וואו! אין מילה אחרת. עירוני טבריה עלתה היום (שישי) לראשונה בתולדותיה לליגת העל בתום מחזור סיום דרמטי מאין כמוהו בליגה הלאומית. הצפוניים הביסו 1:4 בחוץ את מכבי הרצליה ועלו בזכות הפרש שערים עדיף על בני יהודה – שפירקה 1:6 בחוץ את אום אל פאחם – מה שלא הספיק לה כדי לחזור לליגה הבכירה.
כיאה לליגה הלאומית, היא שוב סיפקה לנו פוטו פיניש מהסרטים. טבריה עלתה ליתרון מוקדם משער של והיב חביבאללה, אך ספגה את שער השוויון מרגלי דייגו ניקולאייבסקי. הטבריינים שוב עלו ליתרון, אך במקביל בני יהודה כבשה שוב ושוב ובפתיחת המחצית השנייה, אחרי השער החמישי, היא אפילו עקפה את טבריה כשהשתוותה לה בהפרש השערים ועלתה למקום השני על חשבונה בזכות מאזן ניצחונות עדיף.
6 צפייה בגלריה
עירוני טבריה חוגגת עלייה לליגת העל
עירוני טבריה חוגגת עלייה לליגת העל
היסטוריה. שחקני טבריה חוגגים עלייה לליגת העל
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
עירוני טבריה חוגגת עלייה לליגת העל
עירוני טבריה חוגגת עלייה לליגת העל
עשו זאת אחרי מחזור סיום לפנתיאון
(צילום: עוז מועלם)
ואז, בדקה ה-73 הגיע אחמד עאבד שכבש את השלישי לטבריה, העלה אותה שוב למקום השני והחזיר את הצבע לפנים של האוהדים הטבריינים שהגיעו לאצטדיון בנתניה. עשר דקות לאחר מכן זה הפך לחגיגות של ממש כשבן והבה הבלם הוסיף את הרביעי של טבריה, שצהלה בסיום עם ההישג הגדול ביותר בתולדות המועדון – שרק לפני שנתיים שיחק בליגה א'. טבריה מצטרפת לעירוני קריית שמונה, שהבטיחה את כרטיס העלייה בשבוע שעבר.
שביט מזל הוסיף את הרביעי שלו ואת השישי של בני יהודה ממש לפני תוספת הזמן באום אל פאחם, אך המארחת - שהתבזתה - הצילה מעט מכבודה עם שער מצמק בתוספת הזמן ובשלב זה כבר היה ברור שהכרטיס לליגת העל הולך לטבריה.
הפעם האחרונה שלעיר טבריה הייתה קבוצה בליגה הראשונה הייתה אי שם בעונת 1988/89, לפני 35 שנה. אז זו הייתה הפועל טבריה, שבינתיים התפרקה. טבריה השתנתה מאוד בעשורים האחרונים. היא כבר לא נחשבת לעיר בילויים ותיירות עם אטרקציות מעניינות, והיום יש לה רק שני נכסים עיקריים: הכנרת וקבוצת הכדורגל.
6 צפייה בגלריה
שחקני עירוני טבריה חוגגים עם והיב חביבאללה
שחקני עירוני טבריה חוגגים עם והיב חביבאללה
דרמת ענק. והיב חביבאללה חוגג
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
אוהדי עירוני טבריה
אוהדי עירוני טבריה
איזה אושר. אוהדי טבריה
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
אכזבה בני יהודה
אכזבה בני יהודה
שברון הלב. שחקני בני יהודה בסיום
(צילום: שרון צור)
6 צפייה בגלריה
אכזבה בני יהודה
אכזבה בני יהודה
ברשצקי שבור
(צילום: שרון צור)
אנשי העסקים אריק קלמזון ומיקי ביתן לקחו את עירוני טבריה תחת חסותם לפני שלוש שנים, כשהקבוצה הייתה בליגה א' עם חובות ענק. בעונה הראשונה הם העלו את הקבוצה ללאומית, בשנה שעברה היא כבר רצה בצמרת אבל בפוטו פיניש נגמר לה האוויר, והעונה היא כבר עשתה היסטוריה.
המאמן בשנתיים האחרונות הוא אלירן חודדה, שמשדר הרבה רוגע, שלווה וביטחון על הקווים. הוא בנה קבוצה מאוזנת של ותיקים וצעירים, אבל נאלץ להסתדר לאורך חלקים גדולים של העונה ללא מלך השערים שלו בשנה שעברה, ז'וליו סזאר. את מקומו ככובש המוביל תפס והיב חביבאללה (14), כשאחמד עאבד מוסיף 9, ובחלון ההעברות הצטרף קבלן העליות ריף מסיקה, שהתפרק בבכי בסיום. הקבוצה התאפיינה לאורך העונה גם בהגנה חזקה, כשהיא ספגה 34 שערים בלבד.
הבעיה הגדולה של עירוני טבריה היא היעדר אצטדיון ביתי, ולכן היא נאלצת להתאמן באצטדיון בעילוט ולארח בעפולה. התוצאה היא שרק מאות אוהדים מגיעים למשחקים הביתיים, כאשר בפלייאוף המספר הוכפל לכ־2,000. העלייה לליגה העל כנראה תאיץ את השלמת בניית האצטדיון העירוני בפאתי העיר, שבנייתו צפויה להסתיים בעוד למעלה משנה. כפי שזה נראה כרגע, הקבוצה תארח את משחקיה בעונה הקרובה באצטדיון גרין בנוף הגליל.

ראשל"צ שרדה, נס ציונה בליגה א'

גם בפלייאוף התחתון נרשם מחזור סיום דרמטי. הפועל ראשל"צ, שהייתה ערב המחזור במקום שמוביל למבחנים ועם אותו מאזן כמו סקציה נס ציונה שמתחת לקו האדום - הביסה 0:5 בחוץ את בני שפרעם ושרדה עוד עונה בלאומית. נס ציונה לעומת זאת הפסידה 3:1 להפועל ר"ג ונשרה לליגה א', שנה בלבד אחרי שירדה מליגת העל.
הפועל כפ"ס, שהגיעה למחזור הנעילה כשהיא בחוף מבטחים, תיאלץ להילחם על מקומה בלאומית כשתתמודד במשחקי המבחן מול קבוצה מליגה א'. הירוקים יכלו להימנע מכך אם היו מנצחים את מ.ס כפר קאסם, אך המשחק הסתיים ב-0:0 בלבד.
זוארץ: לא רואה את פיפ"א משעה את ישראל
(ONE)