משה חוגג במסיבת העיתונאים של בית"ר ירושלים
(צילום: שמוליק דודפור)
"אנשים צריכים להבין, בלי המעורבות הדומיננטית של ג'קי בן זקן, ולא רק בפגישה אצל ניר ברקת, אלא בכל השבועות האחרונים, לא הייתה עסקה בין משה חוגג לברק אברמוב. הוא היה הרוח החיה מאחוריה". גורמים בכירים, שניהלו את המגעים שהובילו לרכישת בית"ר ירושלים על-ידי אברמוב, חושפים עתה את מה שקרה מאחורי הקלעים עם מי שהפך לאחד האנשים החזקים בכדורגל הישראלי.
"בן זקן היה זה שתיווך בעסקה בין חוגג לאברמוב", המשיך אותו גורם. "הוא היה ממש נציגו מול אברמוב, הייתה לו תשוקה יוצאת דופן שהעסקה הספציפית הזו תצא לפועל".
3 צפייה בגלריה
ג'קי בן זקן
ג'קי בן זקן
"הייתה לו תשוקה יוצאת דופן שעסקת מכירת בית"ר תצא לפועל". בן זקן
(צילום: עוז מועלם)
בן זקן בן ה-55 הוא האיש החזק ב-מ.ס אשדוד ונחשב למקורב של חוגג. כבר בינואר האחרון הוא הוזכר כמי שעשוי לספק לבית"ר ולבעליה הקודם חבל הצלה, כשזו הייתה בבעיה כלכלית קשה והיה ספק לגבי עתידה. אז דובר על כך שבן זקן ירכוש את הזכויות על שניים משחקני בית"ר - אביאל זרגרי וירדן שועה - וישאיר אותם בצהוב-שחור עד תום העונה, אבל לאחר מכן יהיה רשאי למכור אותם לקבוצה בחו"ל או אפילו לצרף אותם לאשדוד במידת הצורך.
3 צפייה בגלריה
אברמוב וחוגג ברגע החתימה על העברת הבעלות
אברמוב וחוגג ברגע החתימה על העברת הבעלות
אברמוב וחוגג במעמד החתימה, אתמול
(צילום: באדיבות בית"ר ירושלים)
אחד הנוכחים בפגישה, שנערכה עד לשעות הקטנות של הלילה בביתו של ניר ברקת, סיפר: "פתאום הגיע בן זקן, אחרי שנוצר משבר בניסיון להשיג את הסיכום על הבעלות בבית"ר ופתר את העניינים". במסגרת העסקה התקבלה תרומה של שני מיליון שקל מאיש עסקים יהודי מדרום אפריקה, והיא תוצג היום בפני הרשות לבקרה תקציבית, על מנת לבחון את מקורה. תגובת בן זקן תובא לכשתתקבל.

בית"ר מחכה לאישור הבקרה

בית"ר קיבלה ארכה לעבור בבקרה עד היום ב-16:00, כשרו"ח סיגלית סייג תקפיד על בחינת המקורות הכספיים שיציג בפניה אברמוב, כולל נושא התרומות וההלוואות למיניהן. התקציב הכולל של בית"ר יעמוד על 40 מיליון שקל, אולם בפועל ואחרי כיסוי החובות מדובר יהיה ב-23 מיליון. שכר השחקנים יעמוד על 12.5 מיליון שקל, כך שלאבוקסיס יהיה תקציב רכש נמוך. מבין הישראלים יצורף רק עמית כהן, כחלק מהסכם המכירה של בני יהודה ויצטרפו עוד שניים או שלושה זרים, כשהעמדות הנדרשות הן בלם, כנף שמאל וחלוץ.
3 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
יגיע להתאחדות לכדורגל כדי לעמוד מול הוועדה להעברת זכויות. אברמוב
(צילום: עוז מועלם)
הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות לכדורגל תתכנס ב-12:00 ב'זום' בכדי לדון בבקשת בית"ר ירושלים לאישור ברק אברמוב כבעלי הקבוצה החדש. כשעתיים לפני הדיון טרם הועבר ההסכם ביו חוגג לאברמוב, ובמידה ולא יגיע בקרוב, התכנסותה תידחה.
מי ששימש במשך שש שנים כבעלי בני יהודה והגדיל את הונו העצמי משמעותית, אמור לקבל את האישור. אתמול הודיעה המינהלת ברגע האחרון כי בהנחה שבית"ר תעבור היום בבקרה, היא תשחק בשבת נגד הפועל ת"א בבלומפילד במסגרת גביע הטוטו.
מי שצפוי להפוך למנכ"ל המועדון הוא כפיר אדרי, ששימש בתפקיד זהה בבני יהודה בשנים האחרונות. בשכונת התקווה היו רוצים לראות את אדרי נשאר בתפקידו. אברמוב מתכוון בכל מקרה להיפגש עם מנכ"ל בית"ר בעידן משה חוגג, מוני ברוש, ורק לאחר מכן תתקיים הפגישה עם אדרי.