בכר: "לא צריך להנחית אף אחד לקרקע"
(צילום: באדיבות ONE)

טוטנהאם ורומא שיחקו בשבוע שעבר בסמי עופר, גם הסופר-קאפ הצרפתי נערך בארץ (עם לאו מסי וניימאר על כר הדשא), אך כעת מתברר כי המפגש "האירופי" השלישי שהיה מתוכנן להתקיים בישראל - ביום ראשון הקרוב - בספק. זאת בשל המצב ביטחוני ויציאת צה"ל למבצע "עלות השחר".
אתלטיקו מדריד ויובנטוס היו אמורות לנחות מחר בארץ, אולם ירי המטחים לעבר גוש דן והשפלה יגרמו ככל הנראה לכך שהשתיים יישארו בארצן - והמשחק יבוטל.
3 צפייה בגלריה
דייגו סימאונה
דייגו סימאונה
המשחק בארץ כנראה יבוטל. סימאונה
(צילום: AFP)
יובנטוס הגיעה לארץ בפעם האחרונה בעונת 2009/10 כשניצחה 0:1 את מכבי חיפה במשחק במסגרת קמפיין האפס שערים ואפס נקודות של הירוקים בליגת האלופות.
אתלטיקו הייתה כאן ממש לא מזמן כשהגיעה בקיץ 2019 למשחק ידידות בטדי מול בית"ר ירושלים - משחק שהפך לכזה בעל ניחוח של פרידות. יוסי בניון עלה עם סרט הקפטן במשחק האחרון שלו בקריירה, אנטואן גריזמן כבש לפני שעבר לברצלונה ומאור בוזגלו כיכב עם צמד שנתן לירושלמים את ה-1:2, במה שהיה משחק הפרידה שלו מהקבוצה לפני שעבר להפועל תל אביב.
3 צפייה בגלריה
תומר יוספי שחקן הפועל באר שבע עם תומר חמד
תומר יוספי שחקן הפועל באר שבע עם תומר חמד
ב"ש חוגגת מול לוגאנו. היכן תארח את משחק הגומלין?
(צילום: דניאל כהן)
במידה והלחימה תימשך בימים הקרובים, ייתכן כי משחקה של הפועל באר שבע מול לוגאנו במוקדמות הליגה האזורית יועתק למקום אחר בארץ ולא יתקיים בטוטו-טרנר. באר שבע ניצחה אתמול 0:2 בשווייץ במשחק הראשון - ונראית עם רגל וחצי בשלב הבא.

מכבי חיפה תארח מחוץ לישראל?

חשש גדול במכבי חיפה כי אופ"א תיאלץ אותה לארח, אם וכאשר תעלה לשלב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות, את הכוכב האדום בלגרד (אם השתיים אכן יעפילו) מחוץ לישראל.
הירוקים יתארחו ביום שלישי אצל אפולון לימסול, כשהם מגיעים לקפריסין עם מקדמה של 0:4 מהמשחק הראשון. אם יעלו, הם צפויים לארח את הכוכב האדום בלגרד (שהביסה 0:5 את פיוניק בשבוע שעבר) כבר ב-17 בחודש. המנצחת במפגש הכפול הזה תבטיח כרטיס לשלב הבתים של הצ'מפיונס.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה
חשש כי יאלצו לשחק מחוץ לישראל. שחקני מכבי חיפה
(צילום: EPA)
בכלל, חיפה חוששת לא רק מהמשחק הצפוי מול הכוכב האדום. גם אם תודח מול אפולון לימסול או לאחר מכן בשלב הפלייאוף, היא תנשור לשלב הבתים של הליגה האירופית או הליגה האזורית, וגם שם לא ברור אם תצליח לארח בסמי עופר. תלוי כמובן באורך זמן המבצע הצבאי ברצועת עזה.
במכבי חיפה זוכרים היטב איך בדיוק לפני 20 שנה הירוקים נאלצו לארח באצטדיון GSP בקפריסין את משחקיהם בשלב הבתים של ליגת האלופות. במועדון מקווים שלא יאלצו לנדוד שוב ושהמצבע והסבב שהחל היום לא ימשך זמן רב.
כידוע, אחרי ארבעה ימי כוננות בדרום - ישראל החליטה לצאת היום למהלך התקפי יזום: מטוסי קרב של חיל האוויר יצאו אחר הצהריים לתקיפת שורת יעדי טרור של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה - וחיסלו את תייסיר ג'עברי, מפקד המרחב הצפוני של הג'יהאד האיסלאמי בעזה, יורשו של בהא אבו אל-עטא שחוסל במבצע "חגורה שחורה" בנובמבר 2019. דובר צה"ל הודיע על "מצב מיוחד בעורף", פורסמו הנחיות מיוחדות מטעם פיקוד העורף, ובמקביל תושבי עוטף עזה הונחו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים.