תגידו, לא נראה לכם תמוה שליגה שלא רק שלא מצליחה לייבא כדורגלנים מעבר לים, אלא טרודה בפטרולים ובסתימת פרצות בטרמינל 3 כדי שלא יימלטו אלה שעדיין פה - כי איזה אינטרס יש למישהו להישאר כאן בחום הזה, במלחמה הזאת - דשה קיץ וחצי בשישה זרים?
תמוה, ודאי. טוב שלא החליטו על 12 זרים, לא כולל שני נורווגים, שרקן ומוצ'ילר עם קערה טיבטית. ובכל זאת כפיים על ההחלטה, שמיישרת קו עם קביעות נשגבות אחרות במדינה שלנו ופוגשות מציאות הפוכה. ככל שיענונו כן נפרוץ.
2 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
מכבי חיפה תחזור לטרוף תחתיו? ברק בכר
(צילום: ראובן כהן)
בכר:"יש לנו שוער טוב ואנחנו סומכים עליו"
(ONE)
המסקנה מההתעסקות בזה, בכל אופן, היא שמזל שהיה את היורו והאולימפיאדה לטשטש כמה יבש היה פה בקיץ האחרון. עד כמה החמיצו לנו את עונת המלפפונים.
וכשאלו פני הדברים, ונתב"ג מלא באוהדים עם זרי פרחים שמחכים לשווא, ואין איזה רכש נוצץ שיטריף את החושים, המפגש בין מכבי חיפה לעירוני טבריה מושך את עיקר העניין, בעיקר בגלל שתי סוגיות, שהן בפריפריה של המשחק.
הראשונה – האם עירוני טבריה תצלח בשלום את 90 הדקות הראשונות שלה בליגת העל באופן שלא ייבש לה את הכנרת ויוציא לה את החשק מכדורגל פעיל עוד לפני שיצאנו לדרך. בכל זאת, יש פה תקוות שהמתינו 35 שנה. ובכל זאת, מולה תתייצב הטורפת של ברק בכר שתרצה להוכיח מהרגע הראשון שהיא חזרה להיות הטורפת של ברק בכר. כן, גם אם ערב פתיחת העונה נושרים לה מגינים כמו בשלכת.

מוסר, צדק וחמלה

הסוגיה השנייה על הפרק, שימו על עצמכם מבע משתומם, היא האם אוהדי מכבי חיפה ישרקו בוז לדיא סבע.
בעולם מתוקן חלוץ שהבקיע צמד והוביל את הקבוצה שלו לגמר גביע הטוטו לא אמור לחשוש מתגובת אלו שאמורים למחוא לו כפיים. בעולם מתוקן גול בשמאל מחוץ לרחבה, לרשת העליונה, לא אמור להיות אירוע נפיץ כמו עלייה של בן גביר להר הבית. אבל אנחנו לא בעולם מתוקן, ולא בתקופה מתוקנת, אפילו לא אצל מכבי חיפה, שנחשבת סמל לדו־קיום.
2 צפייה בגלריה
סבע
סבע
בעולם מתוקן, היו מוחאים לו כפיים. סבע
(צילום: גיל נחושתן)
אם באמת היה דו־קיום, מלא, ולא רק בימי שלום וביטחון, סבע מלכתחילה לא היה עוזב בגלל אירוע שחלקו בו מזערי וגרר חרטה – הפוסט ההוא של אשתו, שיצא משליטה כי בא בעיתוי רגיש לכולנו.
השאלה, וכאן אנחנו חוזרים לסוגיית הרכש הזר שאיכשהו, בניגוד לחוק החדש, נוהר החוצה מישראל – היא אם חיפה הייתה נלחמת העונה על סבע, אם היו לה אפשרויות מספקות אחרות. כאלו שלא מאלצות אותה להתעסק עם סוגיות כבדות כמו מוסר וצדק וחמלה. אבל אין ברירה, אז חיפה תיאלץ לנסות לחנך את האוהדים שלה. בימים הללו, מסתבר, זה יותר קל מלהביא חלוץ.
בלי קשר, שימו לכם בראש כוכבית לבדוק העונה מה מניע את דיא סבע. האיש בכושר, נראה משוחרר כזה, ודברים באים לו קל. בקיצור, הוא לא נראה כמו אחד שבלב פולמוס, וקריאות ובוז וכל הדברים האלה.
ואולי דווקא הבוז הוא המניע. יש שחקנים כאלה שקריאות עוינות הן בבחינת חטיף אנרגיה בשבילם וטריגר לרוץ בשביל שלושה. שכאילו נולדו להוכיח. מקווה בשביל סבע שהוא לא מאלה. אחרת לאוהדי חיפה תהיה סיבה, והפעם מקצועית, להמשיך לשרוק לו בוז.
פורסם לראשונה: 01:30, 23.08.24