נבחרת ישראל "תארח" מחר (חמישי, 21:45) את נבחרת צרפת בבודפשט למשחק במסגרת המחזור השלישי של דרג 1 בליגת האומות, ותקווה להפתיע ולצבור נקודות ראשונות בקמפיין, זאת לאחר שבחודש שעבר הפסידה לבלגיה (3:1) ואיטליה (2:1). מי שלא צפוי לשחק מחר וגם בחוץ מול איטליה ביום שני (21:45) הוא רז שלמה, שסובל מרגישות בשרירי המפשעה, מה שאומר שהבלמים הטבעיים היחידים שכשירים הם עידן נחמיאס ומתן בלטקסה.
במסיבת העיתונאים שקיימה הערב הנבחרת לקראת המשחק, המאמן רן בן שמעון התייחס למצב המתוח בארץ: "אנחנו לא יכולים להתנתק ממה שקורה בישראל, זה יותר מדי מורכב. יש לנו חובה אזרחית ואנושית וזכות ספורטאית גדולה מאוד לייצג את ישראל בתקופה הזו. מגיל צעיר אומרים לי לא לערב פוליטיקה וספורט, אבל פה מדובר בחיים שלנו. מצד אחד אנחנו צריכים להיות רגישים, להרגיש כל צער וכאב ממה שקורה במדינה, אבל מצד שני גם לשדר חוזק".
2 צפייה בגלריה
בן שמעון
בן שמעון
"יש לנו חובה אזרחית". בן שמעון
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
על המשחק מול צרפת: "אחרי שמציגים יכולת טובה יש ציפייה להמשיך ממקום טוב, לראות התקדמות. יש רצון לנצח בכל פעם שעולים על הדשא. התעסקנו בהכנה הרבה יותר בנו מאשר ביריבה, מבלי לזלזל בה לרגע. שמים דגש על הפרמטרים שרוצים לראות בהם שינוי ושיפור. נשחק מול שחקנים ברמה הכי גבוהה שיש, צריכים להיות מוכנים מתמיד. האיכות של היריב צריכה להרים את האיכות שלנו. מקווה שנראה את זה מחר במשחק".
על הניצחון על צרפת ב-1993 וההגעה האפשרית יום אחד לטורניר גדול: "ברגע שנכנסתי לתפקיד לקחתי על עצמי את המקום של האופטימי. לפני 31 שנים לא הצלחתי לראות מספיק קדימה, והיום אני חייב להסתכל קדימה ועל התמונה הגדולה יותר. יש סימנים בנבחרת שנוכל להגיע לטורניר גדול. פגשתי את דידייה דשאן ודיברנו על המשחק ההוא ב-1993, שבו ניצחנו. אני חושב שלשחק מול נבחרת כמו צרפת מביא מספיק מוטיבציה כדי לנצח".
דור פרץ, שישמש מחר כקפטן בשל היעדרותו של אלי דסה, התייחס למצב בארץ: "גם היום קרה אירוע מזעזע ואנחנו מבינים את הזכות שלנו לעשות קצת טוב ברגעים מאוד אפלים במדינה שלנו. זה הרצון שלנו. נצטרך להגיע כנבחרת מאוחדת, אגרסיביים ולהיות ביחד כדי להשפיע לטובה על האנשים בארץ שנמצאים במצב מאתגר בלשון המעטה".
2 צפייה בגלריה
פרץ ובן שמעון
פרץ ובן שמעון
"התפקיד שלי ושל עוד שחקנים הוא להנהיג". פרץ לצד בן שמעון
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
על כך שיענוד את סרט הקפטן: "לייצג את הנבחרת, בין אם זה כקפטן או כשחקן או איש צוות - זו זכות ענקית. בטח כקפטן, לעזור לשחקנים ולצוות להוביל את התהליך שלנו קדימה. זה מאוד משמח, התחושה האישית נהדרת. התפקיד שלי ושל עוד שחקנים הוא להנהיג, עם הסרט או בלי".
על היריבה: "מודעים לזה שאנחנו פוגשים את אחת הנבחרות הטובות בעולם. אם נמשיך את התהליך שלנו ברמת החיוביות, האנרגיה והקבוצתיות של הנבחרת, אז נרצה שזה יתבטא גם בתוצאה. התהליך הזה יימשך גם מחר. אנחנו מכבדים את היריבה, זה הזמן שלנו להוכיח ולהראות גם מה שאנחנו שווים".
פרץ נשאל על ידי עיתונאי צרפתי על ייצוג הנבחרת בצל המלחמה בישראל, וענה: "המצב שלנו בישראל כרגע קשה מאוד. אי אפשר להבין את זה כמעט. החיילים שלנו נהרגים בהגנה על המדינה, יש חטופים שאנחנו מקווים שישובו הביתה בקרוב. זה קשה מאוד עבורנו, אבל אנחנו מודעים לכך שאנחנו יכולים לתת רגעי אושר וגאווה לאנשים שנמצאים עכשיו בישראל, וזאת המשימה שלנו למחר".
על אירוח המשחקים בהונגריה: "זאת סיטואציה מוזרה לשחק פה בהונגריה. יש לנו פריבילגיה לשחק כדורגל בכלל בזמן מלחמה, אבל לעשות את זה בלי הרבה קהל זה לא פשוט. אנחנו מבינים שיש דברים חשובים יותר בזמנים האלה".