זה היה ידוע וכעת הפך לרשמי. מכבי חיפה הודיעה היום (רביעי) כי ברק בכר חתם כמאמן הקבוצה לשנתיים הקרובות. זאת לאחר שסיכם עם נשיא המועדון יעקב שחר על חזרתו. "שמח ומתרגש לחזור למקום שנקשרתי אליו ולחזור לשתף פעולה עם ההנהלה, הצוות, השחקנים וכמובן האוהדים", אמר המאמן השב לאתר הרשמי של המועדון.
שחר הוסיף: "היום התחלנו את ההכנות לעונת 2024/25. ברק בכר מתחיל קדנציה שנייה וכולנו נעזור לו לחזור על ההצלחות שלנו בקדנציה הראשונה שלו אצלנו. אני מקווה שנחווה עונה שקטה, רצופה ומוצלחת". כפי שנחשף ב-ynet כבר לפני מספר חודשים, המאמן שהוביל את הירוקים לזכייה בשלוש אליפויות רצופות שב לקדנציה שנייה בסמי עופר כשבמהלך התקופה הוא ירוויח 450 אלף דולר לעונה. הוא יחליף את מסאי דגו שסיים את תפקידו בסיום העונה.
3 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
חוזר לסמי עופר. ברק בכר
(צילום: עוז מועלם)
דגו: "תקופה לא קלה, ניצחון בשיניים"
(ONE)
כזכור, בכר היה המועמד המוביל לאימון נבחרת ישראל, אך בשל רצונו לאמן קבוצה בעונה הבאה - בארץ או בחו"ל - הוא דחה את הצעתו של יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ ובמקומו מונה רן בן שמעון.

מהמאמנים המצליחים בכדורגל הישראלי

בכר בן ה-44 הפך בשנים האחרונות לאחד המאמנים הכי מעוטרים בתולדות הכדורגל הישראלי. הוא זכה בשלוש אליפויות עם הפועל באר-שבע (2016-2018) ולאחר מכן זכה בשלוש אליפויות רצופות עם מכבי חיפה (2021-2023), איתה גם הגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות אשתקד, שם היא השיגה ניצחון יוקרתי על יובנטוס.
הזינוק של בכר לצמרת הכדורגל הישראלי היה מהיר. ב-2013 מונה למאמן עירוני קריית שמונה, אותה הוביל לזכייה בגביע המדינה ב-2014. מקריית שמונה עבר להפועל באר-שבע, וכבר בעונתו הראשונה כמאמן הקבוצה (2015/16) הוביל אותה לאליפות ראשונה אחרי 40 שנה - ואחריה באו שתי אליפויות נוספות.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה
שבר את בצורת האליפויות במכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
בנה שושלת מפוארת גם בבאר-שבע
בנה שושלת מפוארת גם בבאר-שבע
בנה שושלת מפוארת גם בבאר-שבע
(צילום: עוז מועלם)
לקראת עונת 2020/21 הוא מונה למאמנה של מכבי חיפה, שהייתה אחרי עשור שחון מאליפויות. זה נגמר, איך לא, עם זכייה בתואר ושושלת של שלוש אליפויות רצופות.
ההצלחה המסחררת בישראל הביאה לבכר את החוזה היוקרתי בכוכב האדום בלגרד, שראתה איך הוא מדיח אותה ממוקדמות ליגת האלופות ועולה על חשבונה לשלב הבתים עם מכבי חיפה. אולם בסרביה בכר לא רשם הצלחה גדולה, וסיים את דרכו מוקדם מהצפוי.