9 צפייה בגלריה
זהבי, שרי ודגו
זהבי, שרי ודגו
זהבי, שרי ודגו
(צילום: ראובן שוורץ, עוז מועלם ו-AP)

מקום שישי

מכבי ת"א 2015/2016
נקודות: 0
מאזן שערים: 16:1
היריבות: צ'לסי, דינמו קייב, פורטו
אין ספק שמדובר בקמפיין הישראלי הכי גרוע בליגת האלופות. אי פעם. נכון, עצם ההעפלה לשלב הזה הוא הישג עבור כל קבוצה ישראלית, אבל מכבי ת"א עם המאמן סלבישה יוקאנוביץ' והכוכב ערן זהבי הציגה כדורגל פחדני, כבשה רק שער אחד (בפנדל, של זהבי) וגם ספגה תבוסות (פעמיים 4:0 מצ'לסי של ז'וזה מוריניו, למשל).
הצהובים יזכרו מהקמפיין הזה את שלב הפלייאוף, בו הצליחו סוף-סוף לעבור את באזל אחרי שהודחו מולה פעמיים באירופה, בזכות שלושה שערים אדירים של EZ7. זהבי כבש בנגיחה בתוספת הזמן וקבע 2:2 בשווייץ, וחגג את שער השוויון בבלומפילד שהספיק ב-1:1. מכבי ת"א עלתה לשלב הבתים, כאמור. חוץ מזה, היא תרצה לשכוח את החוויה הזו.
9 צפייה בגלריה
זהבי כובש מול באזל. הרגע המתוק היחיד מהקמפיין האירופי ההוא
זהבי כובש מול באזל. הרגע המתוק היחיד מהקמפיין האירופי ההוא
זהבי כובש מול באזל. הרגע המתוק היחיד מהקמפיין האירופי ההוא
(צילום: Gettyimages)

מקום חמישי

מכבי חיפה 2009/2010
נקודות: 0
הפרש שערים: 8:0
היריבות: באיירן מינכן, יובנטוס, בורדו
קמפיין ה"אפס נקודות, אפס שערים" המפורסם, שרדף את מכבי ת"א ב-2015/206 ואת מכבי חיפה של העונה. מכבי חיפה ההיא לא הציגה יכולת כל-כך רעה, ההפסד הכי גדול שלה היה 3:0 לבאיירן מינכן באליאנץ ארינה (תוצאה הגיונית לחלוטין לאור פערי הרמות), כאמור לא כבשה אפילו שער אחד וכמובן שלא הוציאה נקודה. מה שנקרא "לצאת עם המחמאות" בכל ששת המשחקים.
גם פה הזיכרון מתוק נרשם לפני שלב הבתים: הירוקים לא ישכחו לעולם את ה-3:4 המטורף על אקטובה הקזחית בקריית אליעזר, ששלח אותם לשלב הפלייאוף. הקזחים הדהימו והובילו 0:3 כבר אחרי רבע שעה, כמעט אחד ההפסדים הכי מביכים של קבוצה ישראלית באירופה. אולם מכבי חיפה, עם ולדימיר דבאלשווילי (צמד), יניב קטן ושער נוסף של אייל גולסה הצעיר הצליחו להפוך את התוצאה. אוהדי מכבי חיפה בחרו במשחק הזה למקום השביעי ברשימת הניצחונות הכי גדולים של המועדון, ובצדק. בשלב הפלייאוף חיפה לא התקשתה עם 1:5 (בסיכום שני המשחקים) על רד בול זלצבורג.
9 צפייה בגלריה
ולדימיר דבאלישווילי מול אוקטובה
ולדימיר דבאלישווילי מול אוקטובה
יזכרו בחיפה בעיקר את המהפך מול אקטובה בשלב הפלייאוף. דבאלשווילי
(צילום: ראובן שוורץ)

מקום רביעי

מכבי חיפה 2022/23
היריבות: פריז סן ז'רמן, יובנטוס, בנפיקה
נקודות: 3
הפרש שערים: 21:7
נתחיל מההתחלה: מכבי חיפה של ברק בכר קיבלה את ההגרלה הכי קשה בדרך לליגת האלופות. כבר בסיבוב השני של המוקדמות היא הוגרלה מול אולימפיאקוס, והשפילה אותה עם 0:4 מהדהד באתונה (1:5 בסיום). בשלב הפלייאוף היא שובצה מול הכוכב האדום בלגרד שמנוסה במעמדים כאלה. הירוקים ניצחו 2:3 בסמי עופר. הכוכב האדום הובילה 0:2 בגומלין, אבל האלופה הישראלית חזרה בענק ל-2:2, הודות לשער עצמי של מילאן פבקוב בדקה ה-90.
הבית שקיבלה מכבי חיפה היה קשה מאוד. בנפיקה הגיעה בכושר מדהים ואחרי שהעפילה בעונה שעברה לרבע גמר הצ'מפיונס, פריז סן ז'רמן עטורת הכוכבים עם ניימאר, לאו מסי וקיליאן אמבאפה, ויובנטוס, שפתחה את העונה גרוע אבל זאת עדיין קבוצת ענק. אמנם מכבי חיפה באה לנצח בקמפיין הזה, והצליחה בסופו של דבר להשיג את ה-'וי' הענק שלה - 0:2 על יובה בסמי עופר. ניצחון שבהחלט הדהים את אירופה. רק שעל הקמפיין העיבו התבוסות במחזורי הסיום: 7:2 לפריז סן ז'רמן בחוץ, לא נעים ולא נורא. אבל ה-6:1 לבנפיקה בסמי עופר היה לו טעם מר. במיוחד לאור העובדה שבמגרש הביתי חיפה הובילה על פ.ס.ז' והצליחה להקשות עליה (אך הפסידה 3:1). קמפיין מכובד בסך הכל. יאללה, בואו ונתקדם הלאה.
9 צפייה בגלריה
חזיזה ושרי חוגגים
חזיזה ושרי חוגגים
חזיזה ושרי חוגגים מול פ.ס.ז'
(צילום: גיל נחושתן)
9 צפייה בגלריה
וויצ'ק שצ'סני שוער יובנטוס סופג שער מול מכבי חיפה
וויצ'ק שצ'סני שוער יובנטוס סופג שער מול מכבי חיפה
השער של אצילי נגד יובנטוס
(צילום: עוז מועלם)
9 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים
האכזבה מול בנפיקה
(צילום: עוז מועלם)

מקום שלישי

מכבי ת"א 2003/04
היריבות: באיירן מינכן, איאקס, יובנטוס
נקודות: 4
הפרש שערים: 12:4
2004/2005 הייתה העונה היחידה בה ישראל שלחה שתי נציגות למוקדמות ליגת האלופות. מכבי חיפה הודחה בשלב האחרון מול רוזנבורג באותו משחק מפורסם בו החשמל באצטדיון רמת גן נפל ואיפשר לנורבגים לקבל אוויר ולהפוך את התוצאה. מכבי ת"א קיבלה את פאוק סלוניקי ועלתה בצורה מוזרה: היא ניצחה את היוונים 1:2 בחוץ, אך לאחר מכן התברר שהיריבה שיתפה שחקן שלא כחוק והתוצאה הפכה לניצחון 0:3. בבלומפילד מכבי ת"א סגרה עניין עם 0:1.
ארבעה שערים כבשה מכבי ת"א בקמפיין, כולם ע"י ברוך דגו. הצהובים הציגו באותה עונה סגל אפור במיוחד בו בלטו ארז מסיקה, ישמעאל אדו, וכאמור דגו. דגו העלה את מכבי ת"א ל-0:2 מדהים על איאקס באצטדיון רמת גן, איאקס עם ווסלי סניידר ורפאל ואן דר וארט צימקה רק ל-2:1, והצהובים רשמו את הניצחון הראשון והיחיד שלהם עד כה בליגת האלופות. מכבי ת"א הייתה בתמונת העלייה לגביע אופ"א עד הרגע האחרון, היא הוליכה 0:1 על יובנטוס בבלומפילד, אבל אז אלסנדרו דל פיירו האגדי כבש את השוויון ושלח את איאקס למפעל המשני.
9 צפייה בגלריה
דגו חוגג מול יובנטוס
דגו חוגג מול יובנטוס
דגו חוגג מול יובנטוס
(צילום: ראובן שוורץ)

מקום שני

הפועל ת"א 2010/11
נקודות: 5
מאזן שערים: 10:7
היריבות: שאלקה 04, ליון, בנפיקה
הפועל ת"א פגשה בפלייאוף העלייה את רד בול זלצבורג, אותה ניצחה 2:3 באוסטריה, איתי שכטר כבש את השער השלישי והוציא כיפה אדומה מהגרב. בגומלין האדומים כמעט פקקשו: זלצבורג עלתה ל-0:1, אבל ערן זהבי השווה בדקה ה-92 והעלה את האדומים לראשונה לליגת האלופות.
האדומים בחרו לארח את משחקיהם בבלומפילד שאז הכיל כמחצית מהמקומות שהוא מכיל היום. הם לא קיבלו הגרלה אטרקטיבית אבל מאוד קשה. בשלושת המשחקים הראשונה הקבוצה של אלי גוטמן, שזכתה בעונה הקודמת בדאבל, הפסידה. אולם במחזור הרביעי לא הייתה רחוקה מלהפתיע את שאלקה, עם השוער הצעיר מנואל נויר בשער וראול האגדי בחוד, וסיימה איתה ב-0:0 בבלומפילד. במחזור הבא הגיע הניצחון הגדול: 0:3 על בנפיקה בבלומפילד מצמד של ערן זהבי ועוד אחד של דגלאס דה סילבה, במשחק בו הקבוצה הפורטוגלית ישבה על השער של וינסנט אניימה אבל לא הצליחה להכניע אותו. ארבע הנקודות שהשיגה הפועל שמה אותה בעמדה מצוינת להשיג את המקום השלישי, אם הייתה מנצחת את ליון בחוץ. אז באותו משחק, ערן זהבי כבש בדקה ה-69 את השער הכי יפה בקריירה שלו: מספרת לרשת של הוגו לוריס והעלה את הפועל ל-1:2. אולם בדקה ה-88 אלכסנדר לקאזט השווה ל-2:2 והפועל סיימה אחרונה בבית.
9 צפייה בגלריה
דה סילבה חוגג נגד בנפיקה
דה סילבה חוגג נגד בנפיקה
דה סילבה חוגג נגד בנפיקה
(צילום: ראובן שוורץ)

מקום ראשון

מכבי חיפה 2002/03
נקודות: 7
מאזן השערים: 12:12
היריבות: מנצ'סטר יונייטד, לברקוזן, אולימפיאקוס
עד ההעפלה של מכבי חיפה לליגת האלופות ב-2002, המפעל נחשב למשהו בלתי מושג עבור הקבוצות הישראליות. הקבוצה של יצחק שום נאלצה לארח את משחקיה בחו"ל בגלל האינתיפאדה השנייה, כשבסיבוב המוקדמות האחרון היא קיבלה את שטרום גראץ וניצחה אותה במשחק הראשון 0:2. הגומלין באוסטריה נראה היה בדרך להפוך לסיוט: המארחת הובילה 1:3, יעקובו איגביני הורחק והותיר את חיפה בעשרה שחקנים. הכל היה מוכן לשער הרביעי שיהפוך את התוצאה. אולם אז הגיע אדורם קייסי שצימק ל-3:2 ופרץ בבכי (התמונה הזכורה מהמשחק) ובתוספת הזמן וואליד באדיר השווה ל-3:3 והירוקים עשו היסטוריה.
מכבי חיפה רשמה קמפיין חלומי. היא עלתה ל-0:1 באולד-טראפורד על מנצ'סטר יונייטד הגדולה של אלכס פרגוסון (נגמר 5:2). ב"משחק הבית" הראשון שלה באצטדיון GSP בניקוסיה, הביסה 0:3 את אולימפיאקוס במסגרת המחזור השני. לאחר מכן רשמה שני הפסדים מול לברקוזן, כולל החמצת פנדל של אבישי ז'אנו שהייתה יכולה לשנות את כל התמונה ולגרום למכבי חיפה לפנטז על שלב הבתים השני (אז עדיין שיחקו אותו ולא שמינית הגמר). במחזור החמישי הגיע הניצחון הכי גדול, כשהירוקים מחצו 0:3 את השדים האדומים והיו בעמדה מצוינת לסיים במקום השלישי שהוליך לגביע אופ"א.
9 צפייה בגלריה
רוסו, איגבונו וקייסי
רוסו, איגבונו וקייסי
איגביני חוגג מול אולימפאקוס
(צילום: ראובן שוורץ)
מכבי חיפה הייתה יכולה לרשום ניצחון שלישי במפעל אחרי שהובילה 1:3 על אולימפיאקוס באתונה במחצית, אולם היוונים חזרו ל-3:3 שלא עזר למארחת, שסיימה אחרונה בבית. מכבי חיפה המשיכה לגביע אופ"א, ג'ובאני רוסו קיווה לפגוש את ליברפול אך קיבל את אא"ק אתונה, שהביסה את האלופה הישראלי 0:4 במשחק הראשון ו-1:4 במשחק השני. זה לא משנה את העובדה שמדובר בקמפיין הכי טוב של קבוצה ישראלית בליגת האלופות, בפער די גדול מהיתר.
פורסם לראשונה: 10:35, 03.11.22