הלם במכבי חיפה אחרי התבוסה 3:0 לסבאח באקו האזרית במשחק שפתח את הקמפיין האירופי של הירוקים במסגרת סיבוב המוקדמות השני של הקונפרנס ליג. הירוקים, שהתרגלו בשנים האחרונות להעפיל לשלבי בתים של המפעלים האירופיים, יזדקקו לנס כדי למחוק את הפיגור בגומלין בחוץ ולהעפיל לשלב המוקדמות הבא.
המחצית הראשונה של המשחק, אותו חיפה אירחה בהונגריה, עוד הייתה די שקולה, אך במחצית השנייה החבורה של המאמן החוזר ברק בכר התפרקה כעת אצל סגנית האלופה מנסים לשמור על אופטימות לקראת הגומלין (חמישי, 19:00) למרות המצב על לוח התוצאות.
3 צפייה בגלריה
מכבי חיפה נגד סבאח באקו
מכבי חיפה נגד סבאח באקו
לא ציפו לזה. מכבי חיפה מתרסקת מול סבאח
(צילום: ראובן כהן, מכבי חיפה)
3 צפייה בגלריה
בכורה קשה בזירה האירופית. בכר
בכורה קשה בזירה האירופית. בכר
בכורה קשה בזירה האירופית. בכר
(צילום: ראובן כהן, מכבי חיפה)
התוצאה והיכולת הרעה מעמיקים את ההבנה שהסגל שעומד לרשותו של בכר לא מספיק טוב כרגע. אמנם רק בשבת האחרונה ניצחה חיפה את הפועל באר-שבע 0:3 במסגרת מפגש האירופיות בגביע הטוטו, אך גם במשחק הזה לא הרשימה והתוצאה לא באמת שיקפה את המתרחש על כר הדשא.
"אם מפסידים 3:0 במשחק ראשון - זה לא נראה טוב". אמר בכר אמש. "הצלחנו לפתוח את המשחק באופן לא רע, אבל לא היינו מספיק רעים, חדים ואמיצים מול השער. לא היינו מדויקים בפעולות האחרונות. שניים מתוך שלושת הגולים שחטפנו היו במשחק מעבר אבל בסופו של דבר, הגענו למשחק הזה לא טוב, כצוות, כמערכת. לא שיחקנו כמו שצריך, ונצטרך לבוא בשבוע הבא ולהפוך את התוצאה".
"כל מה שעשינו לא עבד היום", המשיך המאמן. "יש להם הרבה שחקנים טובים, ידענו את וזה לא הקלנו ראש. ברור שיצטרפו אלינו עוד שחקנים, אבל זה לא תירוץ להפסד הזה. נבוא בשבוע הבא, ננסה לעשות תוצאה טובה ולהאמין שהכל אפשרי".
כאמור, במועדון עצמו מבינים שהסגל זקוק לחיזוק. השם החם בימים האחרונים הוא כמובן זה של עומר אצילי, שאתמול שוחרר מאל עין מאיחוד האמירויות, אליה עבר בקיץ הקודם לאחר שנתיים וחצי נהדרות בכרמל. שחקן הכנף וחיפה מעוניינים לחדש את הרומן, אך בין הצדדים קיימים פערים כספיים משמעותיים. השחקן הרוויח באמירויות סכומי כסף שלא מקובלים בכדורגל הישראלי, והוא היה שמח לצמצם את ה"קיצוץ" שנכפה עליו בשל החזרה ארצה.
3 צפייה בגלריה
עומר אצילי שחקן מכבי חיפה
עומר אצילי שחקן מכבי חיפה
פערים משמעותיים. אצילי
(צילום: AFP)
מאות בודדות מאוהדי הקבוצה ליוו אותה אמש בהונגריה. בשל הדלקת אמצעי פירוטכניקה ביציע האוהדים הירוקים, צפויה הקבוצה לספוג עונש כספי מאופ"א.
תשחק נגד ישראל? המשלחת הפלסטינית למשחקים האולימפיים - דיווח של עינב חלבי, כתבתנו לענייני פלסטינים
(צילום: ירון ברנר)