השוויון בדקות הסיום של מכבי ת"א ב-1:1 מול היריבה המשמעותית ביותר שלה בקרב על המקום הראשון בשלב הבתים של הליגה האזורית, לאסק לינץ, אמנם עמד במבחן התוצאה המצופה במועדון, אולם גם השחקנים מודעים ליכולת החלשה, המשך ישיר להפסד מול הפועל באר שבע בליגת העל.
"המזל הגדול שלנו הוא היכולת של דניאל פרץ, הוא מוכיח בכל פעם מחדש שהוא שוער מצוין, בלעדיו היינו שוב מפסידים", אמרו במכבי. "למעט הניצחון על מכבי חיפה, זה המשך ישיר ליכולת שלנו מתחילת העונה, אנחנו לא מתקדמים".
4 צפייה בגלריה
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון
(צילום: רויטרס)
ובכל זאת, פטריק ואן לוון כנראה מצא לעצמו נוסחה במשחקי חוץ באירופה העונה, להכניס את עדן שמיר, ובממוצע אחרי 12 דקות גם מגיע הדיבידנד. לפני חודש וחצי הוא כבש את שער הניצחון במוקדמות מול שחטאר קרגאנדי, אמש המחליף האפקטיבי סידר לו את ה-1:1 הדרמטי בשלב הבתים, כשהשווה שלוש דקות לסיום.
"אני מאוד שמח על כך", אמר שמיר בנוגע לשער שכבש. "אם זה נוהל קבוע אשמח כמובן, אבל אני מעדיף לפתוח במשחק ולעשות את זה בשלב מוקדם יותר. הרגשתי מוכן בראש, שיחקנו נגד קבוצה קשה שלוחמת, עם מסורת באירופה, אבל הדברים תלויים בנו. אנחנו חוזרים הביתה עם נקודה של הרבה אופי ומנטליות חזקה".
4 צפייה בגלריה
מכבי ת"א חוגגת את השוויון
מכבי ת"א חוגגת את השוויון
מכבי ת"א חוגגת את השוויון
(צילום: AP)
אחרי פתיחה טובה של ברנדלי קוואס במשחק מול חיפה, הרכש ההולנדי החדש הפגין יכולת פושרת בלבד מול באר שבע ולינץ, כשמהצד השני ואן לוון החליט לסיים את סדרת החינוך של גררו, שהיה זה שבישל את שער השוויון לשמיר.
בדיעבד נראה כי הניצחון של מכבי ת"א נגד מכבי חיפה שימש כהבלחה שאינה קשורה בהכרח ליכולת של הצהובים העונה. לינץ רק חידדה כמה היכולת ההגנתית של מכבי חלשה, ואם לא השוער פרץ, היה זה מפגש שמסתיים בהפסד ודאי, בטח בעוד שהבלם לואיס הרננדס מראה כמה שהוא איטי במיוחד, יחד עם הציוות עם שחר פיבן שלא ממש הוסיף מהירות וביטחון או שרן ייני.
4 צפייה בגלריה
ברנדלי קוואס
ברנדלי קוואס
תיקו במשחק לא טוב. קוואס
(צילום: AP)
אחת הביקורות כלפי ואן לוון היא על הקבעון שלו. הוא המשיך את המסורת שלו עם פתיחת המשחק כשהעלה את אותו הרכב למעט פיבן, שפתח במקום נחמיאס הפצוע, שהתרסק מול הפועל באר שבע, אבל לפחות ניהול המשחק שלו הפעם היה אפקטיבי. הכניסה של גררו וחוזז במקום קוואס ודן ביטון החלשים, יחד עם ההורדה של ייני לספסל והכנסת שמיר במקומו, בסופו של דבר גרמו לשינוי המתבקש שהסתיים בתיקו.
"בנינו את המשחק שלנו, ובסיום היינו ראויים לשער", אמר ואן לוון. "במחצית השנייה יצרנו הרבה הזדמנויות שהיו יכולות להסתיים בצורה יותר מדויקת עם כדורי רוחב וריצה לעמדות. היה מספיק זמן לחזור למשחק ומספיק הזדמנויות לשחק את המשחק שלנו". על השער שהגיע משיתוף פעולה של המחליפים: "אתה מבצע חילופים כדי לגרום לשינוי במשחק, אני שמח ששני השחקנים האלה היו מעורבים בשער. אני חושב שכל הקבוצה הראתה אופי במחצית השנייה, המחליפים הגיעו עם הרוח הנכונה למגרש כדי לעזור לקבוצה".
4 צפייה בגלריה
דן ביטון וסשה הורבאט
דן ביטון וסשה הורבאט
דן ביטון וסשה הורבאט
(צילום: AP)
בעונה שעברה מכבי של יורגוס דוניס עוד נתנה פייט לזלצבורג, טריטוריה בפני עצמה בכדורגל האוסטרי בפלייאוף ליגת האלופות, אמש היא בקושי סיימה בתיקו מול הקבוצה מהמקום השישי באוסטריה, שחזרה לעצמה רק בשני המשחקים האחרונים אחרי פיטורי מאמן. אחרי שני משחקים רצופים בהם כבשה שלושה שערים בליגה האוסטרית, כולל מול אדמירה ווקר של אנדי הרצוג, לינץ סיימה בתיקו בבית שמתחיל להתבהר שבו הקבוצה הארמנית החלשה ביותר והלסינקי תנסה להפריע מאחור.