עכשיו זה רשמי: שחקן הכנף הרוסי דניל לסובוי חתם היום (שישי) במכבי חיפה. לסובוי בן ה-25 הגיע בהשאלה מדינמו מוסקבה עד תום העונה.
לסובוי היה אמור להירשם כמתאזרח בזכות שורשיו היהודיים, אבל בשל העובדה שמכבי חיפה לא הספיקה לרשום אותו כישראלי - הוא נרשם כזר השישי במקום צ'ארון שרי, שחתם בניימיכן. מכבי חיפה רצתה לרכוש אותו מדינמו מוסקבה, אך הדבר לא התאפשר בשל האמברגו המוטל על רוסיה - בסופו של דבר נמצא הפיתרון בדמות השאלה.
2 צפייה בגלריה
דניל לסובוי שחקן מכבי חיפה עם המנהל המקצועי גל אלברמן
דניל לסובוי שחקן מכבי חיפה עם המנהל המקצועי גל אלברמן
מצטרף למכבי חיפה. דניל לסובוי לצד המנהל המקצועי גל אלברמן
(אתר מכבי חיפה)
2 צפייה בגלריה
דניל לסובוי
דניל לסובוי
שיחק בליגות באוקראינה ורוסיה
(צילום: Epsilon/Getty Images)
המנהל המקצועי של הירוקים, גל אלברמן, אמר לאחר ההתחמה: "שמחים מאוד לבשר על החתמתו של דניל, שמצטרף בהשאלה עד לסיום העונה עם אופציה לרכישה. אנו משוכנעים שיוסיף לנו המון כישרון ויצירתיות בחלק ההתקפי של הקבוצה. דניל עבר בשבועות האחרונים אימונים אישיים בהמתנה מתוחה להשלמת העסקה ונחישותו להצטרף למועדון, מעידה על רצונו העז להיות חלק מהמשפחה הירוקה".
מנכ"ל המועדון, איציק עובדיה: "דניל היה במעקב שלנו כמו לא מעט שחקנים. אנו שמחים על הצטרפותו לאחר מאמץ גדול מצד המועדון ורצון גדול מצד השחקן. מאחל לו ולנו בהצלחה בהשגת המטרות".
לסובוי גדל בדינמו קייב. לאחר מכן שיחק בזניט סנט פטרסבורג ובארסנל טולה. ב-2020 עבר לדינמו מוסקבה, גילה יכולת גבוהה והפך לשחקן הרכב קבוע. אך ב-2021 קרע את הרצועה הצולבת ומאז הוא ממעט לשחק. העונה רשם 13 הופעות בכל המסגרות ובישל שער אחד, אך לא פתח בהרכב בליגה. בשמונה המשחקים בהם שותף העונה בליגה הרוסית, הוא שיחק בסך הכל 82 דקות.
לסובוי הוא שחקן הרכש החמישי של מכבי חיפה בחלון ההעברות של ינואר. האלופה החתימה את ליאור קאסה, קני סייף, גדי קינדה ותומר חמד - במטרה לזכות באליפות רביעית ברציפות. מצד שני, היא איבדה את הקפטן צ'ארון שרי, שעבר לניימיכן ההולנדית מסיבות אישיות.