המיליארדר היהודי, אדמונד ספרא שסיכם לפני יומיים את תנאי רכישת הפועל ת"א מול דייויד מינצברג, העביר מסר ברור לאחד הבעלים לשעבר, מאיר תושב, על מנת לסגור סופית את העסקה. "אני נחוש להפוך לבעלים של הפועל ת"א", אמר ספרא במסר לתושב כדי לזרז אותו לחתום על המתווה שנשלח אליו חתום על ידי מינצברג, "כל אחד צריך להיות אחראי למחויבויות שלו בכדי שאקח על עצמי את המועדון ונצא לדרך חדשה ומבטיחה".
בסביבתו של אחיינו של מאיר תושב, בועז, הפיצו אתמול כי מדובר בהצעה שנשלחה כבר לפני חודש, אולם רק אתמול לפנות בוקר נשלח המכתב לדודו בארה"ב עם המתווה החדש ולראשונה בגיבויו של ספרא בעקבות הסיכום בינו למינצברג, במה שהוביל להתפתחות הדרמטית.
1 צפייה בגלריה
אדמונד ספרא ואישתו
אדמונד ספרא ואישתו
"כל אחד צריך להיות אחראי למחויבויות שלו". אדמונד ספרא
(צילום: Patrick McMullan / Getty Images)
תושב כבר הצהיר כי לא יהווה גורם מעכב בהעברת הקבוצה לידיו של ספרא וכי יהיה מוכן לערוב לכל חובות העבר ולהגיע לבוררות, ולכן גורמים המעורים בנושא לא מבינים מדוע עדיין לא חתם על המתווה החדש שנחשף אתמול ב-ynet.
על פי המתווה - שמינצברג כבר הסכים לו וחתם עליו - קבוצת מינצברג תעמיד מיליון דולר בנאמנות כדי לכסות חובות שעולים מתקופת הבעלות הנוכחית. מינצברג שלח את המתווה של ספרא במכתב רשמי לתושב, כשהוא כבר חתום עליו. ההצעה מחייבת את תושב לשלם מיליון דולר כעת כפיקדון לחובותיו ולהעמיד מיליון דולר נוסף בנאמנות כדי להגן על המועדון מפני תביעות לא פתורות במס ההכנסה ובפיפ"א.
חרף הצהרות של מאיר תושב ואחיינו בועז, יחד עם הבטחות כי ישיבו עד לחמישי שעבר ולאחר מכן בשלישי, עד כה לא התקבלה כל תגובה מצידו של תושב. "זו הצעה ראשונה ואחרונה של ספרא שנשלחה אתמול, אם תושב לא ירים את הכפפה, ספרא יקפל", העריכו בסביבתו של המיליארדר היהודי.
מי שממתין להתפתחויות וחרף בדיקת הנאותות המתקדמת שהוא מבצע, הוא בעלי קבוצת הכדורסל, עופר ינאי שעל המגעים שלו לרכישת המועדון פורסם לראשונה ב-ynet. ינאי החליט לחכות עד להחלטה של ספרא ורק אם האחרון יחליט בסופו של דבר לרדת מהעסקה, הוא ייכנס לעניינים בצורה אינטנסיבית יותר.
כך מתכננת מכבי חיפה להחזיר את האליפות
(ONE)