אחרי ההפסד 3:1 לבלגיה במחזור הפתיחה בבית 2 של דרג א' בליגת האומות, נבחרת ישראל מתכוננת למשחק "הביתי" נגד איטליה שייערך מחר (שני, 21:45) בבודפשט, הונגריה במסגרת המחזור השני של המפעל. האזורי מגיעים לאחר שניצחו 1:3 בחוץ את צרפת במחזור הפתיחה.
בישראל, המאמן רן בן שמעון מתכנן שינויים בהרכב לעומת זה שפתח נגד בלגיה, כאשר אוסקר גלוך, עומרי גאנדלמן, ענאן חלאילי ודני גרופר צפויים לרדת לספסל, ואת מקומם צפויים לקחת גבי קניקובסקי, דור פרץ, ליאל עבדה ורוי רביבו (בהתאמה). יואב ג'ראפי ימשיך לקבל את הקרדיט בין הקורות, שגיב יחזקאל, רז שלמה ועידן נחמיאס בהגנה, מוחמד אבו פאני ונטע לביא בקישור, ומנור סולומון בהתקפה. אלי דסה מחוץ לסגל בעקבות פציעה.
1 צפייה בגלריה
רן בן שמעון
רן בן שמעון
רן בן שמעון
(צילום: עוז מועלם)
"אני חושב שנכתבו הרבה מאוד דברים על מוטיבציה בספורט", אמר בן שמעון במסיבת העיתונאים כשנשאל על הדברים שאמר מאמן נבחרת איטליה לוצ'יאנו ספאלטי לגבי המוטיבציה של הנבחרת הישראלית בעקבות המצב הביטחוני. "אני מאוד אוהב את ספאלטי, במיוחד את הדרך שעשה כמאמן רומאו ואינטר, אבל פחות אוהב את המחמאות ליריב לפני משחקים".
לקראת ההתמודדות נגד האיטלקים אמר בן שמעון: "אין הרבה זמן לעבור תהליך בין שני המשחקים בכלל הזמן הקצר ביניהם. יש לי נקודות לשיפור אחרי המשחק נגד בלגיה, אבל הוא היסטוריה. המשחק נגד איטליה הוא סוג של אירוע נוסף. לגבי ההכנות הטקטיות אני אשמור אותם לעצמי, ואחרי המשחק אדבר על ההחלטות שלי בהרחבה. אעשה שינויים בהרכב כי יש לנו סגל עם שחקנים יוצאים מהכלל, אבל גם כדי לחלק דקות וגם כדי להטמיע את השיטה".
על הנסיגה של נבחרת איטליה מאז שזכתה באליפות אירופה לפני שלוש שנים: "אני פחות רוצה לדבר על העבר של נבחרת איטליה. ראיתי אותם נגד צרפת לפני יומיים והיא נבחרת יוצאת מהכלל עם תשוקה ויכולות נהדרות - זה מה שאני יודע עליה. זו נבחרת שהלהט למשחק תמיד קיים אצלה. אני תמיד מתכונן ליריב שמתכונן להגיע למשחק נגדי במאה אחוז מוטיבציה".
על האפשרות שישפטו אותו על התוצאות בבית הזה, למרות שמדובר בנבחרות ברמה הגבוהה ביותר: "אני לא מסתובב עם סרטים שחורים בראש שלי. אני מקווה שנעשה דרך ונראה התקדמות לאורך המשחקים בבית הזה".
על הקושי בקיום המשחק מחוץ לישראל ומול יציעים ריקים: "אחד הדברים שהכי חסרים לי זה משחקי הבית שלנו, אבל אני חושב שאנחנו אחרונים ברשימה של הקושי ביחס לדברים שעובר העם שלנו. זה מה שיש, וננסה להוציא את הטוב ביותר. בגילוי לב, אומר שבאמת חסר לי הקהל, בטח במשחקים מול צרפת, איטליה ובלגיה שהיה ממלא את היציעים".
דור פרץ: "מאז ה-7 באוקטובר ללבוש את החולצה הזו של הנבחרת זה משמעותי הרבה יותר. אנחנו רוצים לעשות את הטוב ביותר שלנו כדי להעניק לאוהדים שלנו ולעם רגע של שמחה ותקווה". על השחקנים שלא נמצאים: "הציפייה היא שכל מי שנמצא יעשה את המיטב".