"רצה להצליח ולהיות כדורגלן": יו"ר סכנין מוחמד אבו יונס מדבר על השחקן שנורה
(צילום: ירון ברנר)
הניצחון אמש (שבת) על הפועל חיפה (0:1) היה גם אמור להיות הופעת הבכורה של נביל חאיק בקבוצה הבוגרת של בני סכנין. ברצף אירועים טרגי שהגורל זימן, נפצע השחקן באורח קשה כתוצאה מירי בסמוך לאחת החנויות בעיר. לאחר שיצא מסכנת חיים, בבית חולים הדסה עין כרם ממשיכים במאבק על שיקום רגלו השמאלית, וביציעים בסמי עופר שיתפו אוהדי בני סכנין מחוות ותפילות לרפואתו. כובש שער הניצחון, דור חוגי, הניף את חולצתו של השחקן, שהפך לקורבן נוסף של הפשיעה הגואה במגזר הערבי, כשכבר לא יוכל להגשים את חלומו להיות כדורגלן.
"יש לנביל אופי מיוחד", אומר חברו לקבוצה וקרוב משפחתו, מארון גאנטוס, שמספר כי היה צפוי לשחק נגד הפועל חיפה בתפקיד המגן השמאלי. "לפני שחתם על החוזה בבוגרים הוא רצה לצאת לחו"ל. הוא כשרוני מאוד, ושיחק במחלקת הנוער בהרבה עמדות והצליח בכולן. וזה לא קורה הרבה. האמנתי בו שהוא יכול להגיע לרמות הכי גבוהות, ועכשיו נגמר לו החלום".
4 צפייה בגלריה
נאביל חאיק
נאביל חאיק
"לפחות הוא עדיין נמצא איתנו". חאיק
(צילום: דוברות בני סכנין)
חאיק בן ה-19, תושב המועצה האיזורית עילבון, החל לבנות את שמו כהבטחה גדולה בגיל נערים א' של סכנין. בעונה שעברה (2022/23) הוא כבר שיחק בקבוצה הנוער, אצל המאמן סאלח חסארמה, והיה שותף ב-32 משחקים במהלכם כבש שלושה שערים והפך למנהיג הקבוצה. הפציעה של טאלב טוואטחה רמזה שהוא צפוי לקבל את הקרדיט באגף השמאלי של קבוצת הבוגרים.
"מדובר בבחור עם רצון עז להצליח", מעיד קשר בני סכנין, גבי גורי, "הוא הצטרף אלינו השנה לבוגרים והרשים מאוד במחנה האימונים. כל השחקנים בהלם ממה שאירע, מתפללים עבורו ומחזיקים אצבעות. הוא היה אמור לזכות בדקות משמעותיות במשחק אתמול. כל הקבוצה שיחקה למענו".

"נפגע על לא עוול בכפו"

"הייתי בהלם כשקיבלתי את ההודעה שהוא נורה", הוסיף גאנטוס. "ישר נסעתי לבית החולים. כשהסבירו לי על מצבו הבנתי שהוא כבר לא יחזור לשחק כדורגל. זה דבר כואב".
4 צפייה בגלריה
החלמה מהירה לנביל ולשאר הפצועים. אוהד סכנין ב'סמי עופר
החלמה מהירה לנביל ולשאר הפצועים. אוהד סכנין ב'סמי עופר
החלמה מהירה לנביל ולשאר הפצועים. אוהד סכנין ב'סמי עופר
(עמרי שטיין, one)
"הוא רק רצה לקנות בשר לסבתא שלו והתעקש ללכת ולהביא בעצמו", משחזר סבו, נור גאנטוס, אשר שימש בעבר חבר הנהלה בבני סכנין, "ניסיתי להשיג אותו כמה פעמים עד שענה לי בחור שהיה בסביבה וסיפר לי שהוא נפגע. כל אדם שנפגע זה כואב, אבל אי אפשר לתאר את הכאב עד שזה מגיע אליך, ועוד יותר כואב כשהוא נפגע על לא עוול בכפו".
"כל התעודה שלו הייתה עם ציונים 10", המשיך נור. "הוא נחשב גאון ואני תמיד אמרתי לו להשקיע בלימודים, שיהיה לאחרי הכדורגל. הוא תמיד אמר לי 'סבא, תסמוך עלי, אני אעשה גם לימודים וגם כדורגל'. כנראה שעכשיו הוא יצטרך ללכת רק ללימודים. לפחות הוא נמצא איתנו ונראה אותו בשמחות אחרות".
4 צפייה בגלריה
איחולי החלמה על המסך בסמי עופר
איחולי החלמה על המסך בסמי עופר
איחולי החלמה על המסך בסמי עופר
(עמרי שטיין, one)
4 צפייה בגלריה
חוגי חוגג את שער הניצחון עם חולצו של נביל
חוגי חוגג את שער הניצחון עם חולצו של נביל
חוגי חוגג את שער הניצחון עם חולצו של נביל
(עמרי שטיין, one)
כתוצאה מהאירוע נפגע חאיק בפלג גופו התחתון ואיבד דם רב. רגע לפני שאיבד את ההכרה, כך מעידים במשפחה, הוא עוד הספיק לומר את שמו ושהוא שחקן בני סכנין. "ברוך ה' שהגענו לפחות לבית החולים כשהוא איתנו", אומר סבו. "הוא מדבר ונושם לבד. נותרה הבעיה של רגל שמאל שקיבלה הכי הרבה כדורים, ריסוק של כלי הדם והעצמות. בנהריה הצילו את החיים שלו בתפירת העורק, והוא עבר להדסה באמצעות מסוק, איפה שיש מומחים בתחום".

"רוצים שיהיה טוב במדינה"

לאורך כל השבת משפחתו של חאיק התכנסה בבית החולים, שם הוא היה אמור לעבור אמש ניתוח נוסף, כשנכון לעכשיו הוסר החשש מקטיעת רגלו. "וכל זה במקום להיות במשחק נגד הפועל חיפה, במקום שיהיה בהכנות למשחק או על כר הדשא", מסכם נור. "המדינה שלנו שסועה וכל דבר שקורה בה גורם לכאב. נביל זה שחקן כדורגל שנפגע מירי בשוגג. אין לו קשר לפוליטיקה.
"אני רוצה לנצל את ההזדמנות להודות להרבה אנשים שתמכו בנו, מכל המגזרים. הם חיממו את הלב. אבל ראיתי גם תגובות מגעילות מאנשים שלא מעניין אותם הפגיעה שלו כאדם, אלא שנפגע ערבי והם שמחו, עשו מזה הילולה. זה דבר מחלחל. לאן הגענו? אנחנו רוצים שיהיה טוב במדינה הזאת, הערבים, היהודים, האשכנזים, המזרחים, הדתיים והחילוניים".
יו"ר בני סכנין מוחמד אבו יונס אמר ל-ynet Live: "נביל הוא ילד שאתה לא שומע מילה ממנו. הוא מתאמן בשקט. הוא היה עם הבוגרים והשתתף במשחק ידידות והיה צריך לפתוח במשחק אתמול. הוא כל כולו רוצה להצליח ולהיות שחקן כדורגל, זה החלום שלו אנחנו מקווים שהוא יחזור לשחק.
"השליחות שלנו, לא מהיום, היא לקחת את הנוער ולתת לו מסגרת, להרחיק אותו מהרחובות ומעולם הפשע ומהנרגילות, ולתת לו מסגרת ספורטיבית חינוכית. לצערי זה הגיע אלינו, גם לקבוצה. אחרי האירוע הזה הייתי יומיים באאוט, לא חשבתי לרגע על הכדורגל. הכל מתגמד. אמרתי לשחקנים שהמתנה הכי טובה שהם יכולים לתת לו היא לנצח במשחק".
פורסם לראשונה: 07:39, 30.07.23