ברדה: ״נמשיך להיות צנועים״
(צילום: ONE)
שמחה ענקית נרשמה אתמול (חמישי) באצטדיון טוטו-טרנר, לאחר הניצחון של הפועל באר שבע 3:4 בפנדלים על קראיובה הרומנית (1:1 בתום 120 דקות), שהעלה את הקבוצה לשלב הבתים בקונפרנס ליג. בכך משלימה באר שבע העפלה רביעית לשלב בתים מאז שנת 2016 - שלוש הקודמות היו לליגה האירופית. השמחה בסיום עברה מהיציעים לחדר ההלבשה, שם השחקנים רקדו ושרו במשך דקות ארוכות.
גיבור הניצחון בפנדלים שוב היה השוער עומרי גלזר. אחרי שהצטיין בדו-קרב מהנקודה הלבנה אשתקד בגמר גביע המדינה נגד מכבי חיפה ועשה זאת העונה שוב נגד האלופה באלוף האלופים, גלזר המשיך להיות האיש של באר-שבע. זו פעם שלישית שבזכותו הקבוצה מנצחת בבעיטות הכרעה, כשבין לבין, לפני שבועיים, הוא גם עצר פנדל חשוב במשחק נגד לוגאנו.
3 צפייה בגלריה
עומרי גלזר
עומרי גלזר
שחקני באר-שבע חוגגים עם גלזר
(צילום: הרצל יוסף)
גלזר סיפר שלפני כל משחק הוא מתכונן וצופה בבעיטות פנדלים של כל שחקני היריבה. הוא אף לא הכחיש שעל גבי בקבוק השתייה שלו אתמול הייתה רשימה שמית של שחקני קראיובה ולצידה לאן כל שחקן מהיריבה נוהג לבעוט פנדלים. "שכולם ימשיכו לדבר על מכבי חיפה ומכבי ת"א, ואנחנו נמשיך לעשות את העבודה שלנו", הבהיר אתמול גלזר.
מלבד גלזר, עוד שני שחקנים זכו למחמאות על משחקם אתמול, שניהם נכנסו כמחליפים. הראשון הוא תומר חמד, ששער השוויון שלו בתוספת הזמן בחלק הראשון של הארכה, דקה אחרי שקבוצתו נקלעה לפיגור, היה שער השדה הראשון שלו בבאר-שבע. המבשל היה שחקן הרכש החדש, שאפי סולימנוב, שערך הופעת בכורה טובה והרשים את האוהדים. המאמן אליניב ברדה סיפר שסולימנוב ביקש לבעוט את הפנדל הראשון של קבוצתו ועשה זאת בהצלחה. יש לציין שאחד מהשחקנים שהחמיצו פנדל לקראיובה הוא אנדריי איוון, שבאר-שבע רצתה מאוד לצרף הקיץ, אך תג מחיר של 2.5 מיליון אירו מנע את הגעתו.
3 צפייה בגלריה
עמרי גלזר מציל את הפנדל
עמרי גלזר מציל את הפנדל
גלזר הודף - ונכנס שוב ללב האוהדים. פעם שלישית תוך שנה
(צילום: הרצל יוסף)
ההעפלה של הקבוצה לשלב הבתים מבטיחה לה עד עתה סכום מרשים של 2.9 מיליון אירו מאופ"א. כל ניצחון בשלב הבתים יכניס עוד חצי מיליון ותיקו 165 אלף. בנוסף, צפויה הקבוצה לשווק מנוי למשחקים באירופה וההכנסה מכך תעשיר את קופת המועדון בכמה מיליוני שקלים נוספים. את הכסף באר-שבע מתכוונת לנצל בהחתמת שחקן זר בכיר נוסף, כשגם צירוף שחקנים ישראלים נמצא על הפרק.
מנגד, באר-שבע ממש לא מתכוונת לוותר על הבלם חאתם אלחמיד, שמבוקש במכבי חיפה. רק הצעה כספית גבוהה מאוד של הירוקים לצד מעבר של שחקן בכיר מחיפה דרומה, עשוי להוציא את המהלך אל הפועל. כמו כן, העובדה שבאר שבע תתמודד בשתי מסגרות תוביל לכך שקפטן נבחרת הנוער, איליי מדמון, לא יושאל לפחות עד לחלון העברות של חודש ינואר. מנגד החלוץ הצעיר רום אליגון, אמור לחתום על חוזה חדש ולאחר מכן לצאת להשאלה כשבית"ר ירושלים, הפועל חדרה וסקציה נס ציונה מעוניינות בו.
3 צפייה בגלריה
מיגל ויטור שחקן הפועל באר-שבע
מיגל ויטור שחקן הפועל באר-שבע
יקבל מנוחה. ויטור
(צילום: עוז מועלם)
הגרלת שלב הבתים של הקונפרנס ליג תתקיים היום (15:30) ובאר-שבע תהיה בדרג השני.
דרג 1: באזל, סלביה פראג, אלקמאר, גנט, בשקשהיר, פרטיזן בלגרד, ווסטהאם.
דרג 2: קלוז', מולדה, סטיאווה בוקרשט, פיורנטינה, קלן, הפועל באר-שבע, אפולון לימסול, סלובן ברטיסלבה.
דרג 3: ניס, אנדרלכט, ז'לגיריס, אוסטריה וינה, הארטס, שמרוק, סיבאספור, ואדוז.
דרג 4: דניפרו, לך פוזנן, סלובצקו, סילקבורג, דיורגארדן, פיוניק, ריגה, בלקני.

שבוע לא פשוט

לאחר חגיגות העפלה, מחכה לבאר-שבע שבוע קשה במיוחד במהלכו תקיים הקבוצה שלושה משחקי ליגה: ביום ראשון במושבה נגד בית"ר ירושלים, ברביעי בטוטו-טרנר מול מ.ס אשדוד ובמוצאי שבת שוב בבית נגד האלופה מכבי חיפה. באר-שבע מגיעה לשבוע הזה כששחקניה סחוטים מאוד וחלקם לא כשירים. הבעיה העיקרית מגיעה מכיוונו של הקפטן מיגל ויטור, שהפך אתמול לשיאן המועדון באירופה עם 41 הופעות. במהלך המשחק הוא הרגיש התכווצות בשריר ומכיוון שכל ששת החילופים נעשו הוא נשאר על כר הדשא ועבר למרכז המגרש. ככל הנראה הוא יקבל השבוע מנוחה ואולי יוכל לשחק רק במשחק נגד חיפה. רמזי ספורי, איאד אבו עביד ושי אליאס, שבקושי שיחקו הקיץ ופתחו אתמול, הוחלפו לאחר שכבר לא יכלו להמשיך לשחק. הם ושחקנים נוספים צפויים לקבל מנוחה נגד ירושלים וברדה ישתמש בסגל הרחב שעומד לרשותו.
לראשונה מזה מספר שנים הופעל אתמול מתקן מנואלה חדש להצגת תפאורה מהיציע הדרומי. השבוע גם החל תהליך שנועד לחדש את צבעי המושבים באצטדיון, תהליך שצפוי להימשך כחודשיים.