ייני וקארנקה מדברים לקראת חצי הגמר
(ייני וקארנקה מדברים לקראת חצי הגמר)
שניים מהמועדונים הגדולים בכדורגל הישראלי, מסורת מפוארת, קהלים אדירים והווה בעייתי. בית"ר ירושלים ובעיקר מכבי ת"א לא יתייקו את העונה הזו בדברי הימים שלהן, אבל זכייה בגביע יכולה להיות פרס ניחומים שישפר את הרושם. זה אמנם רק חצי הגמר – אבל התחושה הערב (20.45, פתיחת המשחק נדחתה ברבע שעה בשל עומסי התנועה) לעיני 30 אלף צופים בסמי עופר תהיה של גמר לכל דבר.
הכוכבים: אחרי שפיקפקו ביכולות שלו להתבגר, ירדן שועה נמצא בעונה הטובה בקריירה שלו, עם לא פחות מ־16 בישולים – בעיקר לשני המוציאים לפועל של בית"ר, יון ניקולאסקו ודנילו אספרייה.
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
יחגוג שוב מול בית"ר? זהבי
(צילום: עוז מועלם)
שועה הוא מסוג השחקנים שצריכים סביבה תומכת ועוטפת, ובית"ר היא בדיוק המקום שבו הוא יכול לקבל את השקט ולהרגיש ביטחון. הגורם העיקרי לשינוי שחל אצלו הוא יוסי אבוקסיס, המאמן שהפך את שועה ללהיט בבני יהודה, וגם ברק אברמוב וכפיר אדרי – כולם כיום בבית וגן.
מבין המאמנים שעבדו איתו, אבוקסיס ידע הכי טוב איך להכניס לפוקוס את השחקן שעד העונה שעברה עשה כותרות בעיקר בגלל עבירות המשמעת שלו. כעת, כשהוא הרבה יותר בכדורגל, שועה מראה את הכישרון שלו ומנהיג את אחת מארבע ההתקפות הטובות בליגה. אם הוא יבוא חד הערב, ההגנה של מכבי ת"א תהיה בבעיה.
4 צפייה בגלריה
ירדן שועה שחקן בית"ר ירושלים
ירדן שועה שחקן בית"ר ירושלים
בית"ר היא בדיוק המקום שבו הוא יכול לקבל את השקט ולהרגיש ביטחון. שועה
(צילום: עוז מועלם)
ממול יחכה ערן זהבי, שהגיע למכבי ת"א כדי להחזיר את ההגמוניה לקריית־שלום, ולפחות במשימה הזו הוא נכשל. מבחינה אישית, הסקורר רושם עונה לא רעה בכלל ומוכיח שגם בגיל 35 הוא לא שכח לקרוע רשתות. 20 שערים כבש הסקורר, ומשלים 11 עונות רצופות (להוציא את שנת הקורונה) עם מאזן הבקעות דו־ספרתי. החלום של מספר 7 בצהוב לקחת אליפות יידחה לעונה הבאה, אבל בינתיים הוא יוכל להוסיף לארון הגביעים שלו אחד נוסף, אחרי שחגג בסיום העונה שעברה עם איינדהובן בגמר מול איאקס.
המאמנים: יוסי אבוקסיס לא ידע בקיץ אם הקבוצה שלו תוכל בכלל לפתוח את העונה. אם הייתם אומרים לו אז שבחודש מאי הוא ובית"ר יופיעו בחצי גמר הגביע, הוא היה צוחק לכם בפנים. מאז הגיע בעלים חדש, והאוהדים בטדי התחילו לראות את האור גם על המגרש. המאמן אמנם פיספס ברגע האחרון את העלייה לפלייאוף העליון, והבוס־חבר אברמוב לא ממש משתגע על הכדורגל שלו עד כה ודורש סגנון אטרקטיבי יותר, אבל בית"ר נמצאת במקום אידיאלי ביחס למצבה לפני פתיחת העונה. ואין כמו אבוקסיס, שיודע להתעלות במשחק יחיד וכבר הניף גביע כמאמן בני יהודה ובאר־שבע.
4 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
לא ידע בקיץ אם הקבוצה שלו תוכל בכלל לפתוח את העונה. אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)
מיץ' גולדהאר כל כך מאוכזב ומתוסכל מהעונה הזו, עד כדי שגם זכייה בתואר השני בחשיבותו לא תחזיר לו את החיוך. אם אצל פטריק ואן לוון, שהביא גביע אחרי פלייאוף כושל, זה נגמר בצ'אנס לעונה נוספת, לא בטוח שזה יהיה המקרה אצל הספרדי. ספק גדול אם בעלי מכבי ת"א יסתכן בהימור נוסף אחרי מה שראה במשחקי הפלייאוף.
אייטור קראנקה מצידו משדר עסקים כרגיל ומדבר על כך שהוא כבר מכין את העונה הבאה. זכייה בגביע תשפר מעט את הרושם, אבל זה לא יוסיף הרבה נקודות אצל הבוס העצבני בקנדה.
4 צפייה בגלריה
קראנקה
קראנקה
משדר עסקים כרגיל. קראנקה
(צילום: עוז מועלם)
הקהלים: כאמור, תהיה חוויה להיות הערב ביציעי סמי עופר, שיחולקו שווה בשווה בין הצהובים־שחורים לבין הצהובים־כחולים. מעבר לכך, אחרי האירועים האחרונים במושבה ובטוטו־טרנר, יהיה זה מבחן של ממש לכדורגל הישראלי שנהיה אלים יותר ויותר. היריבות בין המועדונים ידועה לכולם, וכך גם האמוציות שאיתן יגיעו השחקנים והקהלים, אבל התקווה היא שהפעם נקבל פסטיבל בלי סקנדל.