למסאי דגו ולאיתמר ניצן יש שני קווי דמיון על ציר הקריירה שלהם: שניהם באותו גיל פחות או יותר, שניהם קיבלו הזדמנות מפתיעה מאוד במכבי חיפה. אף אחד לא ציפה שהמאמן בן ה־37 יקבל את התפקיד הכי נחשק בכדורגל הישראלי על חשבונו של ברק בכר, אף אחד לא היה מאמין שהשוער בן ה־36 יהיה המחליף של ג'וש כהן וימצא את עצמו בין הקורות במוקדמות ליגת האלופות.
אולי הגורל המשותף הזה הוא הסיבה שדגו מעדיף את ניצן על פני שריף כיוף (22) בשלב הזה של העונה. השוער הוותיק הגיע כמעין ברירת מחדל לאחר שהאנגלי־יהודי ניית'ן בקסטר הבריז ברגע האחרון, והירוקים לא רצו לבזבז את המקום היחיד שיש להם לזר על עמדת השוער.
3 צפייה בגלריה
איתמר ניצן
איתמר ניצן
אף אחד לא האמין. ניצן
(צילום: עוז מועלם )
3 צפייה בגלריה
ניצן
ניצן
הרשים באימונים ולדגו נגמרו ההתלבטויות. ניצן
(צילום: עוז מועלם )
ניצן גם לא קיבל הבטחה מהצוות המקצועי לשמש כשוער ראשון, אך לאחר שהרשים באימונים למאמן הצעיר נגמרו ההתלבטויות. עכשיו נותר רק לגלות אם דגו הימר נכון ואם ניצן ייקח בשתי ידיים את הצ'אנס הגדול שקיבל לקראת שלהי הקריירה שלו. ניסיון יש בשפע, אבל לא במועדון שלקח שלוש אליפויות רצופות ושואף להגיע שוב לשלב הבתים בצ'מפיונס. מה שבטוח, הרבה מרווח לטעויות אין לו.

קורנפיין: "פתרון טוב למצב שנוצר"

עם כל הכבוד לאלופת מלטה המרון ספרטנס, הערב (20.00) במולדובה יגיע המבחן הגדול הראשון שלו באירופה, נגד שריף טירספול, בשלב המוקדמות השני של המפעל. המטרה כמובן היא להשיג תוצאה טובה ולהעביר את ההכרעה לסמי עופר.
גם איציק קורנפיין, מהשוערים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי, הופתע מהחתמתו של ניצן במכבי חיפה, אך מאמין בו. "זהו צעד שהגיע מאילוץ, אבל איתמר שוער טוב ומנוסה והוא הפתרון למצב שנוצר", אומר קורנפיין. "לשריף יש פוטנציאל גדול מאוד, אבל מוקדם מדי להמר עליו לאור המטרות של חיפה והעובדה שהיא משחקת בליגת האלופות, לכן עדיף ללכת על שוער בעל ותק. כיוף הוא הימור גדול מדי עבור מועדון כמו מכבי חיפה".
3 צפייה בגלריה
ג'וש כהן
ג'וש כהן
"ג'וש כהן נמנע ככל הניתן מסיכונים ומהתחכמויות עם הרגל"
(צילום: עוז מועלם)

אנטמן: "יודע לעמוד בלחצים"

גיורא אנטמן, שוער העבר של הירוקים, חושב שלניצן יש לא מעט יתרונות: "מכבי חיפה הייתה צריכה לתת מענה למשהו לא צפוי, והפתרון הכי טוב באותה נקודת זמן היה איתמר. אם אתה בוחן את הרזומה שלו, אז הוא יכול להתאים למכבי חיפה. האלופה צריכה שוער שיידע לעמוד בלחץ מול 30 אלף אוהדים בסמי עופר. איתמר עבר את בית"ר ירושלים בצורה טובה מבחינה מנטלית, הוא כבר עמד בלחצים גדולים. הוא גם היה בסגל הנבחרת ויודע לשתף פעולה עם ההגנה שלו. רק שיימנע ככל הניתן מסיכונים ומהתחכמויות עם הרגל. ג'וש נמנע מהן מראש, לא ניסה לעשות דברים מסוכנים, היה מעיף כדור אם צריך, ידע לקחת את הזמן כדי לא לעשות שגיאות. לאיתמר יש נטייה לקחת סיכונים, וזה עלה לו ביוקר במכבי נתניה".

גורש: "לא פחות טוב מג'וש כהן"

עד שהגיע למכבי חיפה, המעבר היוקרתי ביותר בקריירה של ניצן היה לפני חמש שנים, כשנחת בסיר הלחץ של טדי, ורשם שם ארבע עונות יציבות. מי שהתחרה איתו על האפודה בבית"ר באותה תקופה היה דודו גורש, שכבר הספיק לפרוש מאז. "איתמר מאוד מתאים לחיפה ולסגנון המשחק שלה", הוא מפרגן. "יש לו משחק רגל נהדר, הוא בשל, עבר קריירה לא קצרה, אני לא מופתע בכלל שבחרו ללכת עליו. ניצן עולה על ג'וש במשחק הרגל, ואפשר להגיד בשקט שמבחינת שוערות הם בערך באותה הרמה. מכבי חיפה לא נחלשה אלא התחזקה עם איתמר. גיל 36 זה לא חיסרון עבור שוער, ומכבי חיפה היא לא מועדון שיכול להמר על ילד בן 20 בין הקורות. הם יודעים מה הם יקבלו מאיתמר – שוער בשיא שלו".
פורסם לראשונה: 09:56, 26.07.23