בזמן נבחרות איטליה ודרום קוריאה עלו אתמול (חמישי) לדשא בלה פלאטה לקראת חצי הגמר שלהן בגביע העולמי עד גיל 20, יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ נשען על אחת הגדרות בסמוך לחדר ההלבשה של הנבחרת הישראלית. "אתה מבין מה הנבחרת הזו עשתה בשנה? גמר יורו וחצי גמר גביע עולמי, זה פשוט ענק", אמר עם חיוך גדול על פניו, שהכיל גם קצת אכזבה.
נבחרת הנוער במונדיאליטו - כתבות נוספות
זוארץ - שטרוד בענייני ועדת הבדיקה החיצונית שהקים לבדיקת אירועי גמר גביע המדינה בסמי עופר, ומאז החלטת בית הדין סופג איומים פראיים מאוהדי בית"ר ירושלים - נתן חתיכת הצהרה: "אופיר חיים הוא מאמן גדול, ממש ככה, אתה מכיר עוד מאמן ישראלי שיתמודד ככה עם מעצמות הכדורגל העולמי? נגד כל הנבחרות הגדולות בעולם הוא הראה את האופי של המשחק שלו, במשטח דשא אחר הנבחרת הזאת שווה גמר. אמרתי למארגנים 'איך יכול להיות שמשחקים על משטח כזה?' הבעיה היא שהם רצו לשחק בבואנוס איירס אבל הליגה הארגנטינאית משוחקת ואין אפשרויות אחרות".
1 צפייה בגלריה
שחקני הנבחרת חוגגים
שחקני הנבחרת חוגגים
"יש פה נבחרת ייחודית"
(AP Photo/Natacha Pisarenko)
זוארץ, שהגיע שלשום לארגנטינה ונותר במלון הנבחרת בלה פלאטה האפורה, המשיך: "יש פה נבחרת ייחודית, אני חושב שהם יהיוו את השלד של הנבחרת הבוגרת וזה אומר הרבה. זה לא אופייני שנבחרת צעירה מוציאה הרבה שחקנים לבוגרת וזה יקרה פה, הכי חשוב שימשיכו בדרך שלהם".
הבעיה מבחינת הצעירים שבדיוק כמו אחרי גמר היורו האחרון, גם הפעם ברגע שהם חוזרים לקבוצות שלהם, ועשויים ללכת לאחור. "צריך לחשוב טוב מה עושים עם השחקנים האלו, זו נבחרת זהב שהראתה בארגנטינה לכל העולם מה היא שווה".