המצב הביטחוני הקשה, מתקפת המחבלים בעוטף עזה והיציאה למבצע "חרבות ברזל" משפיעים כמובן על הספורט הישראלי. אתמול כבר בוטלו כל האירועים ברחבי הארץ בהנחיית משרד הספורט, והיום עוד ועוד זרים ימשיכו לעזוב את ישראל. ynet מביא את כל העדכונים השוטפים בעקבות האירועים האחרונים.
21:24: מכבי ת"א הודיעה כי הזרים שלה ימריאו בקרוב לקפריסין, בעוד שאר הקבוצה תצטרף אליהם בימים הקרובים. הכוונה של מכבי ת"א היא להתאמן בקפריסין.
19:05: יפתח זיו, כדורסלן גרנאדה הספרדית, עלה לשחק עם מגן זיעה ועליו מגן דוד.
6 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון עם בונזי קולסון
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון עם בונזי קולסון
שחקני מכבי ת"א טסו לקפריסין
(צילום: עוז מועלם)
19:03: דניאל צוקרמן, הטניסאי הבכיר של ישראל שהוביל אותה לאחרונה לניצחון 2:3 בגביע דייויס על יפן, פרש ממוקדמות טורניר מלאגה. "הלב אומר לחזור, חנוק מכאב ביומיים האלה. מישהו יכול לעזור עם טיסה בחזרה לארץ?", כתב באינסטגרם שלו
19:00: ברק בכר, עוזרו גיא צרפתי, והשוער עומרי גלזר עלו עם סרטים שחורים למשחקה של הכוכב האדום בלגרד.
17:42: בנצי אופק, אביו של גיל אופק מנהל מכבי חיפה, חולץ ע"י כוח מיוחד והוא בריא ושלם.
17:10: באיירן מינכן הגיבה לאירועים: "אין הצדקה להרג של חפים מפשע ואלימות ברוטלית נגד אזרחים. אנחנו מודאגים ממצבם של החברים שלנו בישראל".
14:50: פרטיזן בלגרד רוצה לעזור למכבי ת"א. נשיא המועדון הסרבי, אוסטויה מילואביץ', פרסם היום הודעת תמיכה בכדורסל הישראלי: "אני רוצה להביע את תנחומיי למכבי ולישראל. יש לכם חבר אמיתי כאן בסרביה ונשמח לסייע במה שאפשר. אנחנו מוכנים להציע לכם את אולמנו הביתי אם יהיה צורך בכך".
6 צפייה בגלריה
נדחו המשחקים של מכבי והפועל ת"א באירופה. גינת ובראון
נדחו המשחקים של מכבי והפועל ת"א באירופה. גינת ובראון
נדחו המשחקים של מכבי והפועל ת"א באירופה. גינת ובראון
(צילומים: עוז מועלם)
14:30: עכשיו זה רשמי: נדחו משחקיהן של מכבי ת"א ביורוליג והפועל ת"א ביורוקאפ. זאת בשל המצב הביטחוני. הנהלת היורוליג קיבלה את בקשת הקבוצות גם לאור הודעת משרד הספורט הישראלי, שהנחה את כל קבוצות הספורט לא לצאת לחו"ל למשחקים בינ"ל. לידיעה המלאה.
13:57: בוגר מחלקת הנוער של הפועל חיפה ולוחם גולני, רב"ט ירון זהר (19), נפל בקרבות בעזה. זהר החל את דרכו בקבוצות הטרומיות של המועדון ושיחק בעמדת המגן השמאלי עד גיל נערים א'. "הוא היה ילד מדהים, ממש עלם חמודות. כואב הלב", ספד שלומי שטיקר, שאימן אותו במשך ארבע שנים.
13:53: השיחות של יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ עם ראשי אופ״א נמשכות גם היום במטרה למצוא מועדים חלופיים למשחקי הנבחרת הבוגרת מול שווייץ וקוסובו. "אני מקווה לקבל תשובות סופיות בנושא עד לשעות הערב ומעריך את המאמץ הגדול, בצד ההבנה והחיזוקים, מצד נשיא אופ"א והצוות שלו, למצוא פתרונות הוגנים", אמר זוארץ.
13:15: אבל בכדורגל הישראלי: שחקן העבר, ליאור אסולין, הוא אחד הנרצחים במסיבת הטבע בקיבוץ רעים. אסולין, שהגיע למסיבה לחגוג את יום הולדתו ה-43, כיכב בתחילת שנות ה-2000 בבני סכנין ובית"ר ירושלים. בשיאו זומן למבחנים בקבוצת הפאר הצרפתית מארסיי. לידיעה המלאה
6 צפייה בגלריה
אזור מסיבת הטבע ברעים
אזור מסיבת הטבע ברעים
אזור מסיבת הטבע ברעים
(צילום: יובל חן)
11:30: שעות קשות עוברות על שלמה שרף. נכדתו מאי נעים (אחייניתו של המאמן יובל נעים) נעדרת החל מאתמול בבוקר. מאי עוד הספיקה לברוח והתחבאה במיגונית בקיבוץ בארי, אלא שמאז נותק הקשר עימה.
11:20: שוער בית"ר ירושלים, מיגל סילבה, הודיע להנהלת הקבוצה כי בשל המצב הבטחוני הוא עוזב את ישראל. בהפועל באר-שבע, פרט למיגל ויטור, כל השחקנים חזרו למולדתם.
9:55: קשר הפועל ת"א, חוסה רודריגס, התראיין לרדיו "אל צ’ירינגיטו" בספרד ודיבר על המצב בישראל. "אנחנו פוחדים כי רק לפני חמש דקות היינו צריכים שוב להיכנס למקלט", אמר. "משש בבוקר אנחנו נכנסים, יוצאים, נכנסים ויוצאים. אנחנו עייפים ובלילה הפחד גובר. זה משהו שמעולם לא חוויתי, אני לא יודע כמה טילים כבר ירו או איך להסביר לילדים שלי מה קורה".
9:30: אבד הקשר עם בנצי אופק מקיבוץ כפר עזה, אביו של גיל מנהל מכבי חיפה. הקשר האחרון היה אתמול בערב. ממכבי חיפה מסרו כי הם "עוקבים אחר ההתפתחויות, עוטפים את גיל ומתפללים לנס".
6 צפייה בגלריה
גיל אופק ואביו בנצי
גיל אופק ואביו בנצי
גיל אופק ואביו בנצי
(צילום: באדיבות מכבי חיפה)
8:45: מיגל ויטור, בלם הפועל באר-שבע ונבחרת ישראל, לא מתכוון לעזוב את הארץ. "למזלי הרב, אשתי וילדיי נמצאים בפורטוגל, לכן אני יותר רגוע", אמר בריאיון לאתר "אבולה".
8:43: הזרים של הפועל ת"א, ג'ון הולנד ובראיין אנגולה, שיתפו ברגעי הפחד בזמן ההפצצות באזור גוש דן. הולנד העלה סטורי מהממ"ד וכתב: "התחילו להפציץ פה והמצב די משוגע. יש התראות וצריך ללכת למקלטים". אנגולה הוסיף: "תודה על כל ההודעות שקיבלתי מכם לאורך היום. תודה לאל אנחנו בסדר, אבל המצב קשה ומשוגע. אני מקווה שכולם בטוחים, ומתפלל למען שלומה של מדינת ישראל".
6 צפייה בגלריה
הפצצות לעבר ישראל
הפצצות לעבר ישראל
הפצצות לעבר ישראל
(צילום: AP Photo/Fatima Shbair)
8:15: ניר ביטון ממשיך לגנות את התנהגות חלק מאוהדי סלטיק, שהניפו אתמול (שבת) במהלך ה-1:3 הביתי על קילמרנוק שלט תמיכה בפלסטין, בו נכתב "ניצחון להתנגדות!". ביטון, שכיכב במדים הירוקים-לבנים במשך 9 עונות (2013-2022), העלה סטורי נוסף, ובו כתב, בין השאר: "הרבה מכם מתבכיינים ותוהים מדוע לא אמרתי דבר במהלך שנותיי בקבוצה, אז תנו לי להיות ברור: בתקופה המדוברת המדינה שלי התמודדה עם רקטות לשטחה, ולזה לצערי כבר התרגלנו. אני כדורגלן, לא פוליטיקאי. אני לא מנסה ללמד אתכם היסטוריה ולכל אחד יש את הזכות למחות על מה שהוא מאמין בו. אבל היום זה תסריט אחר". לידיעה המלאה
6:18: גם סגנית אלופת ה-NBA, מיאמי היט, פרסמה פוסט תמיכה בישראל: "מתקפת החמאס עוררה יום של אלימות חסר טעם ומאות חייהם של חפים מפשע אבדו. מיאמי עומדת לצד ישראל".
6:11: ג'יילן אדאמס, שחקנה לשעבר של מכבי ת"א והפועל ירושלים, צייץ: "מתפלל למען העם בישראל, ימים טובים יותר יבואו".
6:02: המשחק של נבחרת ישראל יועתק ליוון או קפריסין? גורמים באופ"א כבר החלו לבחון אופציה של מגרשים חלופיים לקראת המפגש במוקדמות היורו שהיה אמור להיערך בחמישי הקרוב בבלומפילד. לידיעה המלאה
6 צפייה בגלריה
פיירו
פיירו
עזב את ישראל. פיירו
(צילום: עוז מועלם)
מתקפת פתע על ישראל: עשרות בני ערובה נחטפו - משדר מיוחד יוסי קופרווסר
(צילום: ירון ברנר)
6:00: חלוץ מכבי חיפה, פרנצדי פיירו, ובני משפחתו - בסיוע גורמים בארה"ב, עלו על הטיסה בדרך לניו-יורק.
5:00: גם צוותי האימון הזרים השונים עוזבים את ישראל בעקבות המצב. רובי קין, מאמן מכבי ת"א, ועוזריו, עלו על טיסה למולדתם. כמו גם, מאמן הפועל ירושלים בכדורסל, אלכסנדר דז'יקיץ'.
2:03: ספורטאים מרחבי העולם מביעים תמיכה בישראל לאור האירועים הקשים ביממה האחרונה. שניים בולטים הם קשר ארסנל ונבחרת אוקראינה, אולכסנדר זינצ'נקו וכדורסלן וושינגטון וויזארדס קייל קוזמה. האחרון, חברו לקבוצה של דני אבדיה, צייץ: "ישראל, פשוט דברים נוראיים קורים עכשיו. התפילות שלי איתכם".
הציוץ של קייל קוזמה
פורסם לראשונה: 06:00, 08.10.23