דאגה גדולה בהפועל באר-שבע נוכח פתיחת העונה הרעה של הקבוצה, שהגיעה אתמול (שבת) לנקודת שפל חדשה עם הפסד לעולה החדשה הפועל פ"ת בחוץ. בכך רשמה הפועל באר-שבע משחק שלישי ברציפות ללא ניצחון.
כשפורסם לוח משחקי ליגת העל לעונת 2022/23, פינטזו בקבוצה על להגיע למפגש עם האלופה מכבי חיפה במחזור החמישי עם 15 נקודות אחרי חמישה ניצחונות על יריבות שלא נמנות על קבוצות הצמרת בליגה. מדובר בהפועל חדרה, אותה ניצחה אכן באר-שבע במחזור הפתיחה, בני ריינה והפועל ת"א, מולן סיימה הקבוצה של אליניב ברדה בתיקו, והפועל פ"ת. לבאר-שבע יש חמש נקודות בלבד מ-12 אפשריות.
2 צפייה בגלריה
אילון אלמוג מאוכזב
אילון אלמוג מאוכזב
נקודת שפל חדשה. שחקני הפועל באר-שבע מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
ברדה: ״זה לא משחק שהיינו צריכים להפסיד״
(באדיבות one)
כמעט שלושת אלפים מאוהדי הקבוצה התייצבו אתמול באצטדיון המושבה. הם עודדו בתחילת המשחק אך בסיום זעמו על התוצאה. חלקם הביעו את זעמם על אוהדי ואנשי הפועל פ"ת וזרקו לעברם חפצים. קבוצת שחקנים בראשות הקפטן מיגל ויטור ורועי גורדנה הגיע להודות להם על העידוד ולהתנצל בפניהם על ההפסד, אך ספגו קללות ולאחר כדקה ירדו לחדר ההלבשה.
אוהדי הקבוצה והבעלים אלונה ברקת עדיין זוכרים לברדה חסד נעורים. ההיסטוריה מלמדת שמאמנים אחרים שהיו עומדים היום על הקווים בבאר-שבע ומביאים תוצאות כל כך רעות, היו ככל הנראה מסיימים את תפקידם. לראשונה מאז מונה למאמן הקבוצה לפני כשנה וחצי, נשאל ברדה בסיום המשחק אתמול אם בכוונתו לקחת אחריות ולהתפטר. המאמן התחמק וענה: "לשאלה הבאה". לאחר מסיבת העיתונאים הוא הביעו את מחאתו וזעם על עצם העלאת הסוגייה בפניו.
2 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
"נצטרך לדעת לתקן". ברדה
(צילום: עוז מועלם)
המאמן אמר בסיום: "שלטנו במשחק, אבל לא ייצרו מצבים טובים. הכדורגל אכזרי אלינו במשחקים האחרונים, אבל זה יתהפך. מאוד מאכזב מה שקרה היום. לא הגענו למספיק הזדמנויות. נצטרך לדעת לתקן. אני מאוד מאמין בסגל הזה, השחקנים האלה שחקנים טובים, והכל ישתפר. נצא לתקופה חדשה. רוצה לבקש סליחה מהאוהדים".
מריאנו בריירו, שהורחק אתמול בכרטיס אדום, יעדר מהמשחק הקרוב נגד הפועל ירושלים, שהפך כמובן להיות משמעותי מאוד עבור הקבוצה. איתן טיבי, שנראה אתמול לא טוב כשנכנס כמחליף לאחר הרחקת בריירו, יתחרה על מקום בהרכ באיאד אבו עביד. הלדר לופס, שלא נכלל במשחק אתמול בשל הולדת בתו בפורטוגל, יחזור להרכב. השחקן ההולנדי החדש עימראן עומאר צפוי להיכלל בסגל ולקבל דקות משחק.
בתוך כך, מתברר שבשבועות האחרונים הפועל באר שבע מתפקדת ללא יועץ מנטלי. לאחר הניצחון על הפועל חדרה במחזור הפתיחה, היועץ המנטלי גיל לבנוני סיים את דרכו במועדון. לבנוני שימש בעברו גם כדובר הקבוצה. בימים הקרובים ימונה לו מחליף.