עידן חדש בהפועל ת"א: האדומים הודיעו היום (שישי) כי אדמונד ספרא הגיע להסכמה על המתווה העסקי לרכישת המועדון מקבוצת הבעלות הנוכחית בראשות דיוויד מינצברג (TAFP), שעליה פורסם לראשונה ב-ynet. לפי הודעת הקבוצה, בכוונת הצדדים לחתום על הסכם מחייב בקרוב, ובכפוף למילוי כל התנאים המוקדמים, להשלים את העסקה לפני תחילת עונת 2024/25.
‏ספרא, המייסד והנשיא של חברת ההשקעות האמריקאית EMS, מסר: ״לכבוד הוא לי להתקדם עם ההזדמנות לרכישת הפועל ת"א, מועדון כדורגל אייקוני, עם היסטוריה עשירה בישראל. אני מבקש להודות ל- TAFP על שיתוף הפעולה והשקיפות בתהליך עד כה. אנו נמשיך לעבוד יחד כדי להשיג את הדרוש לסגירת העסקה.
2 צפייה בגלריה
אדמונד ספרא ואישתו
אדמונד ספרא ואישתו
"מועדון כדורגל אייקוני". ספרא
(צילום: Patrick McMullan / Getty Images)
"אשמח מאד להתחיל את העונה ולחלוק את המסע הזה עם כל האוהדים המדהימים של הקבוצה, הקהל הטוב בישראל שהולך עם הקבוצה לכל מקום. עם הסגירה הסופית של העסקה, וביחד אתכם, נוכל להחזיר את הפועל ת"א לימי הזוהר שלה. אני מקווה לראות את כולכם צובעים את יציעי בלומפילד באדום בקרוב״.
‏כעת, EMS תתחיל מיד בתהליך אישור העברת הבעלות מול ההתאחדות לכדורגל, ושני הצדדים יפעלו במרץ לסגירת העסקה עד לסוף החודש.
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
"קהל הטוב בישראל". אוהדי הפועל ת"א
(צילום: נדב אבס)
הודעת הפועל ת"א הגיעה לאחר כחודשיים וחצי של משא ומתן אינטנסיבי, כשסלע המחלוקת העיקרי היה חובות העבר ואופן חלוקתם בין הקבוצה האמריקאית לבעלים לשעבר מאיר תושב. זאת מאחר שספרא התעקש לאורך הדרך לשמש בעל בית יחידי ועל כך שהוא יקבל את הקבוצה נקייה מחובות. החתימה בין קבוצת מינצברג לתושב על קיום הליך בוררות, שייצא לדרך בקרוב, הסירה בעצם את המשוכה המשמעותית ביותר על קיום העסקה.
EMS, שיושבת בניו יורק, היא חברה שעוסקת בהשקעות שונות ובנדל"ן.אדמונד הוא בנו של מואיז ספרא ז"ל, שנפטר ב-2014 והונו היה מוערך ב-2.2 מיליארד דולר. מואיז היה חבר בולט בקהילה היהודית בברזיל וב-2006 הוא מכר את אחזקותיו בבנק הברזילאי "בנקו ספרא". מלבד הבעלות על הבנק "בנקו ספרא", היו למואיז אחזקות בבנקים נוספים בבעלות המשפחה במדינות אחרות.
אדמונד נשוי למריאל, בתו של המיליארדר הלבנוני-יהודי דייויד נחמד - אספן אמנות המתגורר במונאקו, אשר הונו מוערך ב-2.3 מיליארד דולר.