האלופה הטרייה, מכבי ת"א, כבר החלה להתכונן לעונה הבאה ואולי בכלל לשנים הקרובות. השוער אופיק מליקה חתם בקבוצה ל-3 שנים - כפי שנחשף ב-ynet. מליקה בן ה-19 זכה לאחרונה עם קבוצת הנוער של מכבי פ"ת באליפות והיה חלק מנבחרת הנוער שזכתה בקיץ הקודם במדליית הארד במונדיאליטו.
מליקה מגיע כשחקן חופשי מקבוצת הנוער של מכבי פ"ת, ויקבל מענק חתימה בסך מיליון שקל. מליקה הגיע כבר בשבוע שעבר למשרדי המועדון וחתם על החוזה החדש שלו.
2 צפייה בגלריה
אופק מליקה
אופק מליקה
מיליון שקל מענק חתימה. אופק מליקה
(צילום: עודד קרני, ההתאחדות לכדורגל)
בקריית שלום החליטו שהם רוצים לקדם את מליקה, בנו של ירון שבעברו היה שוער מכבי ת"א בעצמו. אגב, מאיר מליקה, חלוץ העבר של הצהובים, הוא דודו של אופק. השוער הצעיר הספיק לשחק בעונת הירידה של הפועל רעננה לליגה א' והיה השוער השלישי העונה בבוגרים של מכבי פ"ת.
המטרה של מכבי ת"א היא שמליקה יתמודד על עמדת השוער השני, למרות ההערכה כי הקבוצה תשודרג בשוער איכותי יותר מאשר רועי משפתי לקראת העונה הבאה.
מכבי ת"א התמודדה העונה עם בעיה בגזרת השוערים. לאחר עזיבתו של דניאל פרץ לבאיירן מינכן, הביאו הצהובים במקומו את שוער נבחרת פנמה אורלנדו מוסקרה, אך בעקבות חוסר שביעות רצון מיכולתו מי שפתח בשער הוא משפתי, שבעונה שעברה שימש כשוער משנה במכבי חיפה.

אם קין יעזוב, מכבי ת"א תפנה למאמן זר

בתוך כך, כשנותרו שני מחזורים לסיום הפלייאוף העליון, תתארח הערב (20:30, סמי עופר) מכבי ת"א אצל הפועל חיפה, כשטרם התקבלה הכרעה בכל הנוגע לעתידו של המאמן רובי קין.
כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, הסוכנים של המאמן האירי שוקדים כבר שבועות ארוכים במטרה לאתר לו קבוצה בכירה יותר באירופה, כשמצד שני הבעלים מיץ' גולדהאר ומכבי ת"א מקווים כי קין יממש גם את החוזה שלו לעונה הבאה.
2 צפייה בגלריה
קין
קין
קין
(צילום: עוז מועלם)
המאמן בן ה-43 מסיים עונה די מוצלחת. בנוסף לתואר האליפות אחרי בצורת בת 3 שנים, הצליח להוביל את מכבי ת"א לשמינית גמר הקונפרנס-ליג, שם הודחה הקבוצה על ידי אולימפיאקוס (5:7 ליוונים בסיכום שני המשחקים), שמטבע הדברים פותחת עבורו דלתות, בעיקר באי הבריטי. המצב הביטחוני לא מקל על ההחלטה שלו, כמו של כל שחקן או מאמן זר, להישאר בישראל.
במכבי ת"א מודים שהדבר היחידי שאולי ישאיר את המאמן בקריית שלום היא שההצעות שיונחו על שולחנו לא יהיו אטרקטיביות יותר מזאת שכבר יש לו כאן. מספר דיווחים באנגליה מעידים כי קין נמצא תחת עיניהן הבוחנות של מספר קבוצות בליגת המשנה (הצ'מפיונשיפ), זאת כשהוא המשיך לשמור על שתיקה בנושא, גם כשנשאל מספר פעמים על התוכניות שלו לעונה הבאה. במועדון, בכל מקרה, כבר הוכנה תוכנית מגירה במקרה שיעזוב, כשמאמן זר נמצא על הכוונת.
אחת המטרות של מכבי ת"א לקראת העונה הבאה היא מציאת קבוצת בת, בדומה לבית"ר ת"א-בת ים, כשהפועל ראשל"צ כבר סירבה להצעה בעניין.
צפו ברובי קין שר בחגיגות האליפות של מכבי
(באדיבות ONE)