היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז חוף, יחד עם כוח שוטרי מג"ב חוף, עצרה היום (שלישי) חמישה חשודים בקשירת קשר לסחיטה של שחקן מכבי חיפה ובעלי עסקים נוספים. החמישה תיכננו לסחוט את שחקן מכבי חיפה, אך תוכניתם לא יצאה אל הפועל והשחקן כלל לא ידע מכך.
החקירה, שאותה הוביל רפ"ק איימן ברכאת מימ"ר חוף, החלה כסמויה עם קבלת המידע בדבר החשד לסחיטה והפכה הבוקר לגלויה עם מעצר החשודים. במהלך החקירה הסמויה הפעילו בלשי ימ"ר חוף אמצעים סמויים על מנת להתחקות אחר החשודים.
צפו ברגע המעצר
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
שחקן מכבי חיפה נסחט
(צילום: הרצל יוסף)
החמישה חשודים בקשירת קשר לביצוע פשע, סחיטת דמי חסות ואיומים, ולפי המשטרה נאספו ראיות נגדם הקושרות אותם למעשים.

"מדובר בעבירות חמורות ביותר"

החשודים הובאו הבוקר לבית המשפט השלום בחיפה, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם בחשד לעבירות של קשירת קשר לפשע, הצתת רכב מנועי במזיד, הצתה, סחיטה באיומים ואיומים.
החשודים הם תושב מעלות-תרשיחא בן 34, תושב חיפה בן 31, תושב חיפה בן 36, תושב ת"א-יפו בן 28 ותושב עילוט בן 31. השופט אורית קנטור, האריכה את מעצרם של ארבעה מהחשודים עד חמישי הבא. מעצרו של חשוד נוסף, שאושפז בבית חולים, הוארך עד 6 ביוני. החשודים כולם, מכחישים את המיוחס להם.
2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
השופטת השתכנעה כי יש להאריך את מעצר החשודים
(צילום: אורן אהרוני)
"החשודים נעצרו היום בשעה שמונה בבוקר, בחשד כי עברו עבירות של קשירת קשר לפשע, גביית דמי חסות, סחיטה באיומים, הצתת רכב מנועי במזיד והצתה וזאת לאורך תקופה של מספר חודשים", כתבה השופטת בהחלטתה.
"שוכנעתי כי בשלב זה קיים יסוד סביר לחשד כי החשודים אכן מעורבים בביצוע העבירות המיוחסות. יש פעולות חקירה שיש לבצען המותנות בהימצאותם של החשודים במעצר, ושוכנעתי כי שחרורם בשלב זה יביא לשיבוש הליכי החקירה בדרך של השפעה על עדים או העלמת ראיות בדרך אחרת".
השופטת הוסיפה, "מדובר בעבירות חמורות ביותר אשר מטבע הדברים קשות לגילוי ובמסמך פעולות החקירה המתייחס לחמשת החשודים בפרשייה זו, בנתיים מפורטות בשלב זה 110 פעולות, שרובן המכריע הן פעולות בנות שיבוש".
השופטת קנטור ציינה כי בשלב זה על פי חומר הראיות מדובר בכנופיה אשר חברה לבצע את העבירות כל אחד על פי חלקו בביצוע בצוותא.