לראשונה מאז מאי 1991, הצליחה הפועל ירושלים לנצח את בית"ר ירושלים בדרבי. הקבוצה של זיו אריה גברה הערב (שני) 0:1 על הצהובים-שחורים בזכות שער של אילוז' יאו כבר בדקה העשירית וסידר לאדומים הרבה אושר בדרבי החוץ. בית"ר עם הפסד שלישי בארבעה משחקים, היריבה העירונית כבר עם שמונה נקודות אחרי שני ניצחונות ושתי תוצאות תיקו.
מאמן הפועל ירושלים זיו אריה המאושר אמר אחרי המשחק: "אני מקדיש את הניצחון לאבא שלי, שהשתחרר מבית החולים. המועדון הזה עשה כברת דרך. ניצחון בדרבי אחרי כל כך הרבה זמן זה דבר שהקהל שלנו כל כך חיכה לו ואני שמח בשבילם. ביום ראשון יהיה פה משחק עונה בינינו למכבי חיפה על האליפות. אנחנו מרגישים חזקים העונה, שיחקו פה שחקנים שבעונה שעברה עברו משחקי דרבי ושיחקו נגד הגדולות והם יותר שקטים ומנוסים. אנחנו מרגישים טוב, אבל זה רק מחזור רביעי, אנחנו חייבים להמשיך. ידענו שבית"ר תקבל הרבה כוח מהקהל. רציתי שניראה טוב יותר היום, אבל כך מנצחים בדרבי. אני שמח וכל הכבוד לשחקנים. ידענו שאם נשים רגשות בצד וננטרל את הקהל נוכל לנצח. אנחנו לא חזירים, זה ניצחון יקר וחשוב".
2 צפייה בגלריה
זיו אריה מאמן הפועל ירושלים
זיו אריה מאמן הפועל ירושלים
התדמית שלו לא מתאימה לדמות שלו? אריה
(צילום: עוז מועלם)
על הרגשות אחרי הדרבי: "עשו מהדמות התקשורתית שלי משהו שרחוק ממני כמו התקציב של הפועל ירושלים מהתקציב של מכבי חיפה. כל מה שאני עושה הופכים אותו לבדיחה. אני לא רוצה להשתולל. זה ניצחון אדיר, אבל זה רק מחזור רביעי ואנחנו יכולים להראות דברים יפים יותר". על המחצית השנייה אמר אריה: "ידענו שבית"ר תצא יותר קדימה. משחק ההגנה היה בסדר. יכולנו לכבוש את השני ולגמור את המשחק, אז הלכנו אחורה ואני לא אוהב את זה, אבל ניצחנו בדרבי וזה מה שחשוב באמת. אם היינו מחזיקים בכדור ועושים התקפות ארוכות, היינו מנצחים לפני כן. השחקנים שלי שיחקו נגד 20 אלף איש, בעונה שעברה לא עמדנו בזה והיום כן".
על השקט מהמועדון: "אני קצת משוגע, קשה לי לעבוד במועדונים. ידעתי שיתנו לי לעבוד כאן כמו שאני מבין. אני עובד עם שי ואורי אותו דבר, אנחנו עושים את הדברים כמו שאנחנו יודעים. כשנותנים לי לעבוד כמו שאני מבין זה הסיפור. הלוואי שעוד מועדונים יעשו את זה כי הכדורגל ייראה אחרת. אני מקווה שברק בכר ייתן בראש לפריז סן ז'רמן ויגיע עייף לראשון. יש לנו עוד מה לעשות כדי להיות הקבוצה הגדולה בעיר. אנחנו צריכים לנצח בעוד משחקי דרבי. הרבה דברים צריכים להתחבר בשביל פלייאוף עליון. אנחנו צריכים להיות צנועים ולשחק כמו ששיחקנו במחזורים הראשונים. אנחנו עוד צריכים להתחזק ולצרף שני שחקנים". על גוני נאור אמר המאמן: "עד כמה שאני יודע הוא נשאר, ההנהלה לא אמרה לי אחרת. רצינו ללכת לקראתו, אבל המו"מ לא צלח. זה לא יכול לקרות כי זה מאוחר מדי ואין לנו תחליף. מה שההנהלה תעשה, אקבל. אני אעשה רק מה שאני יכול להשפיע עליו". על גיא בדש אמר: "הוא יכול עוד לעשות יותר. הוא שחקן לרמות הגבוהות. מבחינת כישרון הוא לא נופל מעומר אצילי, אבל יש דברים שאם הוא יעשה אותם הוא כנראה לא יהיה בהפועל ירושלים הרבה זמן".
גיא בדש אמר: "זה זמן מטורף 31 שנה. אמנם הקבוצה לא הייתה בליגה הראשונה הרבה זמן, אבל זה היה צריך לקרות. הגיע לנו. אמנם הלכנו אחורה אחרי השער, אבל היינו טובים והגענו להרבה מאוד מצבים. זה מדהים, הרגשה מדהימה ואני מקווה שנמשיך כך. לא יודע אם אפשר להגדיר את זה שאנחנו הקבוצה הטובה בעיר. זה מדהים, אבל כדי להיות הכי טובים בעיר זה משהו לטווח ארוך, בית"ר זה מועדון ענק, אנחנו צריכים לבנות את עצמנו לאט לאט. העונה הראשונה הייתה התחשלות כזו, קצת קיבלנו בראש וחווינו דברים לא נעימים. נשארנו עם קצת מזל והעונה השחקנים יותר מנוסים, פחות מתרגשים מהדברים האלה ומהקהל. אני אישית יודע שהעונה השנייה של זיו תמיד הולכת טוב יותר וזהו".
2 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס מאמן בית"ר ירושלים
יוסי אבוקסיס מאמן בית"ר ירושלים
יוסי אבוקסיס מאמן בית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
מאמן בית"ר יוסי אבוקסיס אמר: "התחלנו רע מאוד את המשחק, ספגנו שער וזה גרם לנו לעצבים. במחצית השנייה שלטנו בצורה מוחלטת, אבל הבעיטה האחרונה והמסירה האחרונה לא היינו מספיק חכמים. לא הצלחנו לעבור את השחקן הראשון עם מסירות רוחב, לא היינו מספיק יצירתיים. ניסינו את כל הכלים ההתקפיים שלנו, אבל זה לא עבד. הנענו את הכדור, אבל לא היינו מספיק יצירתיים ולא הגענו למספיק מצבים. הם הלכו קצת אחורה אחרי שכבשו וצופפו. לא היינו מספיק חכמים וזו התוצאה".
על המצב של בית"ר אמר המאמן: "המצב לא טוב. אנחנו צריכים להיות יותר טובים, יותר יצירתיים, יותר מרוכזים בהגנה, לא לספוג שער בהתחלה ואז לרדוף אחרי היריבה. קשה לקבל שער בדקות הראשונות, בטח בדרבי. השחקנים נתנו הכול היום, אבל לא היינו מספיק איכותיים בחלק האחרון".
המאמן המשיך ואמר: "דווקא בדקות הראשונות הנענו את הכדור מצד לצד והיה בסדר, אבל השער הכניס אותנו לעצבים. יצאנו עם הרבה שחקנים קדימה והיינו חשופים. למזלנו היה רק 0:1 במחצית הראשונה. יש לנו הרבה דברים לתקן. לא היינו מספיק עוצמתיים מקדימה וחסר לנו שחקן בחלק הקדמי. יש לנו סגל לא רע בכלל. שני הבלמים שלנו שיחקו רק בשבוע שעבר פעם ראשונה, שחקנים שיחקו במקומות שהם פחות רגילים אליהם. המצב שלנו לא קשה ובטח לא אנוש. אנחנו נגיע לבלומפילד וצריכים להשיג נקודות. אנחנו צריכים להתאושש מההפסד. זו ליגה קשה מאוד, אנחנו לא הכי טובים ולא הכי גרועים".
בלם בית"ר אוראל דגני: "לא כיף להפסיד בדרבי, אני חושב שזה היה משחק לא מספיק טוב שלנו. לא סיפקנו מספיק את השער. אמנם ישבנו עליהם וניסינו להגיע למצבים, אבל זה לא צלח. נתאושש ונמשיך הלאה. זה לא נעים להפסיד בדרבי. זה מבאס אותי ואת הקבוצה, אבל זה שזה אחרי 30 שנה או שנה, לי זה חסר חשיבות. אני לא אוהב להפסיד באף משחק ובטח לא בדרבי. התחלנו את העונה בצורה קטסטרופלית, לא ידענו אם יש קבוצה או אין קבוצה. אנחנו מתחילים הכול מאוחר. אני מקווה שיצטרפו אלינו עוד שחקנים. ידענו שיהיה קשה מאוד בהתחלה, זה לא מפתיע. אני בפעם הראשונה הכי מבוגר בקבוצה, חוסר ניסיון? זה לא בשליטתי. אני מקווה שנתחזק ושיביאו שחקנים טובים ואיכותיים ונהיה קבוצה טובה יותר. אני מקווה שלא נלך לעונה של מאבקי הישרדות".
פורסם לראשונה: 22:51, 12.09.22