אוהדי בית"ר פורצים למגרש
(אוהדי בית"ר פורצים למגרש)
בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל דן היום (ראשון) בערעור של בית"ר ירושלים על העונש שספגה על פריצת האוהדים לדשא בתום גמר גביע המדינה - הרחקה ממפעל גביע המדינה והפחתת שלוש נקודות ממאזנה בעונה הקרובה. הדיון התקיים בהרכב מורחב של חמישה דיינים, ובתום השמעת הטיעונים, הוחלט כי ההחלטה תפורסם בימים הקרובים.
כזכור, תחילה בית הדין הרחיק את הקבוצה ממשחקי הקונפרנס-ליג, אך העונש המקורי לא נשאר על כנו. זאת לאחר שאופ"א הודיעה להתאחדות כי אין זה בסמכותו של בית הדין להרחיק את בית"ר מהמפעלים האירופיים, אלא אם ישלול ממנה את הגביע ויעביר אותו למכבי נתניה.
1 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר פורצים לדשא וגורמים לביטול טקס הנפת גביע המדינה
אוהדי בית"ר פורצים לדשא וגורמים לביטול טקס הנפת גביע המדינה
אוהדי בית"ר פורצים לדשא וגורמים לביטול טקס הנפת גביע המדינה
(צילום: עוז מועלם)
כתוצאה מכך העונש הוחלף בעונש כבד אחר – הפחתת שלוש נקודות ממאזנה של הקבוצה והרחקתה מהשתתפות בגביע בעונה הבאה, שבגינו לא תוכל הקבוצה מהבירה להגן על התואר שלה. בעקבות הפסיקה קיימו אוהדי בית"ר הפגנות מחאה מול בתי דיינים והבעלים ברק אברמוב איי כי אם הערעור לא יתקבל "לא תהיה בית"ר ירושלים". בנוסף איים כי תפנה הקבוצה לבית משפט אזרחי.
במהלך הדיון חזר אברמוב על האיום, שאמר לראשונה בראיון ב-ynet בחודש שעבר: "אני לא מאיים, אבל לא שלא אהיה בגביע. אם זה יהיה העונש אני אקח צעד אחורה. לא אשקיע שישה מיליון שקלים בקבוצה שלא משתתפת בגביע המדינה. אני חוטף קללות על זה שהסכמתי לעונש של הפחתת שלוש נקודות. הרחקה יוצאת אי שוויון".