האם בכל זאת יופחתו נקודות ממאזנה של מכבי חיפה? תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, הגיש ערעור על החלטת בית הדין המשמעתי שהחליט לא להפעיל את עונש העל תנאי שעמד כנגד האלופה, ולא להפחית נקודות ממאזנה. הדיון בערעור שהוגש יתקיים ביום רביעי הקרוב בשעה 13:30.
כזכור, נגד הירוקים הוגש כתב אישום לאחר שאוהדיה הדליקו אבוקות במהלך משחק אלוף האלופים נגד בית"ר ירושלים (1:3 לקבוצה של מסאי דגו). נגד הקבוצה עמד כאמור עונש של הפחתת 2 נקודות על תנאי, בגין התפרעות אוהדים וקריאות גזעניות במשחק נגד מכבי ת"א, בתחילת חודש מאי בעונה שעברה.
1 צפייה בגלריה
אלוף האלופים מכבי חיפה בית"ר ירושלים
אלוף האלופים מכבי חיפה בית"ר ירושלים
הקבוצה תיענש בכל זאת בהפחתת נקודות? אבוקות ביציעי מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
לפני חמישה ימים התכנס בית הדין והחליט לקנוס את מכבי חיפה בלבד בסכום של 60 אלף ש"ח, מאחר שכתב האישום לא כלל סעיף "נסיבות המחמירות". עוד נימקו בבית הדין אז את ההחלטה לא להפחית נקודות לירוקים: "אנו גם זוקפים לזכות הנאשמת את העובדה כי היערכותה הובילה לתפיסת מקצת מהאוהדים שהשתתפו בביצוע העבירות", נכתב בין היתר בפסק הדין.
משחקה של מכבי חיפה נגד הפועל פתח תקווה במסגרת מחזור הפתיחה של ליגת העל נדחה למועד לא ידוע בעקבות הופעתה של האלופה בפלייאוף ליגת האלופות. נכון לעכשיו, הירוקים אמורים לפתוח את העונה ביום ראשון הקרוב במשחק חוץ בטדי נגד הפועל ירושלים במסגרת המחזור השני. ביום רביעי כאמור, ידעו במכבי חיפה אם יפתחו את העונה עם 0 נקודות, או מינוס שתיים.