בדרך לפרידה מהירה מהצפוי? אחרי שחזר אליה לקדנציה שנייה רק בקיץ האחרון, מאמן מכבי ת"א ולדימיר איביץ' מחזיק בהצעה רשמית ומפתה מקרסנודאר, ועלול לעזוב את הצהובים. הקבוצה מהמקום השביעי ברוסיה מציעה למאמן הסרבי חוזה של יותר ממיליון אירו לעונה, כשכרגע איביץ' חתום על חוזה במכבי ת"א לעוד שנתיים וחצי, שבהן ירוויח 800 אלף אירו לעונה. למקרה שאכן ירצה לעזוב, בקריית שלום החלו בחיפוש אחרי מחליף.
תחת הובלתו של איביץ', מכבי ת"א השיגה העונה בליגה 32 נקודות מתוך 42 אפשריות, והיא נמצאת במרחק ארבע נקודות ממכבי חיפה שבפסגה.
2 צפייה בגלריה
ולדימיר איביץ' מאמן מכבי ת"א
ולדימיר איביץ' מאמן מכבי ת"א
כבר עוזב? איביץ'
(צילום: עוז מועלם)
קרסנודאר כאמור נמצאת במקום השביעי בליגה הרוסית אחרי 17 מחזורים. לפי אתר "טרנספרמרקט", שווי השוק של שחקניה מוערך ב-64 מיליון יורו, השישי בגודלו בליגה הרוסית. היא רשמה ניצחון בודד בשבעת המחזורים האחרונים. המועדון שהוקם רק ב-2007 מעולם לא זכה באליפות, והישג השיא שלו הוא המקום השלישי בשתי עונות שונות.
מי שנמצא במקום השני בטבלת מלכות השערים של הקבוצה באירופה הוא שאפי סוליימאנוב - שחקן הכנף הרוסי של הפועל באר-שבע שהגיע העונה בהשאלה מקרסנודאר, וכבש שישה שערים במדיה באירופה.
2 צפייה בגלריה
שאפי סוליימאנוב שחקן הפועל באר-שבע
שאפי סוליימאנוב שחקן הפועל באר-שבע
שייך לקרסנודאר. סוליימאנוב
(צילום: דניאל כהן)
מכבי ת"א היא הקבוצה שבה רשם איביץ' את ההצלחה הגדולה ביותר שלו כמאמן. בקיץ 2018 הוא הגיע לישראל כמחליף לג'ורדי קרויף, שנפרד מהמועדון אחרי שש שנים מוצלחות. איביץ' נכנס היטב לוואקום שנוצר אחרי עזיבת קרויף: הסרבי ומכבי ת"א אמנם הודחו מוקדם מאירופה, אבל בארץ זו הייתה הצלחה מסחררת עם זכייה קלילה באליפות, בפער של של 31 נקודות מהשנייה, מכבי חיפה.
העונה השנייה של איביץ' (2019/20) הייתה דומה למדי לראשונה. היא החלה עם אכזבה אירופית, אבל את הליגה מכבי ת"א דרסה בהובלתם של דן גלזר, דור פרץ ויונתן כהן, שנמצאים בקבוצה גם היום, והיא סיימה את העונה עם אליפות קלילה אחרי שספגה עשרה שערים בלבד ועם הפסד בודד.
אחרי שתי האליפויות, איביץ' קיבל הצעה מווטפורד מליגת המשנה באנגליה והחליט לעזוב. שם הוא הסתבך עם הכוכב הגדול של הקבוצה, החלוץ טרוי דיני, וסיים את הקדנציה אחרי ארבעה חודשים בלבד.