחר בסגל. הוא כמו כולם עובד מאוד קשה, מאוד פתוח לרעיונות חדשים ומקדיש את כל כולו לקבוצה. בסופו של דבר השחקנים הם אלו שיקבעו מי ישחק, ואני מאוד מרוצה ממה שאני רואה מכולם ומגרף ההתקדמות".
המטרות: "שתהיה קבוצה הישגית שרוצה לנצח בכל משחק, מול כל יריבה ובכל מקום. קבוצה הישגית, שכיף לראות אותה ושהקהל יהנה ממנה. מה זה קבוצה הישגית? קבוצה מנצחת. לחץ זה דבר חיובי ששאפתי אליו ואני שמח מאוד. הקבוצה עדיין בתהליך בנייה וזה לוקח זמן".
ההצעה מהפועל באר-שבע: "חשבתי שזה נכון עבורי להתקדם ממכבי פ"ת ולנסות להשיג את אותם הישגים במועדון גדול יותר".
עתידו של תומר יוספי: "אני רואה שחקן שבא כל יום למתחם האימונים ורוצה להיות בהפועל באר-שבע. הוא עדיין סוחב שתי פציעות קטנות מהזמן שלו בהפועל חיפה, אנחנו מטפלים בו ומכניסים אותו לקצב תוך כדי. אני מקבל ממנו אנרגיות שאני מאוד אוהב".
4 צפייה בגלריה
שחקן הפועל חיפה תומר יוספי
שחקן הפועל חיפה תומר יוספי
קוז'וך על יוספי: "הוא רוצה להיות בהפועל באר-שבע"
(צילום: עוז מועלם)
באר-שבע תפתח את המסע שלה במוקדמות הקונפרנס-ליג עם משחק "בית" מול צ'רנו מורה הבולגרית במסגרת הסיבוב השני. "מצפה לנו התמודדות קשה מאוד", אמר המאמן לקראת המפגש, "אנחנו רוצים לחזק את הסגל בעמדות ספציפיות, אבל דואגים שזה יקרה אחרי תהליך עמוק, כי אנחנו רוצים להביא שחקנים שישדרגו את הקבוצה".
לקראת "משחק האירופאיות": "מצפה לנו משחק מאוד קשה מול יריבה מצוינת שתהנה מאווירה מאוד ביתית. מבחינתי הדבר הכי חשוב זה האימון של היום, אחר כך האימון של מחר ואחר כך המשחק. אסור להוריד את הרגל מהגז לשנייה, בשום רגע. זה משחק קשה ומשמעותי ואנחנו נגיע אליו מוכנים".
כקוז'קוך נשאל על עתידו של אנדרה פוקו, מנכ"ל הקבוצה גיא פרימור ענה במקומו: "הוא לא חזר לארץ בזמן בגלל עניינים משפחתיים. הוא חזר ארצה לפני ארבעה ימים, שלשום קיימנו ועדת משמעת והיום נפרסם את תוצאותיה. מעבר לזה אין מה להוסיף, יש לו חוזה לעוד שנה וכרגע הוא שחקן הפועל באר-שבע. למה כרגע? כי אין פה מישהו שיכול להבטיח שהוא יהיה פה מחר".