אוהדי בית"ר ירושלים פורצים לכר הדשא לאחר גמר הגביע
צעד חריג מטעם ההתאחדות לכדורגל, שהגישה היום (רביעי) ערעור לבית הדין העליון על החלטת בית הדין המשמעתי להדיח את בית"ר ירושלים מהקונפרנס-ליג בעקבות פריצת האוהדים למגרש בגמר גביע המדינה. זאת, לאחר שפנתה לאופ"א כדי להבין מי הקבוצה שתתפוס את מקומה של בית"ר במפעל האירופי, אך נדהמה לשמוע כי לבית הדין אין סמכות להטיל על בית"ר עונש כזה.
"על סמך התובנות שהיו לנו, אופ"א הייתה מאוד ברורה", אמר אמש (שלישי) גורם בהתאחדות לכדרוגל. "אם אנחנו רוצים שבית"ר לא תהיה באירופה - צריך לקחת לה את הגביע. ההערכה היא שמאחר שהגביע כבר ניתן לה ולא יילקח ממנה – בית"ר תספוג עונש אחר".
היום הגיע שלב הערעור, כאשר ההתאחדות הגישה לבית הדין העליון בקשה בזאת הלשון: "בית הדין טעה בכך שהחליט לשנות את סעיף האישום מעבירה על התפרצות אוהדים לעבירה על התפרצות קהל רב, מאחר שהקהל לא פרץ למגרש סמוך לשריקה. מי שהיו על הדשא בסיום המשחק היו שחקנים ובעלי תפקידים.
"טעה בית הדין כשקבע שהטקס הינו חלק מהמשחק. עוד טעה בית הדין מאחר שהבהרת אופ"א מלמדת כי שלילית הזכות להשתתף במשחקי אופ"א לקבוצה שזכתה בגביע אינו אפשרי והוא אף עלול לגרום לנזק לכדורגל הישראלי, שכן ככל שהעונש לא ישתנה, ישראל לא תוכל לרשום קבוצה אחרת במקום של בית"ר".
בעקבות הדברים ביקשה ההתאחדות "להשית על בית"ר את העונשים אשר ביקש התובע – הפחתת שלוש נקודות בעונה הבאה, ומניעת השתתפות או הדחה ממפעל גביע המדינה על תנאי וכן הפחתת נקודות על תנאי ומשחק רדיוס בגין עבירה של התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות".