למרות האווירה הציבורית והביקורות של בכירים בכדורגל הישראלי על מדיניות הפחתת הנקודות, בהתאחדות לכדורגל, שם הציבו אפשרות זו כפיילוט עד לתום העונה, התקבלה החלטה עקרונית להמשיך את המהפכה של יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ גם בעונה הבאה.
שמונה נקודות הפחית עד כה בית הדין של ההתאחדות מחמש קבוצות שונות, ועוד היד נטויה, מה שעשוי להכריע בסופו של דבר את גורל הזוכה באליפות, היורדות והכניסה לפלייאוף העליון. אולם שני מובילי המהפכה, היו"ר זוארץ והיועץ המשפטי של מכבי ת"א שמשמש גם כסגן יו"ר ההתאחדות, מורן מאירי, סבורים כי מדובר בכלי שעימו ניתן יהיה להתמודד בצורה המיטבית עם אלימות האוהדים, ויש לתת לו יותר זמן מאשר חצי עונה בלבד שלא משמשת כאינדיקציה.
3 צפייה בגלריה
שינו זוארץ ביציאה מישראל לקוסובו
שינו זוארץ ביציאה מישראל לקוסובו
המהפכה תימשך. זוארץ
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל ת"א
מכבי ת"א הפועל ת"א
נקודות ימשיכו לרדת? אבוקות ביציעי מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
הפחתת הנקודות החליפה את עונשי הרדיוס וסגירת יציעים, וכך יהיה גם בעונה הבאה. התקנון החדש מחייב הפחתת נקודות בשלושה מקרים: התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות שבגינן המשחק לא הגיע לסיומו, גרימת נזק בגוף או השלכת אמצעים פירוטכניים בין יציעים - אלא אם יש לקבוצה עונש על תנאי.
הפועל ת"א היא "הקורבן" האחרון. הופחתה לה נקודה בפועל בעקבות זריקת האבוקות לכר הדשא במהלך המשחק נגד בית"ר ירושלים, זאת לאחר שהיה נגדה עונש על תנאי והיא הורשעה בסעיף של "התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות"
לפניה הייתה זו היריבה העירונית מכבי ת"א, שהופחתה נקודה ממאזנה בשל התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות בדרבי ההתל אביבי, מה שגרם לה בזמנו לרדת למקום השני. מכבי חיפה זכתה אז מן ההפקר ועלתה לפסגה לראשונה העונה, אבל היא בעצמה ספגה הפחתה של נקודה ממאזנה בעקבות התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות במשחק "אלוף האלופים" נגד בית"ר ירושלים. האלופה, אגב, שוב נמצאת בסכנת הפחתת נקודה, הפעם בעקבות האירועים בדרבי נגד הפועל חיפה ובמשחק העונה נגד מכבי ת"א.
3 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר פורצים לדשא וגורמים לביטול טקס הנפת גביע המדינה
אוהדי בית"ר פורצים לדשא וגורמים לביטול טקס הנפת גביע המדינה
4 נקודות הופחתו ממאזנה של בית"ר ירושלים בעקבות הפריצה לכר הדשא בגמר הגביע
(צילום: עוז מועלם)
בית"ר ירושלים נענשה כידוע בהפחתה של 4 נקודות עוד לפני שהעונה נפתחה, זכר לפריצה ההמונית לכר הדשא בסיומו של גמר גביע המדינה נגד מכבי נתניה. גם היא בסכנת הפחתת נקודה נוספת, בעקבות התנהגות אוהדיה במשחק נגד מכבי חיפה לפני כחודש. בני סכנין היא הקבוצה החמישית שנענשה בהורדת נקודות. גם אצלה מדובר בסעיף של התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות, במשחק החוץ נגד מכבי חיפה.