"הייתה לי שיחה עם דין דוד, הוא קצת לא היה מרוצה מהדקות שהוא קיבל, והביע בפניי אכזבה", סיפר מאמן נבחרת ישראל רן בן שמעון במסיבת עיתונאים לקראת המשחקים הקרובים בליגת האומות. "הוא אמר לי בשיחה שאם הוא לא מקבל דקות משמעותיות, הוא מעדיף לא להיות בסגל. אני חושב ששחקן לא צריך להעמיד תנאים מוקדמים. כל שחקן אמור להגיע כי הוא מאוד רוצה להיות כאן". אך כעת מתברר כי הגרסה שהוצגה בימים האחרונים על ידי דין דוד שונה לגמרי מזו של המאמן הלאומי.
"רן בן-שמעון היה זה שבכלל יזם את השיחה איתי, הוא התקשר אליי יומיים לפני הזימונים בשבוע שעבר, אחרי שלא אמרתי או רמזתי מילה על מעמדי לפני השיחה", אמר דוד לאנשי מכבי חיפה. "בשום שלב של השיחה לא אמרתי לרן שאני מתנה את הגעתי בדקות. רן התקשר אליי ובהתחלה שאל אם אני בריא, הוא אפילו וידא מספר פעמים, ואז אמר לי שבעצם אני לא מתאים לשיטת המשחק שלו.
1 צפייה בגלריה
דין דוד
דין דוד
מלך שערי הליגה נותר מחוץ לסגל הנבחרת. דוד
(צילום: עוז מועלם)
"רן היה זה שיזם ושאל אותי אם אני מאוכזב, ואמרתי לו שכל שחקן שלא משחק מאוכזב מן הסתם. הסברתי לו שאני בכושר הטוב בקריירה שלי, מלך שערים בעונה שעברה, אז אם עכשיו לא אשחק, אז מתי? אבל הכל היה ברוח מקצועית, לא התניתי שום דבר ולעולם לא אציב תנאי לנבחרת". דוד אף אמר לאנשי מכבי חיפה כי הוא "מוכן ללכת לפוליגרף". לכן גם ברק בכר אמר אחרי ה-0:3 על בני סכנין שלשום (שבת) ש"דין רוצה להיות בנבחרת, הדברים יצאו מהקשרם".
מקורביו של החלוץ אמרו: "התחושה הייתה שהוא (בן שמעון) מתקשר לשכנע אותו שלא יגיע. דין לא הציב שום תנאים מוקדמים, הוא הרי לא כזה. הייתה אצל דין תחושה מהרגע הראשון בשיחה שהוא לא ממש רוצה שהוא בכלל יגיע. דין מבין את החשיבות של הנבחרת עבור מי שמסיים חוזה במכבי חיפה ורוצה לצאת לחו"ל. הדבר הזה עשה נזק לדין, ישר שפטו אותו מבלי לשמוע כלום".
גורמים בחיפה אישרו: "מכבי חיפה הייתה גאה מאוד אם דוד היה מזומן לנבחרת, וזו אכן הגרסה שהוא הציג בפנינו". דוד, יש לציין, מציג יכולת נהדרת מאז שנפתחה את העונה והוא מוביל את הליגה עם שישה שערים בחמישה משחקים.
הנבחרת תטוס היום להונגריה לקראת המשחק ה"ביתי" מול צרפת בחמישי (21:45) ללא דור תורג'מן ומנור סולומון הפצועים, כשמי שזומן ברגע האחרון הוא אלעד מדמון – שאתמול כבש בפנדל בתוספת הזמן את שער הניצחון של מכבי ת"א על מכבי נתניה.