"זו הפעם הראשונה בעידן המודרני ששחקן כדורגל מקצועני, שכבש שער עבור המועדון שלו, נאלץ לבלות לילה בכלא. ללא אוכל, שתייה ומקום שינה. הוא קיבל יחס של פושע. כל זאת בעודו מתמודד עם איומים על חייו ועל חיי משפחתו, כשהמועדון שלו עושה כל שביכולתו כדי להלהיט את הלהבות ולהסית נגד השחקן, בצורה הכי מבישה שקיימת".
כתב התביעה שהגיש שגיב יחזקאל נגד אנטליהספור - והגיע לידי ynet - כולל בתוכו האשמות קשות על דרך הטיפול של המועדון והרצון שלו, למעשה, לראות את השחקן עוזב את הקבוצה. כזכור, המועדון הטורקי בחר לשחרר את קשר נבחרת ישראל לאלתר בחודש שעבר בשל המחווה שביצע לטובת החטופים במשחק ליגה - ועורר סערת ענק במדינה.
4 צפייה בגלריה
שחקן אנטליהספור שגיב יחזקאל עם מחוה לחטופים
שחקן אנטליהספור שגיב יחזקאל עם מחוה לחטופים
האשמות קשות. יחזקאל
(צילום: האתר הרשמי של אנטליהספור)
4 צפייה בגלריה
שגיב יחזקאל נוחת בנתב"ג
שגיב יחזקאל נוחת בנתב"ג
שגיב יחזקאל נוחת בנתב"ג לאחר שעזב את טורקיה
(צילום: יריב כץ)
יחזקאל, כאמור, הגיש למוסדות השיפוט המוסמכים של פיפ"א, באמצעות עורכי דינו רועי רוזן וטל שגב, את התביעה נגד אנטליהספור, ובו האשמות קשות כנגד הקבוצה. בין השאר, נטען כי "השחקן נלקח למעצר לאחר שהמשטרה הוזמנה אל ביתו על-ידי אנשי המועדון. הוא בילה את כל הלילה במעצר ללא סיבה".
יחזקאל אף טוען בתביעתו כי המועדון החליט באופן חד-צדדי, וללא סיבה מוצדקת, להפסיק את ההתקשרות באופן פוגעני, רשלני ונמהר ביותר, כשהמועדון שפך את דמו, תוך שהוא בוחר להזניח את השחקן לחלוטין. עוד הובהר כי בכדי להימנע מהתביעה לפיפ"א, השחקן, למרות הפרות של הסכם העסקתו על ידי המועדון, ניסה לפתור בדרכי נועם את המחלוקת, אלא שאנטליהספור בחרה להאשים אותו כי הוא זה שהפר את החוזה.
4 צפייה בגלריה
שגיב יחזקאל מובל לדיון בבית המשפט
שגיב יחזקאל מובל לדיון בבית המשפט
שגיב יחזקאל מובל לדיון בבית המשפט, בחודש שעבר
(צילום מסך)
4 צפייה בגלריה
שגיב יחזקאל
שגיב יחזקאל
רוצה שחרור מאנטליהספור. יחזקאל
(צילום: עוז מועלם)
בתביעה הובהר כי התאחדות הכדורגל הטורקית והממשלה הסיתו בפומבי נגד השחקן, ובכך נוצרה סביבה בלתי אפשרית עבור יחזקאל להמשיך לשחק בטורקיה, בטח שלא לחזור לשם כעת.
סכום התביעה שהוגש הוא 1.26 מיליון אירו ויחזקאל דורש דרך פיפ"א לקבל את החוזה שלו עד ל-2026, כמו גם תשלום על שני חודשי שכר נוספים שלא שולמו בסך 90 אלף אירו. במקביל להליך של התביעה הכספית שהוגשה, יחזקאל רוצה לחזור לשחק, ולשם כך הוא צריך לקבל אישור מיוחד מפיפ"א, מאחר שהתקנון שלה מאפשר לשחקן לשחק בשני מועדונים בעונה, והוא כבר שיחק בהפועל באר-שבע ואנטליהספור. אם יחזקאל יקבל את האישור, מכבי ת"א תנסה לממש את הסיכום שכבר הושג איתו - חוזה לשלוש עונות עם שכר של 550 אלף אירו לעונה.