שינו זוארץ מציג את חזון הכדורגל שלו בארץ
(שינו זוארץ מציג את חזון הכדורגל שלו בארץ)
המועמד ליו"ר ההתאחדות שינו זוארץ ערך היום (חמישי) מסיבת עיתונאים לקראת הבחירות שייערכו ביום שלישי הקרוב ובהן הוא יתמודד מול היו"ר הנוכחי אורן חסון. הבעלים של מכבי חיפה יעקב שחר ונציג מכבי ת"א מורן מאירי, שתומכים בזוארץ, השתתפו גם הם.
"הקבוצות צריכות לנהל את ההתאחדות לכדורגל, הכנתי תוכנית מסודרת לכדורגל הישראלי. יש לי חזון ואני רוצה לראות שינוי מעמיק בכדורגל הישראלי", אמר זוארץ.
3 צפייה בגלריה
התאחדות לכדורגל
התאחדות לכדורגל
שינו זוארץ. הציג תוכנית
(צילום: עוז מועלם)
"צריך לבצע רפורמה בכדורגל הישראלי, מינהלת הליגות וההתאחדות צריכות לעבוד ביחד. צריך להקים מרכזי מצוינות, להכפיל את כמות הכדורגלנים הרשומים, צריך להביא גופים חיצוניים שיבקרו את ההתאחדות כדי לייצר שקיפות. צריך לשדרג את איכות המאמנים, לדאוג להכשרות של המאמנים ולמקצע אותם. לא יכול להיות שמאמנים יעשו השלמת הכנסה. צריך לדאוג לתאורה הולמת בכל המגרשים".
זוארץ דיבר על מצב כדורגל הנשים: "בכל העולם כדורגל הנשים בעלייה ואצלנו לא. צריך להשוות את התנאים בין נבחרות הגברים לנבחרות הנשים. לדאוג להשקעה בכדורגל הנשים ולעודד קבוצות מקצועניות להקים גם קבוצות נשים".
3 צפייה בגלריה
שינו זוארץ
שינו זוארץ
"להשוות את התנאים בין נשים לגברים"
(צילום: עוז מועלם)
על השופטים: "חייבים להביא עוד שופטים, לא יכול להיות ששופטים מנהלים שניים או שלושה משחקים ביום אחד ומקבלים על כך שכר זעום. אנחנו צריכים להגדיל את כמות השופטים".
על התדמית של הכדורגל הישראלי: "צריך לגרום לכך שמשחק יהיה אירוע משפחתי, שמשפחות ישמחו להגיע למגרשים. למשוך ספונסרים גדולים מהמשק הישראלי, חלקם חוששים להגיע בשל התדמית. צריך לשנות את תקנון ההתאחדות, לא יכול להיות שקבוצות שמטפלות באוהדים אלימים יקבלו עונשים קשים. עונשים קולקטיביים לא יעזרו".
יעקב שחר, הבעלים של מכבי חיפה, הסביר מדוע הוא תומך בשינו זוארץ: "דברים צריכים להשתנות בכדורגל הישראלי, מאז שהצטרפתי לכדורגל לא היה שינוי בהתאחדות. אנחנו רוצים לשפר את הכדורגל, שיהיו קריטריונים מסודרים לקבוצות מקצועניות. אומרים שהקבוצות הגדולות רוצות להשתלט על ההתאחדות? אני עזרתי המון פעמים לקבוצות קטנות, והציעו לי להיות יו"ר ההתאחדות, ויתרתי על מענקים באופ"א כדי לעזור להן. לא אהבתי את הדרך שבה אורן חסון התנהל".

חסון: "הגדולות רוצות להשתלט על הכדורגל הישראלי"

יו"ר ההתאחדות הנוכחי אורן חסון הוציא הודעה בה הגיב בין היתר לדבריו של זוארץ: "שינו זוארץ וראשי הקבוצות התומכות בו רוצים לגרום לכך שהקבוצות המקצועניות הגדולות,ישתלטו על הכדורגל הישראלי. מבחינתם שתהיה ליגה לעשירים בלבד. הקבוצות הגדולות רוצות להדיר את הקבוצות מהליגות הנמוכות ורוצות להפוך את הנהלת המינהלת להנהלת ההתאחדות. זה קרב על כסף גדול ויוקרה. מבחינת ראשי אותן קבוצות גדולות, ישארו בכדורגל רק קבוצות גדולות ומקצועניות והשאר, קבוצות חובבניות בליגות הנמוכות וקבוצות כדורגל נשים - ייעלמו מהנוף".
"תבחנו את הרשימות שהוגשו ותגידו לי אתם מי נשאר בשיטה הישנה ומי הלך קדימה. אל תספרו לי אגדות על רשימה עצמאית. זה תרגיל פופוליסטי שכל אחד מזהה ממרחק של קילומטר", כתב חסון, "אצל זוארץ אין נציג לליגות הנמוכות, ואין אף נציגה של כדורגל הנשים במקום ריאלי.ברשימה שלי יש נציגים של הליגות המקצועניות, הליגות החובבניות ונציגות לכדורגל הנשים.אצלי ברשימה יש שישה נציגים לכדורגל המקצועני, שלושה לכדורגל החובבני, שתי נציגות לכדורגל נשים ושתי נשים".
3 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
אורן חסון
(צילום: עוז מועלם)
עוד כתב חסון: "שינו זוארץ וחבריו סיפרו לנו כי ההתאחדות בראשותם תורכב רק מאנשי כדורגל. הם הבטיחו שלא יהיו בה שום עסקנים ונציגי מרכזים. אז הבטיחו והנה עוד בלוף נחשף: בעוד שהרשימה שלי מורכבת כמעט כולה מאנשי כדורגל בלבד, ברשימה של זוארץ שמתהדרת שהיא על טהרת בעלי קבוצות, את אילו קבוצות כדורגל מייצגים שמעון מימון, לורי טננבלט, אורית רז, יפעת כהן ושמעון טננבלט שמונה לוועדת ביקורת? בניגוד לכל ההבטחות של זוארץ ומצג השווא שניסה למכור, הרשימה שלו כוללות לא מעט עסקנים שלא קשורים לקבוצות הלכדורגל ומאנשי מרכז מכבי".
לסיכום כתב חסון: "הרעיון הוא להפוך את ההתאחדות למנהלת הליגות ב׳. אבל ההתאחדות לכדורגל לא אחראית למוצר בוטיק אלא אחראית לרעיון - כדורגל בכל מקום, הזדמנות לכולם, לכל ילד וילדה בכל מקום בארץ".
פורסם לראשונה: 13:23, 22.12.22