בלמה החדש של שחטאר דונייצק, סתיו למקין, שעל מועמדותו לקבוצה פורסם לראשונה ב-ynet, יצטרף מחרתיים (חמישי) לאימוני האלופה האוקראינית. כידוע, מאמן הקבוצה הוא פטריק ואן לוון, אקס מכבי ת"א שעבר בזאריה, אותה הוא הוביל אשתקד למקום השלישי באוקראינה ונבחר למאמן העונה. כעת עשה את קפיצת המדרגה לקבוצה שתשחק בשלב הבתים של ליגת האלופות.
ההולנדי העניק התייחסות ראשונה להצטרפות של למקין, שעוד הספיק להיות תחתיו מעט במחלקת הנוער של מכבי ת"א לפני שחצה את הכביש להפועל ת"א, במדיה הפך לבלם העתיד של הכדורגל הישראלי. "הקבוצה כבר עקבה אחרי למקין עוד לפני שמונתי לתפקיד", סיפר ואן לוון ל-ynet. "כשחתמתי ביקשו ממני לבדוק את השחקן ולהביע את דעתי, ואני מכיר אותו מהנוער וגם עקבתי אחריו במשחקים של הפועל ת"א בקבוצה הבוגרת".
1 צפייה בגלריה
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון
"עקבתי אחרי למקין במשחקים של הפועל ת"א". ואן לוון
(צילום: עוז מועלם)
"בשחטאר מחפשים צעירים מוכשרים, ולא רק מברזיל, אלא ממדינות רבות", המשיך המאמן. הם עקבו אחריו במונדיאליטו וביורו הצעירות, וראו בדיוק את מה שהם חיפשו. למקין מהיר, אגרסיבי, רוצה לזכות בכדור ולהיות קרוב ליריב - זה בדיוק מה שחיפשנו. הוא יוכל להשתפר בשחטאר".
ההחתמה של למקין משלימה למעשה את המעבר הראשון של אחד מכוכבי נבחרות הנוער והצעירה בקיץ האחרון. הבלם היה אחד המצטיינים במונדיאליטו ולאחר מכן גם ביורו הצעירות. למקין חתם לחמש שנים, במהלכן ירוויח למקין כחצי מיליון אירו לעונה יחד עם בונוסים שונים, כשסעיף השחרור די גבוה ועומד על 10 מיליון אירו.