ההתאחדות לכדורגל תקים ועדה לבחינת השינויים במבנה הליגות לנוער ותגיש את מסקנותיה לאישור ההנהלה. בראש הוועדה יעמוד המנהל המקצועי של הפועל ירושלים, שי אהרון.
תחילה ניסו בהתאחדות להביא את השינויים במבנה הליגות לאישור ההנהלה, אך נשיא בית הדין העליון, אמנון סטרשנוב, הוציא צו מניעה האוסר זאת. הצו הוצא לבקשת האופוזיציה בהתאחדות, שביקשה למנוע את מהלך הבזק בטענה כי לא נעשו דיונים רציניים בנושא.
2 צפייה בגלריה
התייעלות או הרחבת הפערים? משרדי ההתאחדות
התייעלות או הרחבת הפערים? משרדי ההתאחדות
התייעלות או הרחבת הפערים? משרדי ההתאחדות
(צילום: עוז מועלם)
ההצעה המקורית של ההתאחדות מבקשת לצמצם את ליגת העל ל-14 קבוצות (במקום 16 כיום), ולפצל את הליגה השנייה שמורכבת היום משני מחוזות (צפון ודרום) - לליגה לאומית ולליגה ארצית, כל אחת בת 14 קבוצות. המתנגדים לתוכנית טוענים כי מדובר במהלך שיוביל להגדלת הפערים בין הקבוצות הגדולות לקטנות.
שי אהרון, כאמור, יעמוד בראש הוועדה. הוא אמנם תמך בבחירות האחרונות במועמדות של שינו זוארץ לתפקיד יו"ר ההתאחדות, אבל היה חלק מהמתנגדים לתוכנית המקורית שהוצגה. מי שתמך בה היו רק הקבוצות הגדולות בליגת העל (למעט הפועל באר-שבע) - מכבי חיפה, מכבי ת"א, הפועל ת"א ומכבי נתניה.
2 צפייה בגלריה
שי אהרון
שי אהרון
יבדוק ויגיש מסקנות. אהרון
(צילום: יואב דודקביץ')
על אף צו המניעה של סטרשנוב, הקובע כי ניתן לקיים את ישיבת ההנהלה אך לא לקבל בה החלטות, באופוזיציה יאפשרו לאשר שינויים שהוצעו בליגות הנמוכות (בקרה תקציבית ושינוי מבנה הליגות) ובליגה לנשים (הקמת מינהלת).