מסע"ת ואימון נבחרת ישראל לקראת רומניה
(צילום: באדיבות ONE)
המשחק הערב (שבת, 21:45) בין ישראל לרומניה יהיה המשחק ה-29 בין השתיים, מדובר בנבחרת ששיחקה מול ישראל הכי הרבה פעמים, אפילו יותר מקפריסין (21). הסיבה נעוצה כנראה בקרבה הגאוגרגפית בין השתיים שאפשרה את קיומם של עשרות משחקי ידידות. הפעם היחידה בה המפגשים לא היו ידידותיים הייתה במוקדמות יורו 1996. המאזן של ישראל מול רומניה לא מחמיא ועומד על 6 ניצחונות, 6 תוצאות תיקו ו-16 הפסדים. לפני המשחק, זה הזמן לחזור לרגעים הגדולים ממפגשי העבר.
עוד לקראת רומניה

אלופת העולם במשחקי ידידות

ב-1998 נבחרת ישראל קיבלה את התואר הלא רשמי "אלופת העולם במשחקי ידידות" בין השאר בזכות הניצחון 0:1 על רומניה בבוקרשט משער של אלון מזרחי (14). רומניה אמנם לא שיחקה בהרכב הראשון, גם ישראל חסרה את חיים רביבו ואיל ברקוביץ'. ובכך זאת, ישראל השיגה ניצחון ראשון על רומניה בחוץ. אותה רומניה שדרסה במוקדמות מונדיאל 1998 עם 28 נקודות מתוך 30 אפשריות. חודשיים אחר-כך ישראל ניצחה בטדי 1:2 את ארגנטינה הגדולה. הניצחונות על טורקיה, פולין, רומניה וארגנטינה העלו את הציפיות ממוקדמות יורו 2000 לשמיים, זה נגמר עם אותה חמישייה מול דנמרק.
3 צפייה בגלריה
שלמה שרף. שני ניצחונות יוקרתיים על רומניה
שלמה שרף. שני ניצחונות יוקרתיים על רומניה
שלמה שרף. שני ניצחונות יוקרתיים על רומניה
(צילום: יוסי רוט)
אגב, שנה אחר ה-0:1 של אלון מזרחי, ישראל ורומניה נפגשו שוב וישראל ניצחה 0:2 משערים של וואליד באדיר ורונן חרזי, למרות שרומניה עלתה בהרכב הרבה יותר חזק עם אדריאן איליה, דן פטרסקו ואחרים. דור הזהב הרומני לא לקח את ההפסדים לישראל ללב והצליח להביא את הנבחרת גם ליורו 2000. בטורניר היא אף הדהימה עם 2:3 דרמטי על אנגליה שהעלה אותה לרבע הגמר. אנחנו ראינו את היורו מהבית.

כשחאג'י בא בדצמבר 1994

כמה חודשים אחרי ההעפלה לרבע גמר המונדיאל בארה"ב, הגיעה נבחרת רומניה עם הכוכב הענק, גאורגי חאג'י, "מראדונה של הקרפטים", למשחק מול ישראל במוקדמות יורו 1996. זאת לא הייתה הפעם הראשונה של חאג'י בישראל. ארבע שנים לפני כן רומניה ניצחה את הכחולים-לבנים 1:4 במשחק ידידות, חאג'י הוחלף במחצית במצב של 0:3 לאורחת כדי לשמור כוחות. רק 4,000 איש הגיעו כדי לראות את הפלא בקריית אליעזר בחיפה.
ב-1994 זה היה סיפור אחר. זה היה אחרי המונדיאל בו רומניה הדהימה את ארגנטינה והפכה לאחת הנבחרות המובילות באירופה. 40,000 איש מילאו את ר"ג כדי לראות את מספר 10 האגדי, שלא נתן את אחד ממשחקיו הגדולים. זה נגמר ב-1:1 אחרי שאיציק זוהר בישל לרוני רוזנטל את השוויון בדקה ה-84. בגומלין בבוקרשט ישראל הפסידה 2:1, במשחק שגמר לה את חלום היורו. חאג'י אמר שישראל לא נופלת מרומניה ושיום אחד נעלה לטורניר גדול, אנחנו עדיין מחכים לזה.
3 צפייה בגלריה
גאורגה חאג'י
גאורגה חאג'י
חאג'י. נהנה בישראל בסך הכל
(צילום: Michael Kunkel/Bongarts/Getty Images)

האחרונים של דאבור

המשחק האחרון בין ישראל לרומניה התקיים גם הוא בנתניה, גם הוא היה משחק ידידות וגם אז עמד מאמן זמני על הקווים - גדי ברומר. המשחק נגמר בתוצאה 2:2 ומי שכבש עבור נבחרת ישראל הוא מונס דאבור. אלו היו השערים האחרונים של חלוץ הנבחרת לפני שהחליט לפרוש בשל שריקות הבוז כלפיו.

"מי זה השחקן הזה"

המשחק בין ישראל לרומניה ב-2018 היה אמור להיות עוד משחק ידידות גנרי. ישראל הייתה עם אלון חזן כמאמן זמני לאחר שאלישע לוי פוטר, והוא בחר לתת הזדמנות לכמה שחקנים חדשים, וביניהם ערן לוי, שהיה במהלך עונת שיא עם מכבי נתניה ובגיל 32 קיבל את הזימון המיוחל לנבחרת בפעם הראשונה והאחרונה.
3 צפייה בגלריה
ערן לוי
ערן לוי
ערן לוי
(צילום: עוז מועלם )
בדקה ה-46 הוא עלה לשחק והתקשורת הרומנית לעגה: "מי זה השחקן הכבד הזה, הוא לא יכול לרוץ". לוי ענה עם: "אני לא זוכר שמספר 8 ו-17 שלהם כ"כ רזים, לא מעניין אותי מה אומרים עלי ברומניה". את התוצאה של המשחק אף אחד לא זכר דקה אחרי שהוא נגמר, כי כולם היו מרוכזים רק במופע של ערן לוי. נספר שנגמר 1:2 לרומניה.