פיפ"א החליטה לדחות פעם נוספת את ההחלטה בנוגע לתביעה שהוגשה מטעם ההתאחדות לכדורגל הפלסטינית נגד ישראל. בגוף המנהל את הכדורגל העולמי הודיעו על כך לתקשורת לאחר כינוס שנערך היום (חמישי) במשרדים בבריסל.
עוד נמסר מפיפ"א כי הוועדה שמונתה על מנת לחקור את הפנייה מטעם הפלסטינים הונחתה לחקור את האשמות לאפליה מצד התאחדות הכדורגל הישראלית וגם בנוגע לקיום תחרויות בשטחים שלפי התביעה של הפלסטינים נמצאים "תחת כיבוש". לא נמסר תאריך בנוגע לפרסום מסקנות החקירה של אותה ועדה.
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
ההחלטה נדחתה פעם נוספת. נבחרת ישראל
(צילום: David Balogh/Getty Images)
זו הפעם השנייה שפיפ"א מודיעה על דחיית ההחלטה בנושא, לאחר שלפני כחודשיים וחצי הודיעה כי תפרסם את הפסיקה לאחר טורניר הכדורגל האולימפי בו נטלה חלק נבחרת ישראל.
מההתאחדות לכדורגל נמסר: "מי שהחליט להמשיך להטריד את פיפ"א ופינטז על השעיית הכדורגל הישראלי מהזירה הבינ"ל באמצעות שקרים, האשמות שווא והטעיה, נחל פעם נוספת תבוסה. פעלנו לאורך זמן באפיקים שונים, באופן ענייני, סבלני, מקצועי מחושב ומתכונן אל מול הניסון של ההתאחדות הפלסטינית והעומד בראשה לעוות מציאות, והתוצאה היום לא משאירה מקום לספק".
עוד נכתב בהודעה: "כחברי פיפ"א המכבדים את הארגון והסדרים שלו, בניגוד לאלה שפעלו נגדנו, אנחנו מכבדים את מחברי הדו"ח שהוגש לחברי המועצה ואת החלטת המועצה לשקול את העברתם לבחינה משפטית של שני נושאים בלבד מתוך מכלול טענות השווא שהועלו, ככל שתימצא לזה כלל הצדקה עובדתית. בזכות ערכים המייצגים דמוקרטיה מפוארת ומערכת משפטית עצמאית ונחושה של ההתאחדות לכדורגל, מעולם לא הפרנו ולא נפר אף אחד מכללי פיפ"א או אופ"א".
3 צפייה בגלריה
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ
"מעולם לא הפרנו ולא נפר אף אחד מכללי פיפ"א או אופ"א". יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ
(Manan VATSYAYANA / AFP)
3 צפייה בגלריה
אינפנטינו
אינפנטינו
לא נמסר מועד לפרסום מסקנות הוועדה. אינפנטינו
(צילום: AP Photo/Alessandra Tarantino)
מעט לפני הודעה זו טען גורם בוועדה שהוקמה על ידי פיפ"א לבחינת טענות ההתאחדות הפלסטינית כי הנבחרת הישראלית והקבוצות הישראליות נמצאות בסכנת הדחה מהמפעלים הבינלאומיים, כפי שנחשף ב-ynet. זאת לאחר שלפני כארבעה וחצי חודשים - במהלך קונגרס פיפ"א בבנגקוק - האשימו הפלסטינים את ישראל בפגיעה בערכי פיפ"א בגין "רצח עם, גזענות ופגיעה בפעילות הכדורגל הפלסטיני".
נשיא פיפ"א, ג'אני אינפנטינו, אמר לאחר ההחלטה להקים את הוועדה: "בגלל הרגישות הברורה של הנושאים הללו, ותנאי הכדורגל המתקיימים בשטחה של ההתאחדות הפלסטינית - ועדת מומחים תבדוק את הטענות ותוודא שהעקרונות של פיפ"א ממומשים. ההמלצות של הוועדה הזו יועברו למועצה, אבל בגלל הדחיפות של המצב המועצה תדון בהמלצות הללו עד ה-20 ביולי". מאז, כאמור, ההחלטה נדחתה פעמיים.