שחקני מכבי ת"א חוגגים עם האוהדים ביוון
(צילום: באדיבות ONE)
שני השערים של ערן זהבי נגד אריס סלוניקי, שסידרו לבסוף למכבי ת"א את העלייה לפלייאוף מוקדמות הליגה האזורית, כבר החזירו את ההשקעה בשכרו העונתי, שנעמד בכמיליון אירו.
העלייה של מכבי לצמד המפגשים מול ניס הכניסו 750 אלף אירו לקופת המועדון, ובתוספת מכירת הכרטיסים למשחק מול הקבוצה הצרפתית, שתגיע כבר בחמישי הקרוב לבלומפילד, הצהובים יעשו רווח יפה.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
כבר החזיר את ההשקעה. זהבי
(צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א)
מכבי הציגה יכולת מאכזבת מאוד אתמול ב-2:1 ביוון, בעיקר בחלק ההתקפי. לא בכדי אריס החזיקה ב-67 אחוז מהזמן בכדור ובעטה 11 פעמים לשער של דניאל פרץ, ששוב היה אחד מנקודות האור של הצהובים. אחרי שבמשחק הבכורה שלו בשבוע שעבר נגד אריס זהבי כבש 18 דקות אחרי שנכנס - אתמול כבר עשה זאת שמונה דקות בלבד אחרי שעלה מהספסל, כשמכבי בפיגור 1:0 ובנחיתות מספרית עם הרחקתו של דן גלזר.
"זה כיף גדול", אמר זהבי אחרי השער והעלייה לשלב הבא. "כיף גם שזה היה קשה. זה מחבר את הקבוצה, זה מראה את האופי שלנו. זה מראה שאנחנו יכולים לעמוד יחד גם במצבים קשים. הקהל שלנו נתן הצגה והגיע עד לפה".
זהב הוסיף: "השיפוט לא היה לטובתנו במגרש מאוד ביתי וקשה. גם כשנותרנו ב-10 שחקנים, הראינו אופי גדול. אני חושב שזה מהמשחקים שמחברים קבוצה חזקה. ניקח את הדברים החיוביים ונמשיך קדימה. האווירה בבלומפילד נגד ניס צריכה להיות ותהיה מעולה".
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א
"משחק קשה". זהבי חוגג את שער השוויון
(צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א)
"ערן מוכיח גם שכשהוא ב-50 אחוז מהכושר שלו, בכמות דקות מוגבלת מאוד, מכבי ת"א תלויה רק בו", אמר אחד משחקני מכבי. "מהצד השני, מהר מאוד מתגלה התלות בו וזו בעיה. בשניים מארבעת המשחקים באירופה הצגנו יכולת חלשה מאוד".
למעט זהבי ואייל גולסה, שנכנסו כמחליפים והציגו יכולת מצוינת, גם שלושת הבלמים הציגו יכולת טובה (ניר ביטון ואנריק סאבוריט היו מעולים), אבל היכולת בחלק ההתקפי הייתה בעייתית, בעיקר מצידם של ברנדלי קובאס וג'ורג'ה יובאנוביץ'. אוסקר גלוך לא נכנס אפילו כמחליף, המשך ישיר למגמה לגביו מצידו של המאמן ולדימיר איביץ'. גם סטיפה פריצה ופארפה גויאגון לא נכנסו למשחק.
"זה היה משחק מאוד קשה לכולנו. גם לאוהדים פה ובישראל", סיפר איביץ'. "זה לא פשוט לשחק עם עשרה שחקנים בפיגור 1:0 ולשחק ככה 30 דקות באצטדיון הזה ונגד יריבה עם סגל כזה. בסופו של דבר יש משהו אחד שאנחנו יכולים לקחת מהמשחק הזה – האופי שהציגו השחקנים. אני שמח עבור השחקנים שעשו את המקסימום".
3 צפייה בגלריה
איביץ'
איביץ'
"העפלנו כקבוצה ונמשיך לשחק כמו קבוצה". איביץ'
(צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א)
על היכולת שהציג זהבי אמר איביץ': "אמרתי גם לתקשורת היוונית: עבדתי עם הרבה שחקנים טובים מאוד בקריירה שלי, גם כאן ביוון, אבל אם מדברים על ערן - הוא כוכב. לא ראיתי הרבה שחקנים שעובדים כמוהו. אני ממש שמח שהוא איתנו. אנחנו שמחים כקבוצה. העפלנו כקבוצה ונמשיך לשחק כמו קבוצה".
איביץ' לוחץ לחזק את הסגל לקראת פתיחת הליגה, כשהמטרה לצרף לפחות עוד ארבעה שחקני הרכב. מעבר לרצון להתחזק בזרים בעמדות הבלם והכנף. אילון אלמוג עשוי לעזוב לליגה האוסטרית וגם דן ביטון נמצא בדרך החוצה מהקבוצה.
כפי שנחשף אתמול ב-ynet, אלי דסה סיכם עקרונית עם מיץ' גולדהאר את תנאי שכרו במועדון, כ-600 אלף אירו בשנה, אולם העסקה תצא לפועל רק במידה שהבעלים הקנדי יסכים להתפשר על המכשול האחרון ביניהם - אורך החוזה. גולדהאר מעונין בחוזה לשלוש עונות, דסה דורש ארבע. במכבי מנסים לסגור גם עם דור פרץ, שמנהל מגעים עם המועדון שטרם הושלמו.