גדי קינדה יוכל לערוך מחר (רביעי, 20:30) בכורה במדי מכבי חיפה, שתתארח אצל מכבי ת"א במשחק העונה - כך הוחלט בתום דיון בוררות בין הירוקים לבית"ר ירושלים.
כזכור, בבית"ר ביקשו מבית הדין שקינדה יעמוד בהסכם עליו חתם בזמנו לפיו אם הוא יחזור לשחק בישראל - זה יהיה אך ורק אצלם. הירושלמים פנו לבית הדין כדי למנוע את הצטרפותו לחיפה ורישומו לא היה אפשרי עד תום הבוררות, שם, כאמור, הוחלט כי אין מניעה שיעבור למכבי חיפה.
1 צפייה בגלריה
קינדה
קינדה
יוכל ליטול חלק במשחק העונה. קינדה
(צילום: צילום: מכבי חיפה, ראובן כהן ושרון בוקוב)
במהלך הדיון נציגי בית"ר ירושלים התעקשו והטילו וטו על מעברו של קינדה לירוקים ודרשו מהם תשלום. בחיפה סירבו לשלם והצדדים התקשו להגיע להסכמות. השחקן עצמו עזב את הדיון באמצע על מנת לצאת לאימון המסכם לקראת המשחק מחר נגד מכבי ת"א, זאת כשעדיין לא ידע אם הוא יוכל ליטול בו חלק.
בסופו של דבר, בהתאחדות לכדורגל הבהירו כי אין להם את הסמכות לא לאפשר רישום של שחקן שמגיע מחו"ל ולמנוע העברה בינלאומית, היות וזה נמצא בסמכותה של פיפ"א, מה שסלל את הדרך לאישור רישומו של קינדה למשחק העונה.
בבית"ר ירושלים לא מתכוונים לוותר ומתכננים להגיש תביעה אישית נגד קינדה, וידרשו ממנו פיצויים על הפרת ההסכם ביניהם.
רק ביום חמישי חתם קינדה בן ה-29 על חוזה ל-3.5 שנים אצל האלופה. הוא נמכר מבית"ר ירושלים לקנזס סיטי בינואר 2020 תמורת 3.7 מיליון אירו. מאז, הקשר רשם 80 הופעות בקבוצה מה-MLS, במהלכן כבש 16 שערים והוסיף 17 בישולים.