בדרך לליגת האלופות: אלון מזרחי בריאיון על ההישג הענק של מכבי חיפה
(צילום: סטס קופולו)
כמה שעות אחרי ההעפלה של מכבי חיפה לשלב הבתים של ליגת האלופות והדרמה הגדולה בבלגרד, אלון "האווירון" מזרחי נשמע היום (רביעי) די מרוצה ושמח בראיון לאולפן ynet. "כשראיתי אתמול את התפאורה מסביב, את הקהל חוגג עם השחקנים, זה הזכיר לי את המשחקים הגדולים שלנו", אמר האווירון, אחד החלוצים הגדולים של הירוקים ומלך השערים של מכבי חיפה בכל הזמנים באירופה (16 כיבושים).
תגיד, עשית אתמול בלילה איזה אווירון בסלון? "אפשר להגיד שכן. את יודעת, השנים היפות שלי במכבי חיפה אי־שם בשנות ה־90. מה גם שאני מלך השערים של המועדון בכל הזמנים באירופה עם 16 כיבושים. אתמול כשראיתי את המשחק הייתי אוהד של מכבי חיפה לא פחות מאלה שהיו ביציע. ברמה המקצועית אני יכול להגיד לך שחיפה שיחקה אותה בגדול".
2 צפייה בגלריה
מזרחי ובכר
מזרחי ובכר
מזרחי ובכר
(צילום: ראובן שוורץ ועוז מועלם)
אפשר לומר שההישג הזה רשום על ברק בכר? "ללא ספק. מכבי חיפה זכתה באחד המאמנים הגדולים של הכדורגל הישראלי. בכר רק בתחילת שנות ה־40 שלו והוא כבר עם חמש אליפויות והצלחה בגביע אירופה, ובפעם הראשונה עולה לליגת האלופות, אחרי שפעמיים הוא נכשל בהפועל באר-שבע. אין ספק שזה רגע היסטורי. הדבר העיקרי שמאפיין את בכר – מעבר לרמה המקצועית – זה השקט הנפשי שלו, הרוגע, הסבלנות, ניהול המשחק שלו. הסתכלתי עליו אתמול כל המשחק, היה הכי רגוע שבעולם".
בינתיים הרווח הוא של מכבי חיפה, ויכול להיות שעוד מעט הרווח הזה יהיה של קבוצה אירופית במקום שברק בכר יהיה מאמן הנבחרת. מה דעתך? "לא חושב שכדאי לברק להיות מאמן נבחרת ישראל, ואני אומר את זה לא בגלל שאני לא אוהב את הנבחרת. אני הרי פטריוט של הכדורגל שלנו ובטח ובטח של המדינה. ברק צריך לחשוב איך להמשיך במכבי חיפה ולהביא אותה למקומות גבוהים. הם עכשיו מגיעים לליגת האלופות וזה מקומו. עם כל הכבוד לשחקנים שיש לנבחרת יהיה קשה מאוד להגיע ליורו ולמונדיאל, השחקנים לא מספיק טובים. במכבי חיפה שילוב הזרים והישראלים, כמובן יחד עם ברק, נותן הרבה הצלחה ותקווה".
2 צפייה בגלריה
שרי חוגג
שרי חוגג
שרי חוגג בבלגרד את העלייה של מכבי חיפה לשלב הבתים
(צילום: AP)
עד לאן חיפה יכולה להגיע בצ'מפיונס? "תלוי במועדונים שיפלו בבית, קמפיין קודם לפני 13 שנים עם אלישע לוי, הם לא הבקיעו שער אחד וגם לא ניצחו - אפס שערים, אפס ניצחונות, אפס נקודות, סליחה. אני מקווה מאוד שבקמפיין הזה הם כן יצליחו להבקיע ולזכות בנקודות. לטעמי הקבוצה היום הרבה יותר טובה מלפני 13 שנים, יש לה שחקנים הרבה יותר טובים ואני משוכנע שהקמפיין הזה יהיה טוב".