בצל האסון ברצועת עזה, בו נהרגו 21 חיילי מילואים, בהתאחדות לכדורגל החליטו לבטל את מסיבת העיתונאים המשותפת לקראת גמר גביע הטוטו שיתקיים מחר (רביעי, 20:00) בין מכבי ת"א למכבי חיפה. בצד הירוק בחרו בכל זאת לדבר לקראת ההתמודדות, והתייחסו גם לאירוע הנורא.
המאמן מסאי דגו אמר: "חשוב לי מאוד להשתתף בצערן העמוק של משפחות החללים מהאסון הגדול שקרה לנו. הראש, ובעיקר הלב, נמצא איתן. קשה מאוד להתרכז רק בכדורגל אחרי יום כזה, אבל יש לנו את המשחק מחר ונגיע אליו הכי מוכנים שיש".
2 צפייה בגלריה
מאמן מכבי חיפה מסאי דגו
מאמן מכבי חיפה מסאי דגו
"צריכים לעשות את הכל כדי לזכות בתואר". דגו
(צילום: עוז מועלם)
"את האיכויות של מכבי ת"א כולם מכירים, ואני בטח שגם הם מכירים את האיכויות שלנו, כך שברור שמדובר במשחק שקול בין שתי קבוצות טובות מאוד", הוסיף המאמן, "אנחנו צריכים לבוא ולהילחם מהרגע הראשון ולעשות את הכל כדי לזכות בתואר".
ליאור רפאלוב הוסיף: "קמנו הבוקר ליום מאוד קשה. אני, השחקנים וכל משפחת מכבי חיפה משתתפים בצער המשפחות, אנחנו מחבקים את חיילנו, שיחזרו הביתה בשלום וינצחו במשימות שלהם. אנחנו חייבים לעשות את הסוויצ' כמה שאפשר ולהתמקד במטרות שלנו. בכל מסגרת שמכבי משתתפת, בכל משחק רשמי, על אחת כמה וכמה כשיש משחק שהוא על תואר, מכבי חיפה משחקת כדי לנצח. אנחנו רוצים ללכת על כל התארים השנה".
קשר הקבוצה עלי מוחמד עדיין לא חש טוב והוא בספק למשחק. אגב, מדובר במשחק השני מתוך שלושה בין הקבוצות בתקופה מאוד קצרה. לפני שבועיים מכבי חיפה ניצחה 0:1 בבלומפילד במסגרת משחק השלמה, מחר כאמור יתקיים גמר גביע הטוטו וב-2 בפברואר ייערך משחק ליגה נוסף בין הקבוצות.
2 צפייה בגלריה
מכבי ת"א מכבי חיפה רובי קין
מכבי ת"א מכבי חיפה רובי קין
בונה על שינוי המומנטום. קין
(צילום: עוז מועלם)
מהעבר השני, דריכות גם במכבי ת"א. "זה גמר, אין משהו יותר גדול מזה", אמר מאמן מכבי, רובי קין. "אני חושב שהשחקנים יהנו מזה, אולי יש כאלה שעבורם זה גמר ראשון. אלה הרגעים שמשחקים כדורגל עבורם, אתה רוצה להיות מעורב במשחקים כאלה נגד קבוצות טובות".
לקראת המשימה שמחכה לו ולשחקניו, אמר: "אני רק חושב כיצד אנחנו יכולים להופיע וכיצד הקבוצה יכולה להשיג מומנטום. ברור שהקבוצה שנשחק נגדה בכושר טוב מאוד ב-6 השבועות האחרונים. ציפינו לזה, אנחנו יודעים מה הם עשו בשנים האחרונות, זו קבוצה שנמצאת ביחד. עבורנו טוב שמגיע משחק כזה. אני חושב על ההכנה ומה אפשר לעשות כדי לנצח במשחק. להיות מעורב בכל משחק גדול, גמר גביע, בין אם אתה שחקן או מאמן, זו תמיד הרגשה טובה".